Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
3 timmar och 45 minuter in i Wolf Hall och jag är inte det minsta imponerad. Har 3-4 timmars lyssningstid imorgon, har jag inte fastnat då ger jag nog upp.

Läste klart den igår!
Vad tyckte du?

Jag gillade den riktigt mycket, för att vara den kategorin :) Inte särskilt djup, men mysig och härlig. Lyssnade på dem på engelska och det var riktigt bra inläst! Inte alls lika tung som föregångaren var i vissa delar, men kanske inte berörde lika mycket heller..

Jag är nog ingen regelbunden ljudbokslyssnare, får jag konstatera. Testar nu nästa ljudboks- och eboksabonnemangstjänst, som är lite billigare än den förra, men jag använder det inte försvarbart mycket nog, tycker jag. Kryssade i "hade för lite tid" när firman bad mig ange orsak till att jag ville avsluta min provperiod. Men då sa firman genast: du kanske bara hade lite ont om tid just nu, du får prova 14 dagar till om du vill!

Så jag ba okej då, och nu läser jag som ebok Linjen av Elise Karlsson, och den är bra, så det var ju bra! Handlar om Emma som får olika vikariat på kontor, längtar efter fast anställning och lär sig under tiden i det tysta hierarkin inom grupper.

Men, jag gillar att läsa på min läsplatta, och det går inte med dessa abonnemangstjänster. Och lyssnar alltså inte särskilt mycket på ljudböcker. Så det blir nog ingen fortsättning ändå för mig, även om det är smidigt att läsa i telefonen ibland.

Vad tyckte du?

Jag gillade den riktigt mycket, för att vara den kategorin :) Inte särskilt djup, men mysig och härlig. Lyssnade på dem på engelska och det var riktigt bra inläst! Inte alls lika tung som föregångaren var i vissa delar, men kanske inte berörde lika mycket heller..

Jag sträckläste :) Så jag tyckte om den mycket! Inte så tung som du skriver.

Börjat på Peter Hoegs Effekten av Susan. Hittills verkar den rätt snurrig, men Fröken Smilla gillade jag mycket, så den här får en chans.

Börjat lyssna på "All the light We Cannot se" av Anthony Doerr. Tror det var nån i tråden som läst den va?

Började lyssna på svenska, men fixade inte uppläsaren, så kom jag på att den kanske fanns på engelska, och det gjorde den :idea: Mycket bättre flöde! Lite seg, men ok än så länge :)

7,5 timmar in i Wolf Hall och jag kommer nog lyssna klart. Upptäckte att den var perfekt att lyssna på medans jag mockade och grejade i stallet. Kommer ändå aldrig lyckas hålla isär alla trådar och personer så jag lägger inte så mycket möda på det. Men nu är jag tillräckligt nyfiken för att vilja veta hur det går.

Den tog sig! Effekten av Susan var riktigt bra. Svår att beskriva, dock.

Bildad underhållning, stod det i en recension. Det handlar om vetenskap och politiska intriger, med en tvåbarnsmor och hennes familj som hjältar....

Jag kämpar vidare med Staden utan kvinnor, den är lite småseg tycker jag. Lite pretentiöst språk emellanåt.

Kurslitteraturen inför våren ska beställas snart så jag funderar på att slänga med några pocketböcker. Vad kan ni rekommendera? Jag vill gärna ha något inte allt för tungt och helst inga segdragna historier utan snarare sådär att man bara vill fortsätta läsa :D Något av Jojo Moyes måste jag nog läsa till slut, bör de läsas på engelska tycker ni?

Just nu läser jag Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty och känner att jag inte riktigt fattar hypen med den men att det säkert kan bero på den svenska översättningen. Den känns lite platt liksom, som en bok som skulle kunna ha (och kanske också har) mycket mer djup. Men den är lite småtrevlig och det är inget större fel på den, så jag fortsätter gärna!

@zassoo Jag tyckte mycket om Etthundra Mil och den var oerhört snabbläst. Även The Girl On the Train/Kvinnan på tåget kan jag tipsa om, samt någon av Lucy Dillons böcker. :)

Tack för tipsen! Kvinnan på tåget står som "thriller" - är den läskig? :o
Lucy Dillon har jag någon bok av, den var trevlig vill jag minnas :)

@zassoo Mina tips hade varit Skuggan av ett år och Miniatyrmakaren, men jag är inte säker på om de kommit i pocket än!

Tack! De hade dessvärre inte kommit ut på pocket än, men jag ska spara tipsen :)

Jag har läst 64 böcker i år, kan jag nu konstatera. Besviken, trots att jag satt målet på 50 stycken :p Vet inte riktigt vad jag ska ha för mål 2016, tveksamt om jag hinner läsa mer än jag gjort i år.. Önskar att jag hann plöja lika mycket böcker nu som när jag var yngre, får satsa på min ålderdom helt enkelt ;)

Nåja, nya året ska invigas på bästa sätt, med en Stephen King i handen :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 480
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar