Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Imorgon åker jag bil till Östersund, och jag har INGET att läsa. Jag köpte en Susan Collins, bara för att inse att det var trean. Jag måste läsa tvåan innan. Nu undrar jag, vilken eller vilka av de böcker som just nu säljs på "topplistorna" på mackar och dylikt, är värd att läsa? Dvs, vad ska jag greppa för 89 kr (ryyys) när vi stannar och fikar imorgon?
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har ålagt mig själv köpstopp på böcker. Häromdagen fann jag samma bok i två ex i bokhyllan. Och det värsta var att båda var lästa:o

Det har hänt mig också. För att inte tala om alla gånger jag beställt böcker på bibblan, fått hem dem och insett att jag redan läst dem. :crazy:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har precis påbörjat Så fick vi se slutet av Joshua Ferris. Det lilla jag har läst verkar lovande; dråplig och svart subtil komik blandat med allvar. Någon som har läst den?
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag KÖPTE samma bok i två ex på samma gång häromhelgen. Visserligen missförstånd plus att alla ser likadana ut, men snacka om att jag kände mig dum när jag packade upp!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag är just nu väldigt irriterad på att bibblan i vissa fall bara har böcker som ljudbok. Jag tycker inte om ljudböcker. Jag vill ha en bok att hålla i och läsa.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Vad lustigt att ni ogillar mons så förfärligt! Jag tycker hans böcker är bra! :laugh:

Ann Cleeves tycker jag också skriver trevliga historier. Mest för att det är kul att läsa något från Shetlandsöarna. (Fick dille på Shetlandsöarna härom året, lyssnade på shetländsk radio, försökte övertyga maken om att det inte alltid regnade där osv).

Plöjde Ida Jessens Foxy Lady i förrgår. Snälla, missa inte henne. Eller Helle Helle för den delen.

Ni som köper dubbla ex: gör som jag - inrätta en pockethylla på jobb där man kan ställa ut dubbletter eller böcker som man inte "behöver" ha i bokhyllan! :laugh:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Läste f ö ut Feberboken av Stina Aronson nyss. Känner mig rätt skakad av den.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

En av de saker jag gillar är faktiskt den kulinariska aspekten av Minas klasskildringar. Svarta skrattattacker avlöser varandra, bitvis. Just Skottland finns det ju verkligen något att ta av, när det gäller klassaspekten på mat. :D

Sedan du skrev det där har jag väntat på att någon ska äta i den Mina jag läser nu:D

Men ingen har gjort det än - trots att boken är nästan slut! Och jag inser att det betyder något. Den här är annorlunda än de tidigare trilogierna jag läst av henne. Den här är mycket mer driven av handlingen, inte lika mycket miljö. Trist!

Fast jag är fortfarande nyfiken på vad det är huvudpersonen Alex Morrow har i bagaget, det svävar mycket outsagt över hennes privata.

Och det är befriande annorlunda att skurkarna inte är onda, de verkar tvärtom ovanligt korkade.

Läste f ö ut Feberboken av Stina Aronson nyss. Känner mig rätt skakad av den.

Spännande! På vilket sätt skakad?
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Journal 64 av Jussi Adler Olsen.
Han kommer inte vinna någont nobelpris,men jag gillar hans böcker om Q-gruppen. Bra avkopplingsläsmning utan att vara hjärndöd.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag som älskar det mesta som är brittiskt kunde inte motstå dina inlägg om Denise Minas böcker och förväntar mig ett bokpaket i morgon eller på tisdag.

Tills dess ska jag väl ha hunnit färdigt med Så fick vi se slutet som minst sagt tog en oväntad vändning i mitten.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Mandalaki: Det är en passion mellan två diktare som skildras i någon sorts dagboksform. Skakad för att historien i sig berörde mig (kvinnan fick aldrig utlopp för sina känslor, kunde liksom inte "släppa ut") och för att språket sög tag i mig. Lite som jag kände efter ha läst Drömfakulteten faktiskt. (Och nu läser jag Hitom himlen och tackar gud för att jag inte bor i finnmarken)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jo, såpass mycket vet jag. Den ska tydligen vara delvis självbiografisk också, mannen i boken ska vara Arthur Lundkvist.

Låter som en läsupplevelse!

Ja, visst har man anledning att vara tacksam rätt för rätt mycket i Hitom himlen:cry:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Hoppas du gillar dem:laugh:

KL

Har just börjat på Lilla hjärtat av Sophie Hannah. Köpte den på titeln, tyckte den lät lagom olycksbådande på en spänningsroman med en gunghäst på omslaget.

Men den verkar inte motsvara förväntningarna. Gestaltningen är alldeles för platt, det hade gått att göra massor med mamman som kommer hem och upptäcker att hennes tvåveckors bebis är utbytt mot en annan - fast hennes man säger att hon har fel... Det hade gått att göra något fullständigt gastkramande av det. Men istället blir mamman rädd och skriker. Det är allt.

Dessutom funkar det dåligt att varva kapitlen där mamman berättar i jagform i presens med dem där poliserna skildras i tredje person och imperfekt. Dåligt hantverk.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Kan tipsa om att man kan handla 5 pocket för en hundring på cdon nu. Jag har beställt progressiva glasögon (såjoråatte...) som jag ska få i morrn så jag har legat lite lågt med bokläsandet ett tag. Nu kan jag kanske beställa lite böcker och börja läsa ordentligt igen utan att somna alternativt få huvudvärk.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Upplevde mardrömmen på bibblan igår: INGEN av mina 27 (tjugosju, helt rätt) reservationer hade kommit!! Personalen skrattade.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Det är så praktiskt. Jag sitter vid datorn och får tips om böcker t.ex. här, loggar in på min bibliotekssida och reserverar och sen, som magi, så är böckerna där på disken och väntar på mig. En del får man vänta på, men faktiskt inte så länge som man kan tro. De nya, populära böckerna har kortlån, 14 dagar, så det är bra rotation på dem. Och folk är duktiga på att sträckläsa kortlånen och lämna dem direkt.

De flesta av de där 27 beställde jag precis innan helgen och ca hälften är inne i morgon. Det händer väldigt sällan, typ aldrig, att ingenting har kommit in, därför skrattade de åt mig igår. Jag letar däremot aldrig bland böckerna på bibblan. Sköter allt via reservationer.

Jag älskar bibblan. Jag hade aldrig haft råd (och plats) att köpa så mycket som jag läser.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 416
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 687
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp