Killaloe
Trådstartare
Tror också det kan bli hur bra som helst och då har jag inte ens läst boken
Jag säger bara; LÄS DEN! Jag blev verkligen så himla positivt överraskad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror också det kan bli hur bra som helst och då har jag inte ens läst boken
Jag säger bara; LÄS DEN! Jag blev verkligen så himla positivt överraskad
Har börjat läsa Kristian Gidlunds I kroppen min: resan mot livets slut och alltings början och jag måste bara säga att den slog mig som en knytnäve i hjärtat. Jag har aldrig i hela mitt liv blivit så berörd av en bok (eller ja, av någonting egentligen).
Har läst kanske 60 sidor och jag grät mig igenom allihop. Inte någon "rinner en tår nerför min kind"-gråt heller utan "hulka-snora-kaninteandas"-gråt. Tänkte att fan, jag klarar inte av att läsa ut hela, det är för jobbigt. Men samtidigt vill jag, det är så fint och bra och stort skrivet att ja, jag vet inte vad jag ska säga.
Oj Jag tycker visserligen om Ove, men Mormor har ett helt annat djup i sig tycker jag.Har nyss hoppat tillbaka in i Backman's Mormor hälsar och säger förlåt, som jag startade under jullovet, men inte kom mer än kanske 1/4 del igenom. För någon som verkligen älskade En man som heter Ove,så känns det verkligen som att något gått förlorat i Mormor, som inte alls känns lika engagerande. Om En man heter Ove var en hälsning till kanske Backman's egen pappa, eller någon annan stark mansfigur, så känns det som att han försöker lovsjunga barnen och deras värld i Mormor, och han gör det helt enkelt inte lika bra.
Oj Jag tycker visserligen om Ove, men Mormor har ett helt annat djup i sig tycker jag.
Nu var det ett tag sedan jag läste den, men det jag funderade på var om jag/man skulle tänkt och känt likadant om Ove varit en kvinna.Ove's utanförskap, burdusa utsida och, trots allt, stora hjärta var jag också allt för blödig för.
Britt-Marie är lite som Ove även om det ter sig lite annorlunda.Nu var det ett tag sedan jag läste den, men det jag funderade på var om jag/man skulle tänkt och känt likadant om Ove varit en kvinna.
Nu var det ett tag sedan jag läste den, men det jag funderade på var om jag/man skulle tänkt och känt likadant om Ove varit en kvinna.
Jag är inte säker på att jag hade gjort det. Jag upptäcker mer och mer att jag tänker olika pga kön. Det gör mig förbannad. Tänk att det ska sitta så hårt i en.Du vet, jag tankte precis samma sak nar jag skrev det dar sjalv.
Jag hoppas att jag hade reagerat pa samma satt, men samtidigt kanns det ju som att Ove karaktaren ar nagon som fangats i och formats av gamla konsroller
Måste jag kolla upp (om jag hittar boken). Kommer inte ens ihåg vem Britt-Marie var.Britt-Marie är lite som Ove även om det ter sig lite annorlunda.
Britt-Marie finns med lite i Mormor hälsar... men får huvudrollen i boken Britt-Marie var här där man verkligen kommer henne in på livet.Måste jag kolla upp (om jag hittar boken). Kommer inte ens ihåg vem Britt-Marie var.
Britt-Marie finns med lite i Mormor hälsar... men får huvudrollen i boken Britt-Marie var här där man verkligen kommer henne in på livet.