Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaaaa, den läste jag i mellandagarna. Sträckläste på typ två timmar. Underbar!

Jag läste hela boken igår kväll! Barnen typ skrek och kastade mat på varandra och jag bara ”mmmm… vänta lite”.:D

Nu är jag klar med Britt-Marie var här och det är absolut inte någon dålig bok, men jag vet inte, jag tycker nog att det börjar bli lite väl mycket likadant i Backmans böcker. Jag älskar förvisso fotbollsreferenserna och jag tycker att själva storyn var fin och mysig, men samtidigt så är jag inte helt såld just för att det känns så himla förutsägbart och upprepande.

Femtioprocentig nyanser av honom: Efter fyra hundra sidor: jag hoppar över det detaljerade sexet och känslan är att jag är arg! Men något får mig att vilja läsa vidare.

Jag läste nyligen Rosario är död av Majgull Axelsson. Pust frust vad maktlös jag känner mig. Jag brukar donera pengar till organisationer som jobbar mot barnsexhandel men vafan hjälper det?

I veckan har jag fyndat 37 böcker second-hand samt fått hem paket från adlibris (hade presentkort)...

Det blir ju inte lättare att välja nästa bok att läsa ju fler man har om vi säger så. :D

Jag är ungefär mitt i Allegiant nu och visst vill jag veta hur det slutar, men jag tycker så mycket med om de andra två böckerna så det känns lite tråkigt att det är såhär den knyts ihop. Kanske att det blir bättre på slutet, det ver jag ju inte, men just nu är jag nog mer besviken än nöjd. :(

Just nu läser jag Jellicoe Road för andra gången, läser vanligtvis inte om böcker pga tidsbrist (finns ju så många nya att läsa) men den här älskar jag verkligen.

Sedan 2015 började har jag läst Kodnamn Verity (bra!), Maisie Dobbs (som jag gillade men inte älskade men ändå tänker läsa uppföljarna till) samt lyssnat på Gone Girl (spännande men irriterande slut) och Förr eller senare exploderar jag (bra och sorglig men inte så bra som jag trodde, känns som jag läst liknande förut i tex Innan jag dör).

Jag är ungefär mitt i Allegiant nu och visst vill jag veta hur det slutar, men jag tycker så mycket med om de andra två böckerna så det känns lite tråkigt att det är såhär den knyts ihop. Kanske att det blir bättre på slutet, det ver jag ju inte, men just nu är jag nog mer besviken än nöjd. :(
Åh, jag håller med dig! Första var riktigt bra och andra ok, och sedan kom trean och blev så osannolik att den knappt var läsvärd. Jag tyckte tyvärr inte att slutet var något bättre, snarare som att hela boken var ett sluttande plan :p.

Åh, jag håller med dig! Första var riktigt bra och andra ok, och sedan kom trean och blev så osannolik att den knappt var läsvärd. Jag tyckte tyvärr inte att slutet var något bättre, snarare som att hela boken var ett sluttande plan :p.

Åh nej va tråkigt :( Fast å andra sidan, om jag inte har några förhoppningar kanske jag bara blir lite besviken :p

Förutom det överdrivna sexet som jag helt bläddrade förbi så får boken godkänt och jag är nyfiken på del två av Femtio nyanser.

+@Anna vad handlar den om egentligen? Har sett den lite här och där, och blivit nyfiken! Men aldrig fattat riktigt vad det är för typ av bok :p

Den handlar om den tre man starka polarexpedition som gjordes 1897 under ingenjör Andree Strindbergs ledning. Planen var att åka luftballong från Spetsbergen till Kanada/Ryssland och att mitt över nordpolen släppa ner en boj med ett budskap som bevis på att man varit där. Men av många anledningar var expeditionen dömd att misslyckas redan från början och redan efter tre dygn tvingades man nödlanda någonstans i Arktis ismassor. Alla tre dog efter tre månader och hittades inte förrän trettio år senare. Under alla år har det varit ett mysterium vad de dog av.

Författaren blev på åttiotalet besatt av historien och har noggrant gått igenom allt material som finns för att försöka ta reda på vad som hände och även rest till Arktis fyra (?) gånger.

I boken berättar hon om själva expeditionen och om sin utredning och vad hon kommit fram till. Det är alltså ingen skönlitterär bok.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
87 88 89
Svar
1 760
· Visningar
86 161
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
3 192
Senast: Catsu
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar