Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste Patrick Modiano för första gången: Un cirque passe/En cirkus drar förbi. Det händer inte mycket, man undrar men får inga svar - ändå fastnar denna lilla obetydliga bok ordentligt! Jag trodde inte jag skulle gilla den så mycket. Lite snopet slut, dock.

Nu ska jag försöka återgå till Att föda ett barn.

Lyssnat klart på "One plus one" av Jojo Moyes :) Om en tar den som en mysigt enkel bok så var den rätt bra faktiskt. Inte alls så djup som "Me before you" var tycker jag, men en trevlig historia!

Nu lyssnar jag på Mio min Mio, inläst av Astird Lindgren. Missade den som barn :p

@Ceta vad mysigt med barnbok! Mycket utdelning utan så mycket ansträngning. Jag läste Me Before you för några år sedan och gillade den också.

kl

Har snart läst ut Kate Atkinsons Liv efter Liv.

Den påminner rätt mycket om hennes debut Behind the scenes at the museum som jag läste på en universitetskurs i engelska för 15 år sedan. Båda böckerna skildrar en familj under första delen av 1900-talet och även persongalleriet känns bekant. Gillar att hon lägger ut små ledtrådar och detaljer i texten som man måste vara uppmärksam för att inte missa.

@Diskurs Jo, det känns tätt lagom på kvällen :) Blev inspirerad att läsa in (eller lyssna) på det Astrid-böcker jag missat, efter den fantastiska dokumentären om hnnes liv, som gick i vintras!

Jag läste Läckbergs nya häromnatten. Jag tillhör ju dem som tycker att hon är helt acceptabel, och det var denna också.

Läste även om En främmande man av Maria Lang, och Väster om Vinga av Viveca Lärn samma sömnlösa natt...

Igår kväll började jag på Bo Baldersons Statsrådet och den utsträckta handen. Herregud, så rolig hen är.

Jag är klar med Allt att förlora och jag gillade den! Det vad ett parti i mitten som var mindre bra men slutet blev riktigt bra. Så det var verkligen en positiv överraskning!

Nästa bok jag lyssnar på är Outtalat så får vi se hur den är. Jag har aldrig hört talas om författaren eller boken så det kan ju bli bra :)

Hur var det, visst finns några av er på Goodreads? Är det nåt att ha, vad använder ni det till?

Jag använder det mycket! Dels för att hållakoll på vad jag läst, och vad jag tyckte om det, men också för att hålla koll på vad jag vill läsa. Får en del tips därifrån, och kollar alla böcker jag hör talas om på andra ställen i goodreads för att se vad de fått för betyg och ifall någon vän där läst dem inanan :)

Jag använder det mycket! Dels för att hållakoll på vad jag läst, och vad jag tyckte om det, men också för att hålla koll på vad jag vill läsa. Får en del tips därifrån, och kollar alla böcker jag hör talas om på andra ställen i goodreads för att se vad de fått för betyg och ifall någon vän där läst dem inanan :)

Har man "vänner" där? (Eller menar du folk du känner... :o )

Edit: ja, nu ser jag att det står Friends. Jag har ett konto, men begriper dåligt att använda det. :p

Har man "vänner" där? (Eller menar du folk du känner... :o )

Edit: ja, nu ser jag att det står Friends. Jag har ett konto, men begriper dåligt att använda det. :p
Haha, ja jag har några enstaka. Tror den är kopplad till fb, sånär nya personer skaffar goodreads och kopplar till fb kan de enkelt hitta mig :)

Tack för svar, jag ska prova lägga in lite böcker och hålla på ett tag. Jag var mycket på Boktipset när det var aktivt, jag antar att detta är liknande fast större och bättre (däremot var det bekvämare med en svensk sida för mig).

Jag tänkte börja läsa om Sagan om ringen i samband med en längre bilresa i eftermiddag. Det är 20 år sedan sist och jag skyller det på @Lobelia :p

Hur var det, visst finns några av er på Goodreads? Är det nåt att ha, vad använder ni det till?
Jag är på goodreads. Är inte så aktiv utan använder det mest till att hålla reda på vilka böcker jag läst och till att läsa recensioner av böcker jag vill läsa och har läst.

Jag tänkte börja läsa om Sagan om ringen i samband med en längre bilresa i eftermiddag. Det är 20 år sedan sist och jag skyller det på @Lobelia :p
Kan tipsa om nyöversättningen som kom för några år sedan. Den sägs vara mycket bättre än den gamla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
88 89 90
Svar
1 784
· Visningar
87 322
Senast: Enya
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 261
Senast: pepp
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud