Killaloe
Trådstartare
Och inte särskilt sugen på att åka på kryssningJa, verkligen! Man blir lite yr i skallen av den, på något vis...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och inte särskilt sugen på att åka på kryssningJa, verkligen! Man blir lite yr i skallen av den, på något vis...
Jo min mamma försökte också framhärda att det måste ju vara ett skämt, men jag kände liksom att hela situationen (och framförallt det som hände typ 2 sidor senare) var så himla seriös samtidigt som boken i övrigt inte var speciellt skämtsamt skriven. Men visst, ni kanske har rätt då...Jag utgick nog från att det var ett skämt... det är ju så urbota fel. Att det spelar lite på att de är så typiskt norra-London-medelklass, från början.
Blev klar med Vårjakt i Rosengädda idag och den kändes väldigt avhuggen? Varken laddad för uppföljare så som de första två eller helt avslutad.
Jag hoppas också på mer. Tror att hon behöver reda ut det där forcerade slutet.Ja, jag håller med. Det var meningen att det skulle bli den sista, men jag hörde när Hamberg pratade på Bokmässan och hon sa att hon nog inte är färdig med Rosengädda. Jag hoppas att det blir mer :-)
==
Nu läser jag något alldeles fantastiskt - To my love av Karin Aspenström. Jag är djupt förälskad!
Hörrni, alla ni som hyllar Gillian Flynns Vassa föremål, har ni verkligen läst den på svenska?
Det enda jag kan tänka på hittills när jag läser är hur ohyggligt illa översatt den verkar vara. Eftersom texten så tydligt är direktöversatt tänker jag att originalet ändå kan vara just så lysande som jag fått det beskrivet för mig.
Så, bör jag sluta läsa och leta rätt på den på originalspråk eller ska jag härda ut och hoppas att jag vänjer mig?
Så jag har läst Inbox (1) av Daniel Glattauer - tyckte INTE om den alls.
Haha, bra! Då skall jag inte läsa denKlar med Färjan och tja, jag ska då aldrig åka på kryssning igen.. nä, men boken var väl välskriven och intressant så. Men jag vet inte, tycker den var på tok för makaber och detaljerad i att våldet vilket jag tycker är rätt ointressant och osmakligt att läsa (så med det sagt, ingen vok jag skulle rekommendera till dig @Ceta ). Så jag vet inte, den var bra men spårade ur tycker jag.
Själv är jag i slutet på Alex & Sigges bok Tid - livet är inte kronologiskt. Är trogen lyssnare av deras podcast och tycker överlag de gör sig bättre där, även om vissa sekvenser berör mer i skriven text. Efter den väntar en hel hög med böcker för skolans räkning; dels ska jag analysera Ett öga rött av Khemiri och så blir det ungdomsfantasy till resten.
Är det någon som läst någon av de nominerade till augustpriset? Är pinsamt nollställd till nästan samtliga titlar faktiskt, de enda jag hört talas om innan var två titlar ur B&U-kategorin; Iggy 4-ever och När hundarna kommer. Har inte läst någon ännu.
Inte sugen på uppföljaren alltså? Jag har för mig att jag tyckte Inbox (1) startade rätt trevligt, men efter typ hundra sidor blev den helt ointressant. Fast jag tycker ofta brevromaner är rätt roliga att läsa, så det kan ju var jag som är konstig.
Jag har läst Alex och Sigges. Tyckte den var fin på många sätt
Har inte läst någon av Augustnomineringarna ännu - men är i chock över att Den vita staden av Karolina Ramqvist inte blev nominerad! Har beställt När hundarna kommer - lyssnade på författaren på ett seminarium på Bokmässan och är väldigt intresserad av att läsa henne.
Jag läser the martian av Andy Weir nu och tycker den är väldigt underhållande
Har just börjat med Pleijels Spådomen som fram tills för bara någon vecka sedan var den enda i skönlitterära klassen som jag hört talas om.Själv är jag i slutet på Alex & Sigges bok Tid - livet är inte kronologiskt. Är trogen lyssnare av deras podcast och tycker överlag de gör sig bättre där, även om vissa sekvenser berör mer i skriven text. Efter den väntar en hel hög med böcker för skolans räkning; dels ska jag analysera Ett öga rött av Khemiri och så blir det ungdomsfantasy till resten.
Är det någon som läst någon av de nominerade till augustpriset? Är pinsamt nollställd till nästan samtliga titlar faktiskt, de enda jag hört talas om innan var två titlar ur B&U-kategorin; Iggy 4-ever och När hundarna kommer. Har inte läst någon ännu.