Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag började läsa Ull men fastnade tyvärr inte alls. Kanske borde ha gett den en till chans innan jag gav bort den.

Det var väldigt mycket världsbyggande i början, jag kom inte in i den på riktigt förrän en bra bit in i den. Det är när vi börjar följa Juliette som det händer grejer på riktigt. :)

Liseys berättelse av Stephen King. Näe, den var inte särskilt bra och det tog rätt lång tid innan man kom in i boken vilket väl inte är särskilt vanligt när det gäller SK.
Under Kupolen av samma författare. Här händer det grejer från första sidan och även om berättelsen går framåt ganska långsamt - jag är på sidan 600 och det har gått ungefär 55 timmar sedan berättelsens början - så står det aldrig still. Bra!

Nu har jag läst ut De små tingens Gud. Bokcirklade den redan i fredags, men då hade jag bara läst 60 sidor. Den var verkligen bra, även om den bitvis också var väldigt jobbig att läsa!

Nu är frågan om jag ska ge mig på Gangsters eller om det är lika bra att börja på nästa bokcirkelbok med en gång. Vi bestämde oss nämligen för att läsa Shantaram :D

Under Kupolen av samma författare. Här händer det grejer från första sidan och även om berättelsen går framåt ganska långsamt - jag är på sidan 600 och det har gått ungefär 55 timmar sedan berättelsens början - så står det aldrig still. Bra!

Åh du måste bara återkomma med åsikter när du läst klart boken! Jag är himla nyfiken på vad du kommer tycka om upplösningen. :)

Jag sträckläste Torka aldrig tårar utan handskar - Kärleken i lördags natt. Herregud, alltså. Jag vet inte varför jag inte kommit mig för att göra det tidigare, men nu är jag i alla fall igång...

Jag har snart läst ut Utan personligt ansvar.
Den är ju helt sinnessjuk! Ser bara Lena och Roy framför mig när jag läser den, haha.

Har även snart läst ut Systerland som jag gillar trots de svala recensionerna. Något som slog mig är att jag inte brukar gilla parallella handlingar, typ en historia som löper i nutid och en som löper längre bak i tiden. Jag brukar tycka att det är den nutida tråden som är den viktiga och att den tidigare bara stör, men här tycker jag inte det, tänkte inte ens på att det var ett sådant upplägg.

Systerland är utläst. Bra bok men åh vilket dåligt slut. Jag blev så sur på huvudpersonen och hennes man som genom hela boken verkat vara väldigt vettiga men spårade ur totalt på slutet.

Började med Richard Yates Easter Parade men kommer nog inte läsa klart den. Den är för obehaglig. Har beställt Wolf Hall istället.

Just nu är jag 100 sidor in i Nattfilm och jag är mycket fascinerad. Jag gillar kombinationen med själva berättandet och alla illustrativa detaljer som dyker upp lite då och då.

Läste ut Egenmäktigt förfarande igår och jag är nog inte lika lyrisk som många av er andra. Visst, en tankeväckande bok med ett språk som överträffar det mesta, men jag fastnade inte riktigt. Däremot har jag läst mycket som är betydligt sämre, så jag ångrar inte att jag läste den i alla fall.

Nu ska jag hugga in i Ögonblicket av Douglas Kennedy. Ett snabbt impulsköp innan jag klev på tåget igår. Två tågresor och två dagar på hotell i Göteborg ger i alla fall lite lästid. :)

Halvvägs in i Nattfilm och jag vill inte lägga ifrån mig boken :D Den är riktigt, riktigt bra och jag längtar redan tills jag får öppna den igen.

Har en liten bit kvar på Du vet väl om att du är värdefull (Speciell! Fantastiskt språk!) av Stefan Lindberg, men började ändå på Att föda ett barn av Kristina Sandberg eftersom jag var så sugen på den och jag vill lämna tillbaka den snabbt till biblioteket pga att det är kö.

Att föda ett barn - Kristina Sandberg utläst. Har ställt mig i kö på uppföljaren, Sörja för de sina. Bra grejer.

Har börjat på Wolf Hall som ska vara så bra. Känner mig dock inte alls hemma i kontexten och persongalleriet så har tappat bort mig, bara 100 sidor in i boken. Får nog läsa om en bit.

Jag har inte tagit mig lästid så istället har jag lyssnat på de två romaner som ligger ute på SRs hemsida (radioföljetången) - Juli Zehs Stopp tid och Kjell Westös Hägring 38. Zeh skriver nästan obehagligt exakt och utstuderat men karaktärerna i boken är liksom mer exempel på olika ståndpunkter än människor. Trots detta dominerar inte klara insikter i filosofiska spörsmål så äcsh, inte helt bra bok. Är dock nyfiken på Zeh och vill gärna läsa mer!

Hägrint 38 är jag halvvägs i. Somnar ofta på bussen när jag har den i lurarna :o, men här är persongalleriet väldigt sympatiskt, och tidsepoken (1938 i helsingfors, strax innan WW2 bryter ut) också sweet att få gå in i.

Jag fimpade Wolf Hall, det blev för komplicerat. Har istället läst 1/3 av Veterinären av Gertrud Hellbrand, som är mer på min nivå. Bra!

Jag är klar med Nattfilm. Fantastisk bok tills det var typ 150 sidor kvar. Då blev den mest märklig och slutet var lite av en besvikelse.

Är dessutom i slutet av Imorgon när kriget kom och den är väl helt ok, men jag känner inte att jag direkt fastnat i den...

Jag har snart läst ut Utan personligt ansvar.
Den är ju helt sinnessjuk!

Visst är den? Jag höll på att få ett spel på typ var femte sida när jag läste den.

Nu försöker jag läsa Granne med döden av Alex Marwood och Fangirl av Rainbow Rowell. Det går sådär ;)

Nyss avslutade jag Värdshuset ännu ett "mästerverk" signerat Nora Roberts :D Och jag begriper inte varför jag envisas med att läsa dem, egentligen, men hur som så var det här ändå en av de bättre böckerna trots att det är en upprepning av alla tidigare böcker :D Dock var det skönt att rensa huvudet lite med något enkelt och lättläst efter Nattfilm

Jag läser fortfarande The Stand men även Allegiant. Har tagit mig igenom några dystopier eftersom jag precis introducerat Hungerspelen i en av mina klasser. Läste Legend av Marie Lu och Delirium av Lauren Oliver på samma tema.

Jag läser fortfarande The Stand men även Allegiant. Har tagit mig igenom några dystopier eftersom jag precis introducerat Hungerspelen i en av mina klasser. Läste Legend av Marie Lu och Delirium av Lauren Oliver på samma tema.
Är någon av de två sistnämnda läsvärd?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
85 982
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV