Jag påbörjade "Gatukatten Bob" häromdagen. Lättläst må jag säga!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har läst "Ett nytt land utanför mitt fönster" och den gillade jag.
Jag håller fortfarande på för fullt med Steglitsan men hinner iaf med att lyssna en del på andra böcker under tiden.
Avslutade outtalat igår, en helt okej om än inte fantastisk ungdomsbok. Det var dock ett skönt avbrott i lite allvarligare böcker och en kaosartad verklighet. Eftersom den var helt okej och en del av en trilogi kommer jag säkert att läsa de andra två delarna också
Idag lyssnade jag på Dr Jekyll och Mr Hyde, mycket intressant bok som jag egentligen borde läst för längesedan. Hur som så är det verkligen ett intressant ämne och boken är förvånansvärt enkel att ta till sig tycker jag.
Nu har jag även börjat på Uppdrag sweet tooth som hittills känns intressant och bra. Ser fram emot att se hur den artar sig.
Hej @Foinix och @Killaloe ! Jag läser också Steglitsan sen en tid, men på engelska.
Ärligt talat hade jag inte en susning om vad det var för typ av bok innan jag satte tänderna i den och att den rosats så gjorde mig, som alltid med hyllade böcker, lite rädd för att börja läsa och eventuellt bli besviken.
Jag uppskattar definitivt att läsa den och jag längtar en smula efter att krypa ner i sängen med den just nu, men sådär fantastiskt, otroligt, det-bästa-jag-läst-bra tycker jag inte den är.
Det är en bra idé att läsa den på engelska, jag läser den svenska översättningen och har stört mig på ordval en handfull gånger.Hej @Foinix och @Killaloe ! Jag läser också Steglitsan sen en tid, men på engelska.
Ärligt talat hade jag inte en susning om vad det var för typ av bok innan jag satte tänderna i den och att den rosats så gjorde mig, som alltid med hyllade böcker, lite rädd för att börja läsa och eventuellt bli besviken.
Jag uppskattar definitivt att läsa den och jag längtar en smula efter att krypa ner i sängen med den just nu, men sådär fantastiskt, otroligt, det-bästa-jag-läst-bra tycker jag inte den är.
Läste och älskade hans American Rust men Sonen har jag inte vågat mig på. Verkar ruskig! Du kan väl återkomma om vad du tyckte?Läser just nu : Sonen av Philip Meyer
Tror att Sandbergs avsikt är att det inte ska hända så mycket, boken ska skildra en vanlig kvinnas liv. Många feministiska skildringar berättar om kvinnor som var starka och bröt sig loss och skapade sitt eget liv och blev förebilder för andra, Sandberg vill skildra en kvinna som blev kvar.Äntligen läst ut Kristina Sandbergs "Att föda ett barn" och förstod nog inte varför den hyllats så mycket. Tyckte knappt det hände mycket i den alls. Läste 2/3 i januari nån gång och plockade upp den igen i veckan. Upplevde det som lite lättare att komma vidare i den nu.
Det finns många böcker som står före på att läsa -listan, men samtidigt blev jag ändå lite nyfiken på uppföljande böcker
Äntligen läst ut Kristina Sandbergs "Att föda ett barn" och förstod nog inte varför den hyllats så mycket. Tyckte knappt det hände mycket i den alls. Läste 2/3 i januari nån gång och plockade upp den igen i veckan. Upplevde det som lite lättare att komma vidare i den nu.
Det finns många böcker som står före på att läsa -listan, men samtidigt blev jag ändå lite nyfiken på uppföljande böcker
Dumma iPhone.Tror att Sandbergs avsikt är att det inte ska hända så mycket, boken ska skildra en vanlig kvinnas liv. Många feministiska skildringar berättar om kvinnor som var starka och bröt sig loss och skapade sitt eget liv och blev förebilder för andra, Sandberg vill skildra en kvinna som blev kvar.
Hej läsmonster! Någon som läst Martin Schibbyes och Johan Perssons bok "438 dagar..."? Bu eller bä?
Dumm
Dumma iPhone.
Sandberg skriver någonstans Man måste inte älska dig, Maj, men du måste få finnas.
Bä från mig också.Hej läsmonster! Någon som läst Martin Schibbyes och Johan Perssons bok "438 dagar..."? Bu eller bä?
Jag påbörjade "Gatukatten Bob" häromdagen. Lättläst må jag säga!