Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl

Jag har just läst ut en mycket tunn och lättläst bok, en barn- eller ungdomsbok. Jag vet inte om någon stackare här minns att jag undrade över en bok jag läste på mellanstadiet och som var min favoritbok? Den heter "Jodies resa" och den läste jag under den tiden om och om igen!

I veckan hittade jag den bland böckerna som gallrats ut och såldes 3 st för 10 kr. Så nu är den läst! Det är kul att läsa om sina gamla barnfavoriter när man är vuxen! Får väl erkänna att den ju faktiskt är rätt dålig i språket, men den var bra då i alla fall. :p

I övrigt är det ett bra påfund att gallra ut böcker från bibblan och sälja billigt! Mina barn får mycket böcker pga det! I år fick jag bara den där jag nyss läste och barnen resten av de 15 böckerna jag köpte.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Här vill jag tipsa om myrorna! De har ju all slags litteratur men bland barn & ungdomsböcker kan man fynda rejält. Då jag har två bokmalsdöttrar vill båda ha sina egna böcker i sina egna bokhyllor, och så jäkla kul är det inte att tex köpa ALLA Harry Potter som sprillans nya. Jag har inte råd med det i all fall. Så såna böcker har vi fyndat massor av, för 5;- styck på myrorna.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har tyvärr runt 6 mil till närmaste Myrorna, men det finns på flera andra ställen här i närheten man kan köpa sådana böcker på. Jag brukar dock inte gå dit.... även på böcker för en femma kan man bli utfattig:o Det blir ju så måååååånga av det! :o

Men nu när sönerna läser lite mer än bilderböcker så blir det allt mer lite tjockare böcker så jag ska åka dit en dag i det närmaste nu skolan börjar. Mellanbarnet på 8 år tycker om att läsa, medan storebror på 9 avskyr det som pesten, så det får bli en massa intressanta böcker! :):)

(Dottern på 4 år kom nu och berättade att hon "läst" ut Pettson tältar och vill ha en annan, så hon fick Hattstugan med till sängen :D)

Så där On Topic så får jag väl erkänna att jag inte läst en enda Harry Potterbok alls. Ska jag skämmas kanske?:o
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag läste första boken högt för äldsta dottern när boken kom ut -97, dottern är född -94. Jag brukade somna efter två sidor och vakna av att dottern bankade i huvudet på mig 'vakna mamma! Vad betyder (...)?'...och då insåg jag att dottern var för lite för liten så då la vi den på hög något år, sen började hon läsa själv.
Jag har sett alla filmerna, men alltså inte ens läst ut första boken.Enligt mina döttrar ska jag skämmas och har en stående order om att jag ska läsa och LÄSA UT böckerna. Jag har fortfarande en tendens att somna av dem...:o
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Lite tråkiga så där?
Jag har sett några filmer i början, sedan tappade jag intresset. Har sagt att jag i alla fall ska läsa första boken, men det har inte blivit av!

Jag har läst alla böckerna om Narnia i alla fall, det kanske uppväger nååååågot!:D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Enligt mina barn har man inte läst en enda bok i sitt liv om man inte läst Harry Potter, så jag är hopplöst förlorad. Jag som är en van och avancerad läsare av sci-fi och fiction generellt, tycker att Harry Potter är vansinnigt rörig att läsa. Det är vansinnigt många namn och begrepp att hålla reda på så jag blir trött och gäspig bara jag tänker på det...:D
Men jag ska vara en god mor, NÅN dag ska jag kanske läsa i alla fall första boken. Kanske ha som ljudbok i bilen om jag inte blir för trött. Typ.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

läste ut Charlotte Brontes "Jane Eyre"- vad ska jag nu läsa? DaVinci koden väntar,men orkar jag med den...
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ah, ljudbok vore kanske något för dig då ja! Då blir du inte lika "inne" i boken så då kanske rörigheten går dig förbi lite :)

Då är det inte bara du som är förlorad, här är en till med andra ord! Tur mina barn ännu inte läser så bra, när de väl gör det så kanske Harry Potter inte är så intressant! Kan ju hoppas! ;)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Dessvärre (bättre?) tror jag att Harry Potter är en bra bok för att stimulera läsådran! Jag tror mig ha sett många av mina dötrars kompisar som hade det svårt i starten med läsandet, och när de väl fått en Harry-bok i handen har de lärt sig sluka böcker. Och DET, tror jag är bra att barn lär sig göra. :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja då får jag skaffa en Harry-bok då, bäst att vara förberedd ju :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag är inte så förtjust i vanlig fantasy, men Harry är BRA! Mycket bra!

Jag har för övrigt läst ut De imperfekta nu. Lite trögstartat, men sedan mycket bra. I morgon blir det bokprat om den i Göteborg.

Nu ska jag försöka läsa ut Hon älskade. Sen får jag se vad det kan bli. Förmodligen en del jobblitteratur.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*
Läser just nu Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. Den verkar vara precis min stil. Norrlands svårmod gav inget bestående intryck, kändes lite som slöseri med tid att läsa den. Jag tog den först av böckerna jag hade i högen för att få den avklarad, efter att ha läst vad ni andra bukare skrivit om den.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*KL*
Nu har jag läst ut Endera dan och börjat på Det goda inom dig av Linda Olsson. Lite trög i starten, men vi får se vad det blir av den.

Jag har lyssnat klart på Madame Terror, underhållande bilresebok om man gillar Hamilton-serien. Nu lyssnar jag på Maria Ernestams Alltid hos dig. Först kändes boken rörig eftersom den utspelas under tre tidsperioder parallellt, men en bit in i boken börjar dessa knytas ihop och man förstår hur de hänger ihop. Bortsett från rörigheten så gillar jag den.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Eftersom jag inte har non consuming day idag heller:

ALFREDSSON, KARIN: DEN SJÄTTE GUDINNAN
DROUGGE, UNNI: BLUFFEN
HEBERLEIN, ANN: EN LITEN BOK OM ONDSKA
MCEWAN, IAN: HETTA
SWARUP, VIKAS: DE SEX MISSTÄNKTA
TROPPER, JONATHAN: KONSTEN ATT TALA MED EN ÄNKLING


och har satt Maria Svelands Att springa på bevakning, den släpps i pocket under augusti.

Flera av de här, samt Niceville och Sarahs nyckel, ska med på nästa resa:laugh:.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

delvis kl

Har nu läst Sarahs nyckel och är lite kluven till den. Den lyckades inte riktigt engagera mig trots ingående skildring av hemskheter.

Hetta läste jag på engelska och gillade den, även om den var lite för svår (många vetenskapliga ord). Just den skulle jag ha läst på svenska istället.

På min resa nyligen läste jag Peter James Dead like you. Jag har läst hans andra böcker och gillat dem, men nu börjar jag känna mig mätt på honom och på deckare i allmänhet. Varför skriver deckarförfattare allt tjockare böcker när tjockleken inte motsvarar kvalité? Tipsa om någon bra deckare (jag är jättekräsen)!

Håller på med Theodor Kallifatides självbiografi och inser att jag bara har halva kvar. Jag vill inte att den ska ta slut!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Moonlight Mile av Dennis Lehane. Inte hans bästa bok, men för den delen inte dålig.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har precis läst ut Sören Olssons Prins Annorlunda.

Läsning under skratt och gråt.

Nu ligger en bok av Maj-Gull Axelsson och väntar på mig, men jag kommer försent i säng hela tiden, och då känns det fel att börja på en ny bok.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Och jag har som semestermål att läsa ut alla Harry Potter-böckerna innan semestern är slut. Är nu på fjärde boken så om jag får läsa i fred resten av veckan ;) (sambon har jag skickat iväg på segling) så ska det nog gå. Jag har läst dem innan som ungdom men inte alla böcker i följd under kort tid. Tycker att de håller väldigt bra och jag ser fler dimensioner i dem nu när jag är lite äldre.

Under semesterns första vecka läste jag Kunzelmann&Kunzelmann av Carl-Johan Vallgren. Jag minns att jag försökt mig på Den vidunderliga kärlekens historia av samme författare tidigare men inte kommit in i den, men den här boken var klart läsvärd och en minnesvärd historia.

Äntligen är läslusten tillbaka på allvar, nu har jag en hel hög med böcker som jag är sugen på att läsa.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har precis läst ut Sören Olssons Prins Annorlunda.

Läsning under skratt och gråt.

Nu ligger en bok av Maj-Gull Axelsson och väntar på mig, men jag kommer försent i säng hela tiden, och då känns det fel att börja på en ny bok.

Prins Annorlunda finns också i min bokhylla, men det var länge sedan jag läste den. Minns att jag tyckte om den :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 319
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 675
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp