Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är gärna med! Vet inte hur man ordnar det dockFörresten, är de några här som är intresserade av en bukegrupp på goodreads?
Jag är gärna med! Vet inte hur man ordnar det dock
Sounds like a planJag fixar. Så får väl du och jag sitta där ensamma om de andra dissar oss!
Intressant att läsa det du skriver om hur boken kom till. Vet inte om jag uppfattar det som en feministisk bok dock, men spännande att det var så den var tänkt... Om jag läser klart den så kommer jag nog inte läsa andra boken iaf, tycker precis som du säger att det är mycket upprepande ned svettlukt bakning osv osv. Gillar dock språket och berättartekniken faktiskt, synd att jag inte berörs av storyn bara@Ceta nej det är inte så mycket action. Båda de första böckerna tuffar på i samma stil om familjens vardagsliv genom åren. Hur Maj städar, tvättar, oroar sig för svettlukt och bakar småkakor. Hur familjemedlemmar föds och dör.
Maj är en rätt sympatisk person i början men hon blir mer och mer negativ, orolig, ogin och missunnsam. Läste en jättefin recension i Aftonbladet där recensenten skrev att det var pga klassresan hon kastats in i och hur hemmafrurollen förlamar och bryter ner.
Författaren själv menar att hon ville skriva en feministisk bok som inte skildrar en kvinna som bröt sig loss och förverkligade sig själv utan som bet ihop och blev kvar och gnetade i hemmet.
Det stora med böckerna tycker inte jag är berättartekniken (jämför med Soull av Combüchen som har lite samma story men ett spännande upplägg) utan skildringen av Maj och hur samhället var.