Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser You had me at hello av Mhairi McFarlane, parallellt med Låt det aldrig ta slut av Åke Edwardson.

Klar med båda ovan. McFarlane var ju verkligen inget speciellt. Helt okej, men jag fattar inte heller hajpen. @thoora

Edwardson är alltid bra. Håller på med nästa i serien nu, Himlen är en plats på jorden. Ska välja ut något på plattan också men jag har så mycket att välja emellan att jag inte riktigt vet vad jag är sugen på...

Klar med Uppdrag sweet tooth nu och jäklar va bra slutet var! Det hade jag verkligen inte väntat mig, varken händelserna eller att det skulle vara så bra. Efter det här kan jag säga att jag VERKLIGEN gillar boken.

Började för övrigt lyssna på Mördarens Apa förut idag. Den är vald helt utifrån den fantastiska titeln men den verkar lovande :) (Fast den är kanske egentligen en bok som bör läsas i och med att de teckningarna som är i den inbundna boken verkar vara en viktig del i upplevelsen om en ska tro recensionerna på Goodreads)

Påbörjade igårkväll "Kajas resa" av Carin Hjulström. En på gamla jobbet som tyckte den var så bra, så fick den av henne. Är glad att jag började läsa innan jag kollat upp den på goodreads, för där var betyget betydligt lägre än det i vanliga fall "skall" vara för att jag skall läsa en bok. Har inte kommit så långt, men tror inte den blir svårläst iaf. Någon här som läst den?

Påbörjade igårkväll "Kajas resa" av Carin Hjulström. En på gamla jobbet som tyckte den var så bra, så fick den av henne. Är glad att jag började läsa innan jag kollat upp den på goodreads, för där var betyget betydligt lägre än det i vanliga fall "skall" vara för att jag skall läsa en bok. Har inte kommit så långt, men tror inte den blir svårläst iaf. Någon här som läst den?

Jag har läst den och jag har gillat Hjulströms tidigare böcker. Men Kajas resa...gah den gjorde mig galen!

Jag läste Lilla ångestboken av Linda Skugge igår kväll. Kort och koncis och med rätt mycket saker som jag önskar att jag hade läst när jag var tonåring - boken riktar sig nog främst till tjejer typ 13-20. Men jag tog till mig mycket av den ändå :)

Jag har precis läst ut Petter Northug-biografin, det blev min påskekrim. :p Tyvärr inte vidare bra i mitt tycke, det var mycket om sponsoravtal, mediestrategier och konflikter, även om fyllekörningen. Desto mindre om Petter, vad som driver honom och hur han är bortom offentligheten. Känner inte att jag kom närmare honom som person alls.

Nu blir det Lionel Shrivers senaste, Store bror.

@Killaloe Jag fick för mig att Mördarens apa var en grafisk roman, men jag kan ha fel. Har bara läst föregångaren och där är bilderna helt klart en viktig del av berättelsen, men så är det ju en bilderbok också...

@Killaloe Jag fick för mig att Mördarens apa var en grafisk roman, men jag kan ha fel. Har bara läst föregångaren och där är bilderna helt klart en viktig del av berättelsen, men så är det ju en bilderbok också...

Det är säkert en grafisk roman, så jag önskar jag hade haft koll på det innan jag började läsa :(

Men trots detta kan jag, efter halva boken, bara konstatera att även utan bilder är den helt fenomenalt bra. :love:

Det är säkert en grafisk roman, så jag önskar jag hade haft koll på det innan jag började läsa :(

Men trots detta kan jag, efter halva boken, bara konstatera att även utan bilder är den helt fenomenalt bra. :love:

Insåg igår att böckerna fanns som e-böcker på biblioteket, läste "Legenden om Sally Jones" igår och den var fantastisk (med lika fantastiska bilder). Mördarens apa är jag bara några kapitel in i, där är iaf än så länge bilderna lika viktiga, men de är lika fina.
Blir nog till att köpa de riktiga böckerna sen också!

Klar med Uppdrag sweet tooth nu och jäklar va bra slutet var! Det hade jag verkligen inte väntat mig, varken händelserna eller att det skulle vara så bra. Efter det här kan jag säga att jag VERKLIGEN gillar boken.
Har du läst något mer av Ian mcEwan? Jag har för mig att han brukar skriva jobbiga romaner á la Richard Yates där allt bara blir fel och går åt h-e. Har du koll?

Har läst Vargavinter av Nevada Barr efter rekommendation från DN eller bokhora, kommer inte ihåg.

En riktigt bra deckare om Anna Pigeon som jobbar som ranger i olika nationalparker i USA. Jag gav boken som inköpsförslag till "mitt" stadsbibliotek och de svarade med att köpa in den och reservera den åt mig, kul!

Ska precis börja på Stum rädsla också av Nevada Barr.

Har du läst något mer av Ian mcEwan? Jag har för mig att han brukar skriva jobbiga romaner á la Richard Yates där allt bara blir fel och går åt h-e. Har du koll?

Jag hade aldrig hört något om McEwan innan jag snubblade över honom på Storytel. Så tyvärr har jag noll koll på hans andra böcker :( Tråkigt om det är så att alla andra är jobbiga när Sweet Tooth var så bra.

(Men kul med biblioteket! Det är så himla fint med med bra bibliotek :love: )

Jag hade aldrig hört något om McEwan innan jag snubblade över honom på Storytel. Så tyvärr har jag noll koll på hans andra böcker :( Tråkigt om det är så att alla andra är jobbiga när Sweet Tooth var så bra.

(Men kul med biblioteket! Det är så himla fint med med bra bibliotek :love: )
Okej. Ja biblioteket är super, det kostar inget att reservera heller! Så jag reserverar hej vilt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 782
· Visningar
87 182
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 261
Senast: pepp
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt