Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helga kom från någon helt annanstans i landet osv. Kommer inte riktigt ihåg, men jag minns att jag inte tyckte att den var särskilt bra. Helga var liksom inte alls som jag VILLE att hon skulle vara. Ska läsa Dosan för där tror jag att hon är en person som jag gillar mycket mer ;)
Återkom gärna och berätta vad du tyckte!

Jag har nyligt börjat läsa Veterinären av Gertrud Hellbrand. Den känns... otroligt bra! Jag blev helt uppslukad på en gång. En släktkrönika som åtminstone i nutid centrerar kring hästmiljö (har inte hunnit så långt så jag törs inte vara säker på något). Alltså, det känns rentav som att årets första bok kommer att bli årets bästa bok.

Jag har nyligt börjat läsa Veterinären av Gertrud Hellbrand. Den känns... otroligt bra! Jag blev helt uppslukad på en gång. En släktkrönika som åtminstone i nutid centrerar kring hästmiljö (har inte hunnit så långt så jag törs inte vara säker på något). Alltså, det känns rentav som att årets första bok kommer att bli årets bästa bok.
Den läste jag för några veckor sedan, superbra var den! Och jodå, det är en del om hästar.

Ni som har läst Kvinnan på ovanvåningen, kan ni hinta nåt om ifall slutet är positivt eller negativt? Orkar inte läsa den om negativt.

Nu har jag börjat läsa "Norrsken" av Frida Skybäck. Väldigt lättläst må jag säga även om jag inte har läst så långt än.

Jag fick en nästan gratis månad på Storytel så nu har jag påbörjat Britt-Marie var här som ljudbok (den är typ omöjlig att få tag i på biblioteket eftersom alla vill läsa den). Dessutom kom jag visst hem med typ den böcker från biblioteket och fem från en loppis idag så nu har jag lite att göra :o :D

Jag fick en nästan gratis månad på Storytel så nu har jag påbörjat Britt-Marie var här som ljudbok (den är typ omöjlig att få tag i på biblioteket eftersom alla vill läsa den). Dessutom kom jag visst hem med typ den böcker från biblioteket och fem från en loppis idag så nu har jag lite att göra :o :D
Jag har också en del att göra nu! Lånade två böcker av mamma, två av moster, köpte tre idag plus att jag skal låna två av dig ikväll! Jisses vad jag har att läsa :bump:

Jag har också en del att göra nu! Lånade två böcker av mamma, två av moster, köpte tre idag plus att jag skal låna två av dig ikväll! Jisses vad jag har att läsa :bump:
Vilka bäcker köpte du? Och vilka lånade du? :)

Aha :idea: Är de läsvärde? Gillar filmen :)

Jag har inte läst I persikoträdets skugga men jag gillade de andra två väldigt mycket så läs dem (eller lyssna på dem för all del :) ) om du har tid över :)

Vilka bäcker köpte du? Och vilka lånade du? :)

Jag har inte läst I persikoträdets skugga men jag gillade de andra två väldigt mycket så läs dem (eller lyssna på dem för all del :) ) om du har tid över :)
Bra att veta :)

skall försöka komma ihåg att uppdatera om böckerna, men nu minns jag inte vilka det blev i alla led ;)

Aha :idea: Är de läsvärde? Gillar filmen :)

Ja jag tycker de är läsvärda. I Persikoträdets skugga blev jag dock förvånad hur snabbt tiden rusat fram, men jag hade rekommenderat att läsa dem i ordningen Chocolate, Karamellskorna och I persikoträdets skugga även om de är hyfsat fristående.

Jag tror att jag har min läsning klar för mig en tid framöver, A game of thrones... Hur har jag kunnat missa böckerna? Jag har fastnat totalt trots att jag läser på engelska och vill helst inte sluta läsa alls...

Jag läser "Veterinären" av Gertrud Hellbrand, hade hoppats på att det var lite av en hästbok i vuxenformat, och det är det absolut! Intressanta skildringar av ridsporten, människor och miljöer. Än så länge gillar jag den skarpt.

Har precis läst ut Expeditionen av Bea Uusma. Jättespännande!

Jag läser böckerna om Bricken av Vibeke Olsson. Åh, så fantastiska! Och så rörande, jag har gråtit floder och då har jag bara läst de två första... Pojkvännen trodde att jag hade blivit fullständigt tokig när jag satt och storgrät i soffan och inte ens kunde berätta varför jag var så ledsen... och sedan när jag väl kunde prata igen började försöka förklara vad det var jag var så rörd och ledsen över - allt på en gång.

Igår kväll kunde jag inte sova och läste The Golden Year av Hannah Widell och Amanda Schulman. Min första "självhjälpsbok" och definitivt ingenting jag läser om, men vissa bitar var underhållande och vettiga. Lite som deras podd. Jag kan störa mig rätt mycket på dem men särskilt Hannah har rätt mycket bra att komma med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
86 070
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar