Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har precis börjat på Gökens rop av Robert Galbraith, pseudonym för JK Rowling. Lite för tidigt för att säga vad jag tycker; återkommer!
Även jag väntar med spänning på vad du tycker! Låter som en mycket intressant bok!Jag har precis börjat på Gökens rop av Robert Galbraith, pseudonym för JK Rowling. Lite för tidigt för att säga vad jag tycker; återkommer!
Jag älskar den och har även läst uppföljaren, The Silkworm! Nu har ju precis trean, Career of Evil kommit ut och jag tänkte köpa den men har redan köpt så många böcker senaste månaden...Jag har precis börjat på Gökens rop av Robert Galbraith, pseudonym för JK Rowling. Lite för tidigt för att säga vad jag tycker; återkommer!
Läste ut The Trial av Franz Kafka igår. Väldigt speciell men jag tyckte den var bra, får en att tänka i alla fall.
Nu håller jag på med Mrs Dalloway av Virginia Wolf.
Råkade gå förbi ett bookstall på väg till gymmet och köpte med mig sex klassiker ( lite komiskt då jag enbart behöver läsa sex böcker till för att bli klar med mina 100 klassiker och nu har jag fyra böcker mer
än jag behöver ). Så nu har jag Cannery Row, Rob Roy, Germinal, Three Men on the Bummel, Money for Nothing, A Room with a View och Howards End (de två sista är en dubbelbok) att välja mellan i tillägg till de jag hade sen innan.
Jag vet inte riktigt vad du menar med klassiker (känner inte närmare till de du räknar upp förutom Mrs Dalloway), men flera av de där som jag räknar som klassiker tycker jag inte ger mig så stor behållning eftersom det känns som att man behöver ha kunskap om vilket samhälle och vilken kultur och vilket politiskt klimat de kom till i. Mästaren och Margarita och Soldaten Svejk brukar ju räknas som klassiker men det ger mig absolut ingenting. Om jag ska vara ärlig så förstår jag inte dem.
Jag vet inte riktigt vad du menar med klassiker (känner inte närmare till de du räknar upp förutom Mrs Dalloway), men flera av de där som jag räknar som klassiker tycker jag inte ger mig så stor behållning eftersom det känns som att man behöver ha kunskap om vilket samhälle och vilken kultur och vilket politiskt klimat de kom till i. Mästaren och Margarita och Soldaten Svejk brukar ju räknas som klassiker men det ger mig absolut ingenting. Om jag ska vara ärlig så förstår jag inte dem.
Jag kan hålla med till viss del. En del klassiker känns mossiga. Däremot finns det många andra som fortfarande "ger" någonting och där man förstår varför de räknas som klassiker. Brott och straff är en klassiker som verkligen grep tag i mig, Okänd soldat likaså. Vi kanske ska göra en lista på klassiker som rekommenderas? Bara en tanke....