Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser Aldrig mera fri (Blædel) för närvarande och jag gillar den! Bra krim helt klart. Dock är det här bok 4 i serien om Louise Rick så det märks att jag missat lite av bakgrunden gällande persongalleriet osv. Inte så att det stör på något vis, men ibland kanske det hade gett en lite tydligare bild :)

Lyssnar även på Fallet med de försvunna böckerna (Sansom) som är rätt så rejält trist och gubbig. Den kändes så lovande när en läste beskrivningen men den är orimligt seg och jag orkar egentligen inte med den.

Jag lyssnar på radioföljetongen Tobakshandlaren av Robert Seethaler. Den är jättebra! 17-åriga Franz får jobb i en tobakshandel i Wien i slutet av 1930-talet, och blir vän med professor Freud, som är kund där. Han träffar en varietéflicka och noterar att många inte verkar gilla judar (själv tycker han att de verkar riktigt anständiga) och lägger märke till att folk börjar hälsa varandra med Heil Hitler. Den är både lustig och allvarlig.

Den kommer att ges ut i pocket snart tror jag.

Sedan ska jag lyssna på nästa radioföljetong, Spådomen av Agneta Pleijel. Med sådana här urval där (och med den långsamma takt jag både lyssnar på och läser böcker) så behöver jag just nu inget ljudboksabonnemang. :)

Lyssnar även på Fallet med de försvunna böckerna (Sansom) som är rätt så rejält trist och gubbig. Den kändes så lovande när en läste beskrivningen men den är orimligt seg och jag orkar egentligen inte med den.

Äsch! Den har jag fått av en bokälskande släkting till min särbo, för att hon tyckte att den var så bra. Hon har visserligen slutat fråga om jag har läst den :o men nu tror jag ännu mer på att det aldrig kommer att ske...

Äsch! Den har jag fått av en bokälskande släkting till min särbo, för att hon tyckte att den var så bra. Hon har visserligen slutat fråga om jag har läst den :o men nu tror jag ännu mer på att det aldrig kommer att ske...
Jobbigt med släktingar utan boksmak (jag lider personligen väldigt mycket av det problemet) :D ;)
Men jag skulle sägs att det finns betydligt bättre sätt att spendera tid på :up:

Läste ut Aldrig mera fri istället för att sova igår :D väldigt bra ändå tycker jag! Ska nog se om jag hittar fler bäcker av Blædel på nästa tur till biblioteket :up:

Lyssnar även på Fnissarnas hämnd (doyle) och en vet att det är högkvalitativ litteratur när ordet bajs nämns i typ varje mening :grin: :D hur som är den rätt underhållande faktiskt och det är skönt med något som varken är makabert eller urtråkigt som någon typ av paus från de "riktiga" böckerna.

Har lyssnat klart på Hästen och hans pojke (tredje delen i Narnia) och oj va bra den var! Tror jag ska lyssna på hela serien framöver, men blandar upp med lite annat emellan för att inte tröttna :)

Nu har jag börjat "Handen på hjärtat" av Hilary Boyd. Boken känns som en ganska typisk relationsroman hittills. Trevligt inläst dessutom, så de blir nog en bra pendlingsbok :)

Nu har jag börjat "Handen på hjärtat" av Hilary Boyd. Boken känns som en ganska typisk relationsroman hittills. Trevligt inläst dessutom, så de blir nog en bra pendlingsbok :)

Lyssnat nästan halva boken nu, och måste ventilera lite!
En sån förbannad rövhatt!!!!! Blir så trött på grisiga män i "romantiska" böcker som huvudpersonen alltid är upp över öronen kär i och som förstör hennes liv!
Är visserligen ganska säker på att hon kommer inse att han är en rövhatt till slut, eller att någon avslöjar det för henne, och att hon blir tillsammans med en av de två andra, mer symaptiska, männen i storyn. MEN ÄNDÅ!! Fick ta en paus i lyssnandet i bilen i morse och lyssna på "på minuten" istället :angel:

Jag lyssnade klart på Girl Online av Zoe Sugg (Zoella) imorse. Ja, den är väl spökskriven förstås, av en författare som heter Siobhan Curham. Så himla underhållande! Först var det svårt att acceptera att det var en skådespelerska som har spelat en rollfigur som jag ogillar skarpt (Tara i Inbetweeners) som läser, men jag vande mig. Tyckte att hon lät som Keira Knightley i Bend it like Beckham efter ett tag ;) Så den var kul.

Igår läste jag ut I farans riktning av Viveca Sten och den var väldigt wysiwyg. Helt okej.

Nu har jag alldeles för mycket på gång - började på Jack av Christina Lindström igår kväll och är helt fast, underbar ungdomsbok som dessutom utspelar sig i Göteborg, vilket alltid är roligt. Kämpar med Aleksievitj också men det går inte fort. Så började jag på Kärleken passerade här en gång av Peo Bengtsson häromkvällen (för att han började följa mig på Instagram ;)) men jag har inte kommit så långt ännu. Har även läst lite grann i första Carrie Diaries av Candace Bushnell, den är mysig men har fått ta baksätesplatsen ett tag, tillsammans med den där Twilight-jubileumsutgåvan som jag inte riktigt kunde låta bli men som jag samtidigt inte är särskilt förtjust i...

Goda omen av Terry pratchett och Neil Gaiman igen, har läst den otaliga gånger och den är alltid lika underhållande, gjorde även en jämförelse mellan den och uppenbarelseboken i skolan, blev en intressant uppsats.

Den handlar om himmel och helvete, en 11årig antikrist vid namn Adam som råkat bli uppfostrad av människor pg en förväxling på ett BB som sköts av en satanistisk nunneorder, en demon och en Ängel som bott för länge på jorden, häxjägare, otursförföljda telefonförsäljare, en häxa, en hund som heter hund och apokalypsens 4 mc åkare och massa andra karaktärer.

En av mina många favoriter
" jag har någonting viktigt att säga. Apokalypsens fyra ryttare... de är ena riktiga jävlar allesammans."
"Han är förvirrad" konstaterade inspektören.
"Det är jag så fan heller. Jag är Människor Täckta Av Fisk", kraxade Skuzz och förlorade medvetandet.

Åh jag älskar verkligen Goda omen @emlem Det är sannerligen en helt fantastisk bok :love:

Jag antar att du läst Amerikanska gudar av Gaiman? Den är inte riktigt lika bra men otroligt underfundig och intressant ändå (och bygger mer på asatron har jag för mig?)

Jag har snart läst ut Sonen av Philipp Meyer. Den är absolut hemsk och våldsam och deprimerande, men jag klarar ändå av att läsa den. Förhoppningsvis är det jag som har börjat vänja mig!

I övrigt är den helt fantastisk. Jag älskar verkligen Meyer och hoppas att han snart kommer ut med en bok till.

Jag lämnade idag tillbaka Jonathan Strange & Mr Norrell till biblioteket efter att endas ha läst 1/3. Den var helt enkelt för långsam och tråkig.

Goda omen av Terry pratchett och Neil Gaiman igen, har läst den otaliga gånger och den är alltid lika underhållande, gjorde även en jämförelse mellan den och uppenbarelseboken i skolan, blev en intressant uppsats.

Den handlar om himmel och helvete, en 11årig antikrist vid namn Adam som råkat bli uppfostrad av människor pg en förväxling på ett BB som sköts av en satanistisk nunneorder, en demon och en Ängel som bott för länge på jorden, häxjägare, otursförföljda telefonförsäljare, en häxa, en hund som heter hund och apokalypsens 4 mc åkare och massa andra karaktärer.

En av mina många favoriter
" jag har någonting viktigt att säga. Apokalypsens fyra ryttare... de är ena riktiga jävlar allesammans."
"Han är förvirrad" konstaterade inspektören.
"Det är jag så fan heller. Jag är Människor Täckta Av Fisk", kraxade Skuzz och förlorade medvetandet.
Tillagt i att-läsa-listan på Goodreads :D

Lyssnar på Ceremonin (The selection) av Kiera Cass. Beskrivs som en blandning av Hungergames och Bachelor. Utspelar sig efter fjärde världskriget. Frågan är om jag fixar att lyssna klart eller om jag ger upp. Mår lite dåligt av en bok som riktar sig till unga vuxna som utspelar sig så pass långt in i framtiden men ändå så benhårt fast i gamla könsroller. :wtf:

En tredjedel in i boken, frågan är om det blir bättre....

Jag fördummar mig själv genom att läsa Nora Roberts Dödlig besatthet :D Mycket är så otroligt förutsägbart men jag får nog ändå ge henne att hennes fristående spänningsromaner är betydligt mer originella än hennes serier om ensamma starka kvinnor som hittar rätt man. (vilka också kan vara bra men det blir lite tröttsamt och väldigt likt när en läst några serier sådär :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 360
Senast: doppler
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 759
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Survey
  • Ponny dödad av varg

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur