R
Raderad medlem 19815
Den gamla håller nog än!Jo. Jag har hört det också. Men det var inte den jag hade stod hemma i bokhyllan som jag trodde. Det var två uppsättningar av den gamla översättningen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den gamla håller nog än!Jo. Jag har hört det också. Men det var inte den jag hade stod hemma i bokhyllan som jag trodde. Det var två uppsättningar av den gamla översättningen.
Amen herregud vilken dålig idé det här var... Nu vill jag ju aldrig mer göra något annat än att köpa böcker, läsa böcker, prata om böcker. Aldrig. Herregud vad många böcker jag hittat som verkligen får det att hoppa till lite i mig för att jag blir så exalterad och sugen på att läsa dem. Åh vad jobbigt det känns! Och härligt. Och jobbigt. Kan man gå i förtidspension vid 23 års ålder tror ni? Jag behöver nämligen lite tid att läsa...Först ska jag dock kila in och skapa mig ett Goodreads-konto, jag blev inspirerad!
Så olika det kan vara Jag är typ halvvägs och förstår mig inte på denHar påbörjat Donna Tartts "Steglitsan", känns lovande.
Så långt har jag inte kommit än!Så olika det kan vara Jag är typ halvvägs och förstår mig inte på den
Så långt har jag inte kommit än!
Får se vad jag tycker då, men jag gillar början som sagt. Men ja, folk har olika smak, det är sant.
Återkommer definitivt med vad jag tycker när jag läst klart!Jag gillade inte början heller Och det känns jättetråkigt för jag vill förstå den (tänkte jag skulle gjort det tills nu), men jag sitter mest som ett frågetecken inför dess storhet.
Så jag är verkligen jättetacksam om du återkommer med dina åsikternär du är klar med den! Vore så himla roligt att förstå tycker jag
Så olika det kan vara Jag är typ halvvägs och förstår mig inte på den
Men, what's not to like?? Det är ju en sjukt smart, välskriven, överraskande och jäkligt spännande rövarhistoria. Tyckte väldigt mycket om den.
Nja, det skulle jag väl inte direkt vilja påstå. Jag brukar läsa det mesta ändå tror jag (brukar för det mesta låna hem böcker från biblioteket som står som "lästips" eller i tillbakalämnat-hyllan, just för att få lite inspiration), om än med varierande framgång@Killaloe läser du mest fantasy annars eller?
@Anna Jan Mårtensson är inte han jättedålig?
Okej! Har bara läst en bok av honom och det är nog 20 år sedan.Nej, det tycker jag inte. Detta är visserligen det första jag har läst av honom, men jag vet att min pappa gillar hans deckare rätt så bra och han är kräsen! Detta var dessutom historiskt intressant, om häxprocesserna i Sverige samt sektbeteenden så att säga.
Jag har läst "Ett nytt land utanför mitt fönster" och den gillade jag.Kan man be om boktips här också? Jag vill läsa något av Theodor Kallifatides, för jag tycker att han är en sån smart man (särskilt efter att ha lyssnat på hans Sommarprogram). Vilken bok ska jag sikta på? Har tidigare läst en bit i en självbiografisk roman som jag glömt namnet på, och gillade nog det jag läste. Är det en typisk Kallifatidesroman, att han utgår från sig själv?
Jag är annars mest sugen på hans senaste, Med sina läppars svalka, för att omslaget är så fint.
Och OnT så läser jag Wild av Cheryl Strayed på bussen och Flickvännen av Karolina Ramqvist hemma. Gillar båda mycket.