Åååh kul, jag gillar den hittills! Svårt att stänga av, så jag kommer nog lyssna färdigt alldeles för snabbtJaaa! Den är fantastisk, kan vara den bästa bok jag läste under 2015!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åååh kul, jag gillar den hittills! Svårt att stänga av, så jag kommer nog lyssna färdigt alldeles för snabbtJaaa! Den är fantastisk, kan vara den bästa bok jag läste under 2015!
Jag kan posta min kopia till dig om du vill låna annars@Killaloe Alltså jag VILL kunna läsa såna böcker men bara beskrivningen hos Adlibris får mig att bara känna neeeeeej. Det låter så dammigt och tråkigt och blahaigt. Jag kan typ inte relatera.
Men lovar att ge den ett försök om mapa har den .
Jag håller med dig i allt! Sen har jag för mig att @Anna sagt att författaren säger att hon inte tänkte skriva fler, men att hon ändå inte är klar med Rosengädda. Så det blir nog en tillHar läst ut hela Rosengädda-serien nu.. För det kommer väl inte en till bok kan tänkas? Tyckte de var mysiga, lagom förutsägbara men ändå välskrivna. Störde mig dock på
Allt "man ångrar aldrig sina barn"-hets och "allt ordnar sig bara man vill" som blev ett tag. Tycker det blev lite väl likt en buketråd emellanåt
Samt
Idioten Gustav blev tillslut. Tyckte ändå han var helt ok i de två första, men gnisslade nästan tänder ett tag på slutet där!!
Även om vi inte har samma smak så TROR jag att du skulle tycka som jag om Påven Johanna: en historia som bygger på en spännande bakgrund men som tyvärr blir banal. Jag tycker det är jobbigt när man förser historiska personer med känslor och reaktioner som är alldeles för moderna för att vara trovärdiga.@Killaloe Alltså jag VILL kunna läsa såna böcker men bara beskrivningen hos Adlibris får mig att bara känna neeeeeej. Det låter så dammigt och tråkigt och blahaigt. Jag kan typ inte relatera.
Men lovar att ge den ett försök om mapa har den .
Härligt! Då gissar jag att kanske Camilla blir huvudperson istället...Jag håller med dig i allt! Sen har jag för mig att @Anna sagt att författaren säger att hon inte tänkte skriva fler, men att hon ändå inte är klar med Rosengädda. Så det blir nog en till
Jag minns att jag älskade Påven Johanna, men det var säkert tio år sen jag läste den. Vågar dock inte läsa om den då jag kanske inte gillar den längreÄven om vi inte har samma smak så TROR jag att du skulle tycka som jag om Påven Johanna: en historia som bygger på en spännande bakgrund men som tyvärr blir banal. Jag tycker det är jobbigt när man förser historiska personer med känslor och reaktioner som är alldeles för moderna för att vara trovärdiga.
Däremot: Gargoylen gillade jag! Något helt annat än vad jag brukar läsa, men jag tyckte att den funkade väldigt bra som saga. Och man lär sig mycket om brännskador
Jag läste den under samma period som jag läste Skära för sten och bedömde dem ganska lika: inte världens djupsinnigaste men originella och underhållande.
Sedan tror jag, om du klarar att gå tillbaka till WW2, att Sarah Waters Nattvakten kunde vara något. Handlar verkligen om relationer.
Och det gör också Carol Rifka Brunts Låt vargarna komma. Men jag utgår från att du redan läst den.
Edit: öööh, förlåt, glömde att det inte ska vara anglosaxiskt
Edit: öööh, förlåt, glömde att det inte ska vara anglosaxiskt
Ja, den har jag läst om och faktiskt tänkt läsa. Tack för påminnelsen!Sedan vet jag inte @niphredil men: Läsa Lolita i Teheran. Du kan ju alltid kolla upp den.
Också färdig nu. Och jag håller med dig till fullo.Har läst ut hela Rosengädda-serien nu.. För det kommer väl inte en till bok kan tänkas? Tyckte de var mysiga, lagom förutsägbara men ändå välskrivna. Störde mig dock på
Allt "man ångrar aldrig sina barn"-hets och "allt ordnar sig bara man vill" som blev ett tag. Tycker det blev lite väl likt en buketråd emellanåt
Samt
Idioten Gustav blev tillslut. Tyckte ändå han var helt ok i de två första, men gnisslade nästan tänder ett tag på slutet där!!
Den har jag nyligen läst. Jag fick reda på en del saker jag alltid undrat över vad gäller Nordkorea.Men ett obegripligt styre är det.Nu har jag börjat lyssna på "För att kunna leva- en nordkoreansk flickas resa till frihet" av Yeonmi Park. Vad den handlar om är nog ganska klart på titeln. Inte fastnat än, vet inte om det är uppläsaren eller skruvspåren men den känns lite "styltig". Hoppas det blir bättre...
Gud, du känner mig så väl! Absolut!Jag hittade en bok på bokrean idag som jag tror du skulle gilla @niphredil Kändes precis som din typ av bok, mycket relationer om jag förstod det rätt. Grey heter den, skrivet av E L James
Jag försöker ta mig igenom den! Många intressanta saker jag inte hade koll på sen innan, men språket är så tråkigt! Och tycker hela hennes släkthistoria kanske inte är så nödvändig, även om det så klart ger en bättre bild av hur de faktiskt levde...Den har jag nyligen läst. Jag fick reda på en del saker jag alltid undrat över vad gäller Nordkorea.Men ett obegripligt styre är det.