Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Nej det pallar jag inte. Jag sitter hemma och beställer. Bekvämt. Sen kan jag skicka in dottern och hämta bokhögarna.

Numera har bibblan boktips på sin hemsida dessutom. Allt nytt dyker upp där. Reserverade 7 till idag. För säkerhets skull.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ska kanske förklara mitt läsande. Jag har alltid läst mycket men nu är det hysteriskt mycket. : Jag skadades på mitt arbete för lite över ett år sedan. Genomgick en operation som inte hjälpte. Står i kö för nästa operation. Är alltså långtidssjukskriven i väntan på operation. Från att ha hållt på med jobb, hus, trädgård, hästar, hundar osv så kan jag idag göra....ingenting.

Så jag läser som en galning och försöker se hela skiten som lästid i stället för sjukskrivning.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Har snart läst ut A Dance with Dragons av George R. R. Martin, femte boken i Game of thrones-serien. Började läsa första boken i våras och det kommer verkligen kännas tomt nu när femte boken snart är avklarad :(
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Usch, stackars dig! Men vad skönt att kunna använda tiden till riktig läsfrossa... Som när man var liten, kassvis med böcker från biblioteket.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Har snart läst ut A Dance with Dragons av George R. R. Martin, femte boken i Game of thrones-serien. Började läsa första boken i våras och det kommer verkligen kännas tomt nu när femte boken snart är avklarad :(

Hummm.... dottern har hela serien, man ska kanske gå in i hennes rum och nalla en? Jag älskar tv-serien.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Gör det! Inte min genre men vet andra fullvuxna som slukat hela serien. Du behöver ju dessutom något att grotta ner dig i.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Idag står det "Att hämta" på 12 av mina reservationer. Ytterligare några står det "på väg" på. Minst 12 kommer med hem till mig idag alltså. Perfekt!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Körde till bibblan och dottern knallade in och hämtade 16 böcker till oss. Vi har samma lånekort hon och jag, enklast så. I alla fall så har hon varit väldigt tjänstvillig att hämta böcker sista tiden. Idag kröp det fram att vi har en ny bibliotikarie. Kille, 25års åldern, långhårig, rolig och med Maidentröja. Min snart 19-åriga bokslukande, hårdrocksdotter verkade nöjd med att hämta själv idag....:crazy:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Har jag rekommenderat Yarden av Kristian Lundberg? Annars gör jag det nu. Värd en omläsning.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jajamen det har du fast jag tror att det var i den gamla tråden:D

Jag var faktiskt inte så dödsimponerad av den som jag säkert borde ha varit. Kändes som Uppdrag granskning i romanform.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Vi har nästan hela Totte-serien på vinden. Bland Pettsonnare och Mamma Muor och diverse annat. :D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Glas och aska av Ann Syréhn Tomašević, bra skit. Var lite tomrum ett tag efter jag avslutat Shantaram
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Som en hyllning till säsongen och min belägenhet läser jag Sommarhuset av Anna Fredriksson. Jag tror att det är en debut, och den verkar ganska lovande.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Läser Den sjätte gudinnan av Karin Alfredsson.

Enligt en av blurbarna ska den vara mindre kriminalroman än hennes övriga, och det låter bra. Är inte så förtjust i hennes kriminalgåtor men tycker om att hon skildrar kvinnors villkor i andra länder. Den här högg jag för att den handlar om Indien.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Läser Konsten att vara kvinna av Caitlin Moran. Jag håller inte med om allt och en hel del känns som att det redan har sagts - men ÅH vilken rolig bok!

Har gjort en ny beställning hos Adlibris och ser väldigt mycket fram emot att få mina böcker;

Like water for chocolate av Laura Esquivel
Gigolo Murder
Kiss Murder
och The Prophet Murders av Mehmet Murat Somer

vill ha dem nuuuu och få stänga in mig i lägenheten med ett paket kakor och lite fanta.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Blacklands av Belinda Bauer (finns bara inbunden pa svenska, Mork jord). Ovanligt valskriven psykologisk thriller - om nu det ar ratt beteckning. Tolvarige Steven graver pa heden for att hitta liket efter sin morbror, som blev mordad som barn. Sa smaningom far Steven kontakt med mordaren, via brev.

Den här finns i pocket på svenska nu. Mörk jord. Rekommenderas. Lågmäld och välskriven spänning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 416
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 687
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp