Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni har jag läst klart Mänsklig krocket som jag gillade. Men den var lite rörig och jag fattar fortfarande inte vad som hände egentligen :o Är det någon här i tråden som läst boken?
så kanske denna någon kan förklara för mig vem det egentligen var som tog död på Eliza? Jag kommer fundera på det dör hur länge som helst :D

Ni har jag läst klart Mänsklig krocket som jag gillade. Men den var lite rörig och jag fattar fortfarande inte vad som hände egentligen :o Är det någon här i tråden som läst boken?
så kanske denna någon kan förklara för mig vem det egentligen var som tog död på Eliza? Jag kommer fundera på det dör hur länge som helst :D
Om det är Kate Atkinson så har jag läst den men minns inget ... Däremot har jag funderat ett tag på om jag inte borde läsa om I museets dolda vrår, jag har för mig att jag gillade den jättemycket.

ALLMÄNT ANROP: please skriv ut författarna också. Många har börjat skriva bara titlar på böckerna. Får man författarna också kan man slippa googla i onödan på författare man ändå inte gillar.

Innan jul provade jag 14 dagar gratis med ljudböcker. Upptäckte att det faktiskt finns bra uppläsare, måste bara sålla bort mängder med dem jag inte står ut med. När mina dagar var slut valde jag att avsluta min prenumeration, det där klarar jag mig utan tyckte jag.

Det gjorde jag också, i två dagar :p Sedan insåg jag vad underbart det var att ha något att lyssna på på jobbet. Nu har jag startat en prenumeration och börjat lyssna igen. Mellan 06.30-18.30 ser nu mina dagar ut som följande: lyssna, läsa, lyssna, lyssna, läsa, lyssna, lyssna, läsa, lyssna :D Det blir ändå många timmar på ett dygn :up:

Om det är Kate Atkinson så har jag läst den men minns inget ... Däremot har jag funderat ett tag på om jag inte borde läsa om I museets dolda vrår, jag har för mig att jag gillade den jättemycket.

ALLMÄNT ANROP: please skriv ut författarna också. Många har börjat skriva bara titlar på böckerna. Får man författarna också kan man slippa googla i onödan på författare man ändå inte gillar.
Stämmer att det är Kate Atkinsons bok, så du kanske kan läsa om den och förklara den för mig?! :D

Och nu tycker jag du är lite känslig, menar du att du har så fullt upp att ingen av dina åtta armar hinner att slögoogla dåliga författare :eek: (jag tar åt mig och ska bättra mig, det får väl bli årets nyårslöfte :D)

Jag är nöjd med läsåret 2015! Enligt Goodreads läste/lyssnade jag på 98 böcker och mitt mål var 40. Det är en salig blandning av ljudböcker och vanliga böcker, ungdomsböcker och vuxenböcker, comics/graphic novels och längre romaner.

Årets bästa vuxen: Skuggan av ett år av Hannah Richell och Miniatyrmakaren av Jessie Burton.
Årets bästa barn/ungdom: Den skrikande trappan av Jonathan Stroud, Kaninhjärta av Christin Ljungqvist, Kodnamn Verity av Elizabeth Wein och I'll meet you there av Heather Demetrios.
Årets bästa comic/graphic novel: Ms Marvel #1 No Normal av G Willow Wilson & Adrian Alphona och This One Summer av Mariko Tamaki & Jillian Tamaki.
Bubblare: Maisie Dobbs-böckerna av Jacqueline Winspear, jag har dock tappat bort var i serien jag befinner mig.
(Obsobsobs: Detta är alltså inte nödvändigtvis böcker FRÅN 2015, utan de bästa av de böcker som jag faktiskt läst under 2015 :D)

2016 har jag infört ett köpstopp av böcker förutom de böcker som ingår i serier jag läser. Dessa tänker jag tillåta mig att köpa: Career of Evil av Robert Galbraith, The Hollow Boy av Jonathan Stroud, de Georgia Nicolson-böcker jag ännu inte äger av Louise Rennison, kanske någon Maisie Dobbs, och eventuellt något av Melina Marchetta trots att det inte är en serie, men något måste man ju få unna sig ;)

I övrigt ska jag mest försöka läsa färdigt allt oläst jag har hemma, speciellt sådant jag köpt i somras och på bokmässan som börjar kännas gammalt...

Gott nytt år (i efterskott)!

Jag lyssnar just nu på Which witch av Ibbotson, en av mina favoritförfattare när jag var yngre. Hittills är den fantastisk med en hel del "vuxen" humor. Bäst är nog trots allt beskrivningen av bläckfisken Doris, vilket fick mig att tänka på dig @mandalaki :up:

Jag har just börjat på Leif G W Perssons Bombmakaren och hans kvinna men bara läst ett par kapitel så jag vet ännu inte riktigt vad jag tycker. Återkommer;)

Förlåt för att jag spammar er med lina funderingar kring om Wolf Hall är värd att lyssna klart på eller ej. I min synpunkt är det en bok som helt klart vinner på att lyssnas på i längre sammanhängande stunder. Häromdagen när jag lyssnade ungefär 3 timmar i ett svep fann jag att den blev rätt intressant. När jag nu skulle åka till stallet på förmiddagen idag tog det mig en kvart innan jag lyckades ens fokusera på vad som hände. Men när jag väl kommer in i den igen så funkar det. Kanske ska spara den tills jag börjar jobba igen och hä ar längre sammanhängande stunder att lyssna. Som det är nu blir det max en halvtimma åt gången i bilen till och från stallet.

Efter tips från @mandalaki har jag börjat på min första Jussi Adler Olsson. Tyvärr fanns inte den första i serien, så jag satte igång med nr två som heter Fasanjakten. Hittills håller jag med om omdömet; det är rappt berättat utan krusiduller och jag ärrätt fast efter bara några sidor. Återkommer när jaag läst klart.

Efter tips från @mandalaki har jag börjat på min första Jussi Adler Olsson. Tyvärr fanns inte den första i serien, så jag satte igång med nr två som heter Fasanjakten. Hittills håller jag med om omdömet; det är rappt berättat utan krusiduller och jag ärrätt fast efter bara några sidor. Återkommer när jaag läst klart.
Kul! Den ska jag skaffa.

Hoppas du får tag i ettan också. De enda gånger jag tror att jag har en bokstavsdiagnos är när jag riskerar läsa en serie i fel ordning. Jag bryter ihop bara nån annan gör det så du MÅSTE läsa Kvinnan i rummet SNART :arghh:

Jag är nöjd med läsåret 2015! Enligt Goodreads läste/lyssnade jag på 98 böcker och mitt mål var 40. Det är en salig blandning av ljudböcker och vanliga böcker, ungdomsböcker och vuxenböcker, comics/graphic novels och längre romaner.

Årets bästa vuxen: Skuggan av ett år av Hannah Richell och Miniatyrmakaren av Jessie Burton.
Årets bästa barn/ungdom: Den skrikande trappan av Jonathan Stroud, Kaninhjärta av Christin Ljungqvist, Kodnamn Verity av Elizabeth Wein och I'll meet you there av Heather Demetrios.
Årets bästa comic/graphic novel: Ms Marvel #1 No Normal av G Willow Wilson & Adrian Alphona och This One Summer av Mariko Tamaki & Jillian Tamaki.
Bubblare: Maisie Dobbs-böckerna av Jacqueline Winspear, jag har dock tappat bort var i serien jag befinner mig.
(Obsobsobs: Detta är alltså inte nödvändigtvis böcker FRÅN 2015, utan de bästa av de böcker som jag faktiskt läst under 2015 :D)

2016 har jag infört ett köpstopp av böcker förutom de böcker som ingår i serier jag läser. Dessa tänker jag tillåta mig att köpa: Career of Evil av Robert Galbraith, The Hollow Boy av Jonathan Stroud, de Georgia Nicolson-böcker jag ännu inte äger av Louise Rennison, kanske någon Maisie Dobbs, och eventuellt något av Melina Marchetta trots att det inte är en serie, men något måste man ju få unna sig ;)

I övrigt ska jag mest försöka läsa färdigt allt oläst jag har hemma, speciellt sådant jag köpt i somras och på bokmässan som börjar kännas gammalt...

Gott nytt år (i efterskott)!
Så himla smart med kategorier! När folk frågar vad som varit bästa boken i år blir jag hyperstressad, det går ju inte att välja en :D

Jag lyssnar just nu på Which witch av Ibbotson, en av mina favoritförfattare när jag var yngre. Hittills är den fantastisk med en hel del "vuxen" humor.

Men åååh, Eva Ibbotson! :love: Jag blev helt golvad av nostalgi av denna påminnelse. Måste nog uppsöka Den stora spökräddningen för att få återuppleva gamla minnen, läste den säkert fem gånger (om det räcker) när jag var i mellanstadieåldern. Och jag är 99 % säker på att även Which Witch passerade mina läshungriga ögon i ungefär samma veva, bläckfisken Doris klingar på något sätt mycket bekant. :D

[QUOTE="mandalaki, post: 17305779, member: 214"

Hoppas du får tag i ettan också. De enda gånger jag tror att jag har en bokstavsdiagnos är när jag riskerar läsa en serie i fel ordning. Jag bryter ihop bara nån annan gör det så du MÅSTE läsa Kvinnan i rummet SNART :arghh:[/QUOTE]

Haha, jag är nog lagd lite åt det hållet också - har svårt att läsa tidningen i fel ordning, t o m.

Är ettan en orgie i dödande?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
123
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 480
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar