Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lyssnat på "Läsarna i Broken wheel rekommenderar" av Katarina Bivald. Mysig feel-good-bok som ändå var välskriven tycker jag. Rekommenderas till dem som gillar den typen av böcker :p

Lyssnar nu på "De skandalösa" av Simone Ahrnstedt. Uppfattar den ungefär som jag tror det var @Killaloe beskrev den. Lite "tanstsnuskig" men lite mer genomarbetad och välskriven. Inget direkt djup dock ;)

Jag tycker att Betvingade är bäst hittills av Ahrnstedts böcker, svåra kan de dock inte sägas vara :D Det jag gillar mest med dem är att det är romance ursprungligen skriven på svenska och får man förmoda för en svensk läsarskara. Det är nu jag inte ska erkänna hur många highlander romance jag har läst under den senaste veckan :o:D

För att kompensera läser jag dock även Slash av just Slash (och någon mer som förmodligen stått för själva skrivandet), av någon märklig anledning går det dock lite långsamt. Inte alls lika bra fart i den som i The Dirt och The Heroin Diaries av kollegorna i Mötley Crue.

ÄNTLIGEN klar med Steglitsan och nä, jag förstår fortfarande inte storheten med den även om de sista 150 sidorna var mer intressanta än de tidigare.
För att fira utläsningen tänkte jag ägna mig åt något lättare. Så jag läste och läste ut Rufus av Doris Lessing. Jag gillar ju verkligen böcker om speciella katter och den här var väldigt fin - även om den var väldigt sorglig också. Så om Lessings andra böcker om katter finns på ett bibliotek nära mig vill jag verkligen läsa dessa också.

Inte läst, men lyssnat på ljudbok (så smidigt när man åker mellan jobb!)
Off to be the wizard av Scott Meyer. Underbar historia om en kille som hittar källkoden till hela vår existens, och inser att han kan manipulera den. Självklart kommer polisen på honom och han flyr. Till medeltidens England. Jag har suttit och flinat större delen av tiden, den var verkligen rolig!

Läste klart The Hobbit på läsplattan häromkvällen. Inte börjat med någon ny bok, har lite väl mycket annat att skriva och läsa just nu. Skummar igenom ett par sidor av tråden för inspiration! Inte så sugen på att fortsätta med Lord of the rings-serien just nu..

Jag läser You had me at hello av Mhairi McFarlane, parallellt med Låt det aldrig ta slut av Åke Edwardson.

ÄNTLIGEN klar med Steglitsan och nä, jag förstår fortfarande inte storheten med den även om de sista 150 sidorna var mer intressanta än de tidigare.
För att fira utläsningen tänkte jag ägna mig åt något lättare. Så jag läste och läste ut Rufus av Doris Lessing. Jag gillar ju verkligen böcker om speciella katter och den här var väldigt fin - även om den var väldigt sorglig också. Så om Lessings andra böcker om katter finns på ett bibliotek nära mig vill jag verkligen läsa dessa också.

Jag är så himla lättrörd när det kommer till berättelser om katter(säkerligen om andra djur också, men katter är ju klart mer flitigt förekommande i skönlitteraturen) och jag vill minnas att mitt hjärta blödde när jag läste Lessings samlade kattverk(det finns en sådan samling, möjligen med namnet Om katter, eller om den heter bara Katter?). Trots det var det en trevlig läsupplevelse, klart värd hjärteblodet!

Steglitsan klar här också och ärligt talat höll jag på att överge den de sista tio sidorna. Jag var mätt och en aning besviken.

Nu läser jag Den umbärliga av Sigrid Combüchen.

Jag är så himla lättrörd när det kommer till berättelser om katter(säkerligen om andra djur också, men katter är ju klart mer flitigt förekommande i skönlitteraturen) och jag vill minnas att mitt hjärta blödde när jag läste Lessings samlade kattverk(det finns en sådan samling, möjligen med namnet Om katter, eller om den heter bara Katter?). Trots det var det en trevlig läsupplevelse, klart värd hjärteblodet
Jag är också väldigt lättrörd när det kommer till berättelser om djur, särskilt om de på något sätt far illa, så det var bra att få lite förvarning att det är trevlig läsning trots allt. :bow:

Just nu läser jag The Last Days of Rabbit Hayes av Anna McPartlin, som spontaninhandlades i bokaffären idag för att den lät så härlig att det bara inte gick att motstå. Hittills har den inte gjort mig besviken. :)

Lyssnade på "sju jävligt långa dagar" tillsammans med @Lillelorden på en roadtrip igår. Vill minnas att någon nämnt den här i tråden och tyckt den var bra, men jag blev rätt besviken. Visst den var smårolig, men jag upplevde att boken i stort sett bestod av 1/3kvinnoförakt, 1/3 sexuellfrustration och 1/3 dagdrömmar...
Har uppskattat andra böcker av Tropper, men denna var inte en favorit.

Fågelmannen av Mo Hades. Alltså... visst är den bra. Men ibland är den så makabert detaljerad att jag knappt orkar läsa om vidrigheterna.

Inte läst, men lyssnat på ljudbok (så smidigt när man åker mellan jobb!)
Off to be the wizard av Scott Meyer. Underbar historia om en kille som hittar källkoden till hela vår existens, och inser att han kan manipulera den. Självklart kommer polisen på honom och han flyr. Till medeltidens England. Jag har suttit och flinat större delen av tiden, den var verkligen rolig!

Läste klart The Hobbit på läsplattan häromkvällen. Inte börjat med någon ny bok, har lite väl mycket annat att skriva och läsa just nu. Skummar igenom ett par sidor av tråden för inspiration! Inte så sugen på att fortsätta med Lord of the rings-serien just nu..

Off to be the wizard låter ju intressant! Synd bara att jag just nu snittar typ en sida om dagen vilket innebär att boken jag läser nu lär bli klar lagom till nyår.

Påbörjade Livets och dödens villkor igår och hittills verkar den lovande. Det känns som en klart intressantare bok än de om Jonas Holly. Men visst var det väl någon som hade läst den här boken och skrivit om den i tråden? @Diskurs @thoora @Anna ?

Kan det varit @Karfitsa eller var det en annan Bauer bok du hade läst?

(Nu känns det som att jag bara taggar olika personer helt slumpmässigt men så är det såklart inte :angel: :D )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 782
· Visningar
87 182
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 261
Senast: pepp
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt