Snurrfian
Moderator
*muttrar* mitt bibliotek tar 10 kr per reservation...Okej. Ja biblioteket är super, det kostar inget att reservera heller! Så jag reserverar hej vilt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*muttrar* mitt bibliotek tar 10 kr per reservation...Okej. Ja biblioteket är super, det kostar inget att reservera heller! Så jag reserverar hej vilt.
Läst ut "de skandalösa" och gillade denlagom lättsamt och ändå välskrivet för att vara "romance" eller vad en skall kalla det.. Kan tänka nig att läsa mer av henne när jag behöver avbrott eller så. Fick bara anstränga mig emellanåt att inte överanalysera ifall alla företeelser/maträtter/beteenden/språkbruk verkligen passade in på 1600-talet
![]()
Haha, det var ett smart sätt att se på detDet gör jag jämt när jag läser romanceBrukar intala mig att det egentligen är fantasy för att hindra mig själv från att se allt som är "fel"
Lite på samma tema läste jag ute Hemligheten på Mercy Close häromdagen, det är ett tag sedan jag sist läst någon Marian Keyes och jag blev faktiskt lite besviken på den här. På något sätt kommer jag ihåg de tidigare som roligare på något vis.
Vilken är det? Det är så svårt att hålla ordning på i vilken ordning alla böcker kommer så det är typ omöjligt att veta vilken som är den senasteHåller på med hennes nyaste nu
Regler är till för att följas vettu!*muttrar* mitt bibliotek tar 10 kr per reservation...Men bokbussen tar inte någon kostnad så kan man vänta fyra veckor så får man böckerna levererade till dörren!
Mitt bibliotek har en hel del nyanställd personal just nu och de håller lite hårt på reglerna... Jag försökte underlätta för dem när jag behövde en bunt böcker från magasinet att jag kunde skriva en lapp så kunde de ta fram dem när de hade tid så kunde jag hämta dem nästa dag istället för att de skulle springa ner när det var fullt med folk som ville ha hjälp. Men nej då skulle de ha hundra kronor i reservationsavgift så då konstaterade jag att jag väntar väl under tiden ni hämtar böckerna istället...
![]()
Den du läste senast med. Kvinnan som stal mitt liv, tror jag den heter på svenska..Vilken är det? Det är så svårt att hålla ordning på i vilken ordning alla böcker kommer så det är typ omöjligt att veta vilken som är den senaste![]()
Aha, var det denD
Den du läste senast med. Kvinnan som stal mitt liv, tror jag den heter på svenska..
Jo precis, när du har wi-fi kan du ladda ner Max fem böcker (samtidigt) till offlineläge. Jag har samma pendlingstid som dig, och jag tycker det funkar toppenbra!Storytel - funkar det offline så att säga? Så att man laddar hem en bok och kan lyssna på den utan att vara uppkopplad mot internet? Eller hur fungerar det? Funderar på att börja lyssna på ljudböcker i bilen till och från jobbet istället för skvalradio. Två timmar per dag hinner bli ganska mycket böcker.
Storytel - funkar det offline så att säga? Så att man laddar hem en bok och kan lyssna på den utan att vara uppkopplad mot internet? Eller hur fungerar det? Funderar på att börja lyssna på ljudböcker i bilen till och från jobbet istället för skvalradio. Två timmar per dag hinner bli ganska mycket böcker.
Jag var förstDet fungerar jättebra! Om du har Storytel på mobilen så går det att välja "lägg offline" och då kan du lyssna på boken när som helst. Fördel om du kan ladda ner på wi-fi annars tar det mycket surf. Nackdelen är att det tar upp en del plats på telefonen men det är det värt![]()
ÄhhhhJag var först![]()
Nja jag vet att de använder de pengar till att köpa in nya böcker utöver de böcker de får anslag för, jag blir bara lite trött när de är så stelbenta... "mina" gamla kändisar är betydligt lättare att ha med att göra, allra mest saknar jag våran gamla bokbuss chaufför, han plockade ihop lådor åt oss som lånade på bokbussen inne på biblioteket med sånt han trodde att vi skulle tycka om eller som han ansåg att vi borde läsa.Regler är till för att följas vettu!
Angående avgifterna för reservation så är det politikerna i kultur- och fritidsnämnden i "min" kommun som bestämt att det inte ska vara några sådana. Om du bryr dig tillräckligt mycket kanske du kan skriva ett medborgarförslag och föreslå att avgifterna ska tas bort?
Jag har läst Nattvakten, Ficktjuven och Främlingen i huset. Gillade alla tre. Kyssa sammet som är Waters mest kända har jag börjat på flera gånger men har bara inte kommit vidare.Nähä jag fortsätter väl spamma tråden då
Läser Nattvakten just nu och gillar den väldigt mycket hittills. Har bara läst Ficktjuven av samma författare men om den nuvarande är i närheten av så bra så tror jag inte att jag kommer bli besviken
Lyssnar även på Tankeläsaren - de utvalda och den är lite rörig hittills men jag tror det blir bättre när jag får grepp om karaktärerna.