Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som jag minns det är det inte samma rollfigur, men samma Nia Vardalos i huvudrollen. Jag stod ut i tio minuter, sicken smörja. :meh:
Ah, det var därför jag inte fick ihop det med plotten som beskrevs i uppföljaren! Så typiskt svenskt att döpa den till "min stora grekiska.." För att det är samma huvudrollsinnehavare (jmf med "det våras för..."-filmerna)

Ah, det var därför jag inte fick ihop det med plotten som beskrevs i uppföljaren! Så typiskt svenskt att döpa den till "min stora grekiska.." För att det är samma huvudrollsinnehavare (jmf med "det våras för..."-filmerna)
Ja precis. Den skulle förstås åka kana på succén. Men den var urkass. Som jag minns det gick det ut på kulturstereotyper, turister från olika länder som bar sig åt på stereotypa sätt. Snark.

Lyssnade klart på Den lilla flickan som svalde ett moln lika stort som Eiffeltornet och jag gillade den. Även om slutet gjorde mig mycket deppig.

Bäst, storyn, en del karaktärer och värmen som finns i berättelsen. Absolut sämst är allt fokus på Providences kropp. :down:

På tal om film och bok... Eller rättare sagt tv-serie och bok.
Är det någon som läst boken "the man in the high castle"?
Såg film-serien som gjordes i år. Och tyckte den var grymt bra!

Jag läser Konsten att skapa en tjej av Caitlin Moran. Hon är för härlig. (Fast jag tycker inte alltid som hon.)

Grenar av gift av Erin Kelly. Elegant hopkommen historia med bra språk, och jag sträckläste den för att få veta hur allt hängde ihop. Rekommenderas till den som vill ha något välskrivet, lättsmält och lagom spännande!

Grenar av gift av Erin Kelly. Elegant hopkommen historia med bra språk, och jag sträckläste den för att få veta hur allt hängde ihop. Rekommenderas till den som vill ha något välskrivet, lättsmält och lagom spännande!

Åh, härligt! Vi ska diskutera den i min bokcirkel nästa helg, så jag tänkte läsa den till helgen!

Nu är Delusions of Gender slut, den var helt ok! Inte så dum, men jag tycker mycket av boken handlade om diskussioner om böcker från USA som jag inte läst (naturligt nog eftersom jag inte läser böcker som heter saker i stil med Män är från Pluto och kvinnor är från Mars) och forskning som jag redan hade läst en eller två gånger. Pink Brain Blue Brain var roligare i så fall.

Vidare läste jag Clariel av Nix, bra som vanligt såklart! och funderar på att läsa om Sabriel, såklart.
Påbörjade Levande slottet igen men upptäckte att den var nyöversatt och tråkig, talspråk, så jag lade ned det projektet.

Nu ska Svante Pääbo, Neandertalmänniskan påbörjas tror jag. Den ligger i väskan i alla fall.

(Närapå alla julklapparna är inköpta, bara böcker :) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 458
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar