Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste ut Messenger of truth (Maisie Dobbs #4) av Jacqueline Winspear i förrgår. Helt okej, trög början men bättre i slutet. 3/5.

Igår började jag på och läste ut Kaninhjärta av Christin Ljungqvist (hennes debut). Äääälskade den! 5/5. Har hennes andra bok Fågelbarn i min att läsa-hög och har tidigare läst hennes tredje, Rävsång.

Jag lyssnar också på Harry Potter and the sorcerer's stone, som jag självklart läst innan;)

Jag har läst Nattvakten, Ficktjuven och Främlingen i huset. Gillade alla tre. Kyssa sammet som är Waters mest kända har jag börjat på flera gånger men har bara inte kommit vidare.
Åh det känns betryggande! Har nämligen fyndat Främlingen i huset på loppis för ett tag sedan så den ligger i min läs-hög :) Så det är fint att någon har läst alla tre ich uppskattat dem :)

Kommer inte ihåg om jag skrivit det redan men jag gar läst Ett liv för lite av Kristofer Ahlström. Jättebra om två syskons uppväxt och liv där systern gör en klassresa och brodern går ner sig i psykisk sjukdom.

Kommer nog bli lite mindre läsning framöver tyvärr då jag har börjat bilpendla och ofta är för trött för att läsa på kvällarna.

Ibland har man tur. Skulle ju registrera mig på Storytel häromdagen. Bestämde mig för att vänta till söndagen eftersom jag ville kunna utnyttja de två gratisveckorna maximalt. Men glömde bort det. Har sedan inte riktigt haft tid utan skulle göra det ikväll. Idag på väg hem från jobbet fick jag ett sms från min mobilleverantör. Tre månaders gratis Storytel. :up:

läser "Himmelstrand" av John Ajvide Lindqvist och är (som alltid av hand böcker) "blown away" av språket och historien!

Jag avslutade Americanah häromdagen och kände väl varken bu eller bä. Tyvärr. Jag har hört mycket positivt om boken innan och gick kanske in med för höga för hoppningar. Det var inte så att jag tyckte att den var dålig, men heller inte så omvälvande som jag kanske väntat mig. Det var en trevlig läsupplevelse, men inte mer.

Nu har jag börjat med 438 dagar och har kommit en bit in och visst är det en intressant berättelse och jag blir förskräckt av den grymhet människor kan begå mot varandra. Jag kan dock inte riktigt greppa vad konflikten består i som de ger sig ut för att undersöka. Troligen för att jag är en fredlig typ som har vuxit upp i och lever under fredliga förhållanden.

Bokcirkeln som jag är med i (en samling av mina vänner som träffas och umgås med jämna mellanrum och ibland diskuterar böcker) ska ge oss i kast med Bokcirkelns bekännelser och den verkar vara en lättsam typ chicklit-bok av det jag kan läsa mig till på baksidan. Det ska bli trevligt i kontrast till de senaste böckerna vi läst. I alla fall så hämtade jag ut den på biblioteket idag, så jag ska nog börja med den snart också.

Efter att ha avslutat Blekingegatan 32 av Lena Einhorn läser jag nu en mycket obehaglig bok, Jakten på Kapten Klänning av Jonas Trolle.

Har läst...

Denise Rudbergs Baristas-böcker. Okej tidsfördriv. Trevligt med ungdomsböcker med killar i huvudrollerna. Dessutom någorlunda trovärdiga killar ;)
1989 av Linda Skugge och (lillasystern) Sigrid Tollgård
Bitterfittan av Maria Sveland
Himlen är en plats på jorden av Åke Edwardson
Eld av Mats Strandberg och Sara B Elfgren - jag trodde att jag hade läst den förut och tänkte friska upp minnet innan jag började med Nyckeln, men jag hade visst inte läst den).

Nu då alltså Nyckeln, slutet på Engelsforstrilogin. Ser fram emot att börja på Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant inom kort, liksom Pkan B av Jonathan Tropper.

Flickvännen av Karolina Ramqvist. Väldigt bra. Jag blev ett fan av Ramqvist efter Alltings början. Får se när jag kommer över fortsättningen på Flickvännen sedan, Den vita staden.

Avslutade 438 dagar nu och tyckte att den var lättläst och välskriven. Det var även intressant att läsa den och få en insyn bakom rubriker och tidningsartiklar.

Har nu kommit igång med Storytel och laddat hem min första bok. Det fick bli Hundra omistliga ting. Känns som lagom tungt på väg till och från jobbet. :D

Har nu kommit igång med Storytel och laddat hem min första bok. Det fick bli Hundra omistliga ting. Känns som lagom tungt på väg till och från jobbet. :D
Bra val :) Henner böcker i allmänhet stämmer ju rätt bra in på den beskrivningen, men jag minns att jag tyckte den var rätt trevlig :)

Jag har lyssnat klart på Tankeläsaren och den var faktiskt mycket bättre när jag väl kom in i den och fick koll på alla personer/länder.
Så för att fortsätta på temat lyssnar jag på del två i serien; Monstrets dotter

Igår läste jag en bok som verkligen kröp in under huden på mig: "Till Jacobs försvar" av William Landay. En rättegångshistoria som är en mordhistoria som är en berättelse av en familj i sönderfall. Någon annan som har läst den?

Har läst klart "Liv efter liv" av Kate Atkinson. Lite speciell (handlar om en kvinnas liv, och hon dör flera gånger och börjar om typ..) men jag gillade den! Vill minnas att jag fick idén att läsa den härifrån, vem var det som hade läst den?

Nu lyssnar jag på "uppdrag sweet tooth". Har inte riktigt fattat vad poängen med den är nu, och är inte överförtjust, men vill absolut lyssna klart på den :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 781
· Visningar
87 043
Senast: Bilburen
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 253
Senast: pepp
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar