Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan inte hålla med mer om svindlande höjder! Tycker dessvärre inte den blir bättre längre in heller... Förstår verkligen inte hur det kan ha blivit en sån klassiker, och knappt att den kan kallad "kärlekshistoria" hellerJust nu håller jag på att lyssna mig igenom Svindlande höjder och jag fattar inte grejen. Så otrevliga rollkaraktärer och jag får lite lätt panik på de första av dem
Dessutom har jag precis avslutat Mordet i Eiffeltornet. Och visst, den var inte direkt dålig utan fungerade ok spm tidsfördriv men jag är inte imponerad och kommer inte att läsa fler i serien.
Mvh kräsen och bitter
Förstår verkligen inte hur det kan ha blivit en sån klassiker, och knappt att den kan kallad "kärlekshistoria" heller
Jag håller med om Svindlande höjder. Jag läste den när jag studerade engelska. Jag tyckte bara synd om alla. Min lärare tyckte att de orsakade eländet själva. Jag ansåg att de inte fick många andra val genom sina uppväxter (lustigt i ord i plural). Ungefär lika underhållande som att titta på en tågolycka.Kan inte hålla med mer om svindlande höjder! Tycker dessvärre inte den blir bättre längre in heller... Förstår verkligen inte hur det kan ha blivit en sån klassiker, och knappt att den kan kallad "kärlekshistoria" heller
Den andre har jag med läst, inte min vanliga genre, men fick den i stipende för några år sedan så var tvungen att läsa iaf Minns knappt något mer än att den var ok!
Jag upplevde dock böckerna som misogyna (lite som om det dels inte gör något om tjänstflickor blir mördade, dels som att de faktiskt förtjänar det. Och att de kvinnor som är vattenvärda antingen är god medelklass eller bryter på ett minst sagt overkligt sätt med sin tids förväntningar och roller) Besviken över att kvinnliga författare inte förstår bättre (och nej jag ska verkligen inte läsa 50 nyanser av något!)
Tack för tipsetHär håller jag helt med dig!
Bara en sådan sak som att det är ok att Victor gör närmanden mot Tasja fastän hon bett honom gå. Eller att han vill betala för henne och verkar bli stött över att hon vill bo kvar i sin egen lägenhet och försörja sig själv. Tämligen osympatiskt.
Och btw, om du vill läsa om Paris och dess arkitektur och hur staden omplanerades så kanske Huset du älskade kan vara något om du inte redan läst den? Jag tyckte den var helt ok, men är inte så intresserad av historia etc så jag tyckte nog att den blev lite långrandig, men om en är intresserad så borde den vara betydligt mer underhållande än den var för mig http://mobil.svd.se/kultur/tatiana-de-rosnay-gor-en-svunnen-varld-tidlos_svd-2501752
Jag läser (lyssnar på) Fyren mellan haven av M. L. Stedman och jag älskar den!
Nä, det är faktiskt helt obegripligt!
Jag vet att @tindra har gett den 5 stjärnorn på Goodreads, kanske hon kan komma in hit och upplysa oss?
Jag började dessutom på Stad av glas idag och inser efter tre sidor att den känns väldigt bekant. Bläddrar lite och blir mer och mer skeptisk för att sen kolla upp boken på Goodreads. Och visst hade jag läst den. Eftersom det var enda boken jag hade med mig så blev det inget läsande för mig
Stad av glas - är det Auster?Nä, det är faktiskt helt obegripligt!
Jag vet att @tindra har gett den 5 stjärnorn på Goodreads, kanske hon kan komma in hit och upplysa oss?
Jag började dessutom på Stad av glas idag och inser efter tre sidor att den känns väldigt bekant. Bläddrar lite och blir mer och mer skeptisk för att sen kolla upp boken på Goodreads. Och visst hade jag läst den. Eftersom det var enda boken jag hade med mig så blev det inget läsande för mig
Stad av glas - är det Auster?
Har äntligen skapat en profil på goodreads. Verkan vara en rolig sida.
Och Goodreads är trevligt! Själv blev jag ditlurad av @Mammas och det är jag väldigt tacksam för!
buddy reads
Vad är det här som jag missat?!