Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill också vara med och diskutera slutet!
jag tyckte inte riktigt att slutet var tillfredsställande. Eftersom resten av boken ändå känns som att allt ordnar upp sig så hade jag tyckt att det var roligare om Britt-Marie tog med sig Vega och Omar till Paris (för att se Zlatan) och sen bosatte sig i Borg som adoptivmorsa

Jag vill också vara med och diskutera slutet!
jag tyckte inte riktigt att slutet var tillfredsställande. Eftersom resten av boken ändå känns som att allt ordnar upp sig så hade jag tyckt att det var roligare om Britt-Marie tog med sig Vega och Omar till Paris (för att se Zlatan) och sen bosatte sig i Borg som adoptivmorsa

Jag hänger på! :D
Det slutet hade jag nog inte tyckt var okej, det finns liksom ingen verklighetsförankring i det. Att tagit med dem på resa, ja kanske men bli adoptivförälder? Nja Britt-marie behöver jobba lite mer med sig själv först. Men det fanns en hel del lämpliga föräldrar ändå i byn tycker jag, så jag tror att de hittar någon bra! Hoppas jag åtminstone... ;)

Jag hänger på! :D
Det slutet hade jag nog inte tyckt var okej, det finns liksom ingen verklighetsförankring i det. Att tagit med dem på resa, ja kanske men bli adoptivförälder? Nja Britt-marie behöver jobba lite mer med sig själv först. Men det fanns en hel del lämpliga föräldrar ändå i byn tycker jag, så jag tror att de hittar någon bra! Hoppas jag åtminstone... ;)
fast hela boken är ju ändå rätt så osannolik, tycker jag då, så jag ser inte att slutet skulle behöva vara helt sannolikt ;)

Däremot tycker jag verkligen att hon ska dumpa Kent! Även om han ändrat lite på sig så verkar jan ändå vilja falla tillbaka i hamna mönster :( kanske ska hon ta med sig råttan? :D nä men, jag håller med om att hon borde jobba lite med sig själv. Det är nog ett vettigt :)

Nu är Allegiant helt slut och jag tycker faktiskt att slutet var betydligt bättre än resten av slutet. Men boken var inte alls lika engagerande som de två första.

och alltså, jag tycker såklart inte att det var kul på något sätt att Tric dog men det kändes helt logiskt. Jag menar, hon har blivit skjuten och gud vet vad i två böcker så det hade varit orimligt om hon överlever allt när alla runt omkring henne dör och hon dessutom har varit inblandad i typ allt.

@MarieJ
När du ska skriva en dpiler kan du använda dig av det här [ SPOILER ] dold text [/SPOILER]

Ta bara bort mellanslagen i första klammern så kommer texten bli dold :)

fast hela boken är ju ändå rätt så osannolik, tycker jag då, så jag ser inte att slutet skulle behöva vara helt sannolikt ;)

Däremot tycker jag verkligen att hon ska dumpa Kent! Även om han ändrat lite på sig så verkar jan ändå vilja falla tillbaka i hamna mönster :( kanske ska hon ta med sig råttan? :D nä men, jag håller med om att hon borde jobba lite med sig själv. Det är nog ett vettigt :)
Fortsätter jag också... ;)
Helt orimlig är den inte, men nästan... ur andras ögon skulle den kanske berättas på ett annat sätt.
Kent är väl självklart att hon ska spola, något annat går jag inte med på! :mad: Råttan vill nog inte följa med, den hittade ju kärleken! :D Men polisen skulle hon kunna få åka tillbaka till sen!

jag håller med om att slutet kändes lite frustrerande, men samtidigt gillade jag det :p Visst var det lite snopet att inte få svar på "vem hon valde" men då kan en ju också välja sitt eget slut :) jag såg både goda och dåliga sidor både hos polisen och Kent, så jag tänker att hon reste själv (eller med råttan) och lör känna sig själv lite innan hon väljer :) (om hon nu ens väljer nån av dem!)

jag håller med om att slutet kändes lite frustrerande, men samtidigt gillade jag det :p Visst var det lite snopet att inte få svar på "vem hon valde" men då kan en ju också välja sitt eget slut :) jag såg både goda och dåliga sidor både hos polisen och Kent, så jag tänker att hon reste själv (eller med råttan) och lör känna sig själv lite innan hon väljer :) (om hon nu ens väljer nån av dem!)
Får ju inte till det men avslöja ju inget om jag säger att jag tänkte ungefär så.

Inatt höll Egon mig vaken så jag läste om två böcker som ofta läses under sömnlösa nätter när jag sover hos mamma och pappa, Rosemarys baby och Grabben i graven bredvid.

Annars har jag just börjat på tredje boken om Bricken.
Åh, jag gillar verkligen böckerna om Bricken!

Min kvalitativa läsning fortsätter och jag är klar med fjärde delen i Vampire Diaries och jag under att det också är sista boken jag kommer läsa av den här författaren. Riktigt smörja (men i klassen så dålig att det ändå är underhållande) faktiskt och jag är imponerad över att någon kom på tanken att filmatisera skiten. :D :p

Nu är Allegiant helt slut och jag tycker faktiskt att slutet var betydligt bättre än resten av slutet. Men boken var inte alls lika engagerande som de två första.

och alltså, jag tycker såklart inte att det var kul på något sätt att Tric dog men det kändes helt logiskt. Jag menar, hon har blivit skjuten och gud vet vad i två böcker så det hade varit orimligt om hon överlever allt när alla runt omkring henne dör och hon dessutom har varit inblandad i typ allt.

Jag håller precis på med Four och har läst ungefär halvvägs. Riktigt bra hittills, intressant att läsa det som utspelar sig innan Divergent.

Läste även andra delen i Legend-serien som heter Prodigy och det är en serie väl värd att tipsa om tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
87 88 89
Svar
1 764
· Visningar
86 323
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
3 200
Senast: Catsu
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar