Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Gör en rivstart på ännu ett konsumtionsår:crazy:

AVALLONE, SILVIA: STÅL
DEMICK, BARBARA: INGET ATT AVUNDAS/VARDAG I NORDKOREA
FLYNN, GILLIAN: GONE GIRL
GARDELL, JONAS: TORKA ALDRIG TÅRAR UTAN HANDSKAR 2: SJUKDOMEN
HETEKIVI OLSSON, EIJA: INGENBARNSLAND
LUNDBERG, LOTTA: ÖN
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Det är ditt fel;)

Jag satt och läste bakåt i den här tråden häromdagen och såg hur entusiastisk du var när du läst den. Sedan sammanföll det med världsnyheten att Kim Jong [något] blivit vald till världens sexigaste man (såväl kineser som nordkoreaner missade att det var en amerikansk satirtidning som utsett honom:crazy:) och Nordkorea drog igång i skallen på mig igen. Jag är så fascinerad av hur ett land kan vara så slutet att det kan lura i sina invånare precis vad som helst:cry:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag läste Kvinnan som var en fyr av Viveca Lärn inatt / imorse. Blev rätt förvånad av den, men jag tyckte att den var bra.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl

Läser konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper.. Gillar den än så länge, men hade kanske lite för höga förväntningar på den :p
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl

Har nu läst ut Håkan Nessers sista Barbarotti-deckare - Styckerskan från lilla Burma.. Kanske mer en roman än en deckare, och inte Nessers bästa. Jag tycker ändå att han har hög lägstanivå.

Sen läste jag Kerstin Ekman: Grand final i skojarbranschen. Jag trodde inte att jag skulle sträckläsa den, vilket jag faktiskt gjorde, så den får bra betyg av mig! Riktigt underhållande!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Den boken är helt otroligt fantastisk!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

jag har precis börjat läsa Femtio nyanser av honom. Fick den i födelsedagspresent.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl



Sen läste jag Kerstin Ekman: Grand final i skojarbranschen. Jag trodde inte att jag skulle sträckläsa den, vilket jag faktiskt gjorde, så den får bra betyg av mig! Riktigt underhållande!

Visst är den bra!

Kämpar med "Delhis vackraste händer" men inser att jag inte kommer att upptäcka dess förträfflighet.
Trög, stampar och tuggar. Händer ingenting. Och jag är inte ens särskilt nyfiken på resten.
Har dock svårt för att inte läsa ut en bok, om den inte är riktigt usel. Och på den nivån (riktigt usel) är den kanske inte.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

jag har precis börjat läsa Femtio nyanser av honom. Fick den i födelsedagspresent.

Den är ju omtalad och jag tänkte mig att låna den av en väninna som fick den i julklapp.
Tycker dock att översättningen av titeln är hopplös (dock icke översättlig eftersom den är en lek med ord).
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Knapplånar mig själv..

Har nu läst ut "Delhis vackraste händer" och är inte imponerad. Lite småmysig ibland men ingen substans och språkligt för enkel för min smak.

Har precis börjat med Rowlings "Den tomma stolen", ska bli riktigt spännande att se hur den utvecklas.
Har bara läst några få sidor så jag har inte ens hunnit få någon känsla för den.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl

Tack för tipset om Barbara Demick - jag fick en kindle i julklapp och vips hade jag
boken i handen. Har hunnit läsa tre kapitel och är fast.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Hon har ett väldigt lugnande och kompetent språk, att ämnet dessutom intresserar mig mycket gjorde det bara så mycket bättre.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Hmm, verkar vara en intressant författare.

Tack vare någon annan här inne (minns verkligen inte vem) har jag hittat boktipset.se och hittat ett trevligt sätt att använda sidan.
Så nu har jag lagt upp ett par titlar av Demick på min "vill läsa-lista".
Bra ställe att stoppa in författare och böcker som man blir intresserad av.

Har tidigare haft löslappssystem vilket har sina problem eftersom de hamnar både här och där och till sist kastas i ett anfall av städiver.
Nu har jag ett enda bra ställe att kika på...

Tänkte lägga nästa beställning om några dagar - såg att nästa Gardell ges ut 10 januari så då är det lagom att beställa mer.
Om jag fyllt min "kvot" innan dess vill säga.

Jag tycker att det är så roligt med böcker att jag har en ful vana att köpa och lägga på hög för jag vill läsa. Så hinner jag inte läsa de böcker jag köpt.
Därför har jag lagt en "kvot" på mig själv: för att få köpa nya böcker måste jag ha läst ut fler egna (alltså inte lånade av andra) böcker än de jag köpte senast...
och jag har ett stort lager av intressanta böcker på lager.

Och så dyker det ju upp en massa intressanta tips här!:bow:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja, jag har också en förmåga att köpa hem hyllvärmare. Har dock tagit tag i läsningen nu. Blev besviken när jag insåg att jag bara läst 46 böcker förra året. Brukar läsa det dubbla!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja, jag har också en förmåga att köpa hem hyllvärmare. Har dock tagit tag i läsningen nu. Blev besviken när jag insåg att jag bara läst 46 böcker förra året. Brukar läsa det dubbla!

Jag har också massor av böcker som väntar på att läsas. T.ex köpte jag Shantaram för några år sedan efter att mandalaki rekommenderade den, men jag har inte ens lyckats plocka upp den. Likaså Life of Pi, den har legat i nattduksbordet sedan jag flyttade hem till Sverige för nästan två år sedan, jag är hopplös!

Nådde upp till 96 böcker förra året, hade verkligen hoppats att jag skulle komma upp till 100 men det blev inte så. Dock är det ett gäng som jag inte räknat, krönikesamlingar av Gits Olsson och Torsten Ehrenmark bland annat, men jag räknar inte dem. Av någon anledning, för jag har räknat några andra krönikesamlingar.

Mina regler är att jag får räkna omläsningar av böcker men inte kokböcker :D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har aldrig räknat hur många jag läser på ett år. Det hade kanske varit kul? Eller skrämmande?

Just nu har jag precis läst ut Fjällgraven (Hjorth & Rosenfeldt). Det kom lite jul i vägen, men den var bra.

Nu är det en biografi om Mick Jagger och Fasanjägarna (Adler-Olsen) som är på gång.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag räknar bara för att jag bloggar om de böcker jag läser och skriver som titel t.ex "2013: 1 - Pippi Långstrump av Astrid Lindgren", annars hade jag aldrig kommit mig för att räkna :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Nu har jag börjat på Gillian Flynn Mörka platser, har hunnit ungefär halva. Med min normla lästakt skulle jag ha läst ut den för länge sen, men den här vill jag dra ut på. Vill suga på den som en ovanligt god pralin, vill inte att den ska ta slut.

Jag tycker verkligen VÄLDIGT mycket om den, särskillt alla dessa skadeskjutna existenser som befolkar boken. Jag tycker MYCKET bättre om den här än Mörk jord av Belinda Bauer - och den boken tyckte jag också mycket om.

Känns härligt att det trots allt finns glimrande pärlor i den utmattade deckargenren.

Så - TACK för tipset!!!:D

p.s Men jag gillar inte omslaget, det ser ut som en barnbok åt fantasyhållet ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 344
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 681
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp