Vad känner du dig "naken" utan?

Stora skramliga örhängen!
Alltid när jag är arbetsklädd eller åker hemifrån i annat än "stallkläder" (- vilka jag inte längre har i stall men är ungefär samma kläder som jag hade där. Dvs sunkiga byxor, tröja och Blundstone).

Lyckas jag ta mig till jobbet utan örhängen får jag åka iväg på lunchen och köpa nya....

Inget särskilt, inser jag.

Kläder, så klart, men ingen specialgrej.

Så klart går jag sällan ut utan plånbok, nycklar, mobil etc, men jag känner mig mer befriad än naken när jag gör det.

Smink, smycken etc är jag inte beroende av.

Läppstift! Resten klarar jag mig utan. Eller jo kläder är ju rätt bra också ;)

Alltid läppbalsam med mig, annars blöder läpparna hela dagen. Är så torr, fattar inte.
Sen hårsnodd.

Mobilen kan stanna hemma tar bara plats och är tung och jobbig fy

Väldigt gammal modigt: penna och papper :o Mobilen lämnar jag hemma med flit, smink är bara vid fest, smycken använder jag sällan, men himlen faller ner om jag glömmer antecknigsboken/kalendern.

Visserligen kläder men BH. Jag gillar inte att vara utan (även fast jag inte har jättebyst).

Jag gillar inte när håret är utsläppt heller så extra hårsnoddar finns lite här och där. Läppbalsam för mina läppar är så satans torra, speciellt på vintern.

Ptja... Kläder känner jag mig rätt naken utan :angel:

Men annars, inget. Visst har jag i stort sett alltid med mig t.ex. mobilen när jag är ute, jag har hundbajspåsar i alla jackor, åker jag hemifrån har jag med nycklar och körkort osv. Men det är inget jag känner mig naken utan, utan det är mest av rent praktiska skäl.

Jag skulle aldrig någonsin lämna lägenheten utan att ha fyllt i mina obefintliga ögonbryn (i de perioder jag inte färgar dem/mellan färgningstillfällen). Jag har ändå inte sådana där skarpa, väldigt markerade ögonbryn så skillnaden är nog egentligen inte så himla stor, men jag känner mig extremt naken (kanske inte rätt ord direkt, men för att hålla mig on topic ;)) utan någon färg alls. Oftast vill jag väl inte gå iväg utan något annat smink, typ lite concealer, heller men det ger inte alls samma nakenhetskänsla att vara utan.

Mina ringar! Har fyra stycken på vänsterhanden och tre stycken på högerhanden och dom sitter på jämt förutom när jag rullar köttbullar eller liknande :D Känner mig otroligt naken utan dom. Sen har jag vant mig på att ha min Fitbit charge på mig dygnet runt och känner mig naken utan den. Annars mobilen som jag helst har med överallt.

Kom på något ännu viktigare än vad jag skrev tidigare - mina solglasögon!! Jag är väldigt ljuskänslig och använder solglasögon året runt. Nu när snön har kommit blir jag snöblind utan dem.

• Hårsnodd (får panik on jag till exempel ska äta lunch och inte kan sätta upp håret. Gaaah! I värsta fall sätter jag fast det mellan bh-bandet och axeln :o)
  • Pappersnäsduk. Har klassiskt "blöt näsa" och vill alltid ha ett snytpapper inom räckhåll.
  • Min vigselring. Pillar en hel del med den och älskar den. Perfekt fidget!
  • Penna. Måste kunna skriva eller skissa vid behov/snilleblixt, även om jag sällan gör det nu för tiden vill jag alltid ha nära till en penna.

Tillägg: Mina ögonbryn. Är blond fjunis och de kräver en daglig insats för att ens synas.

Kommer inte på något som jag "måste ha" - tar nästan alltid med väska med
mobil/nycklar/plånbok dock. Fast det är ju egentligen av praktiska skäl, iaf nycklarna är svårt att lämna lägenheten utan... i väskan finns också pennor, anteckningsbok, kalender, Alvedon, kattpäls, och annat viktigt som det kan uppstå behov av ute i stora vida världen.

Använder i princip aldrig smycken, smink, nagellack eller liknande. Har inget särskild klädesplagg som är viktigt för mig. Så där finns inget att hämta.

Om jag får välja helt fritt utifrån enbart bekvämlighet så skulle jag leva i haremsbyxor och t-shirt. Fast det var ju inte frågan. :D

Bilbälte, i typ alla andra sammanhang än i bilen. Varenda gång jag sitter upp till häst så får funderar jag på vad jag glömt och varför jag känner mig naken tills jag inser att man inte har bilbälte när man rider. Eller cyklar. Eller åker buss. Eller spårvagn. Eller sitter på krogen. Eller diskar. Eller dammsuger.
Men i bilen däremot, nej då har jag inte en tanke på bälte förrän det börjar pipa :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Ptja... Kläder känner jag mig rätt naken utan :angel:

Men annars, inget. Visst har jag i stort sett alltid med mig t.ex. mobilen när jag är ute, jag har hundbajspåsar i alla jackor, åker jag hemifrån har jag med nycklar och körkort osv. Men det är inget jag känner mig naken utan, utan det är mest av rent praktiska skäl.

Ungefär samma som dig förutom att ja inte har hund. Mobil (med plånboksskal) och nycklar är i princip alltid med. Ibland lämnar jag nycklarna om sambon är hemma, mobilen lämnar jag också ibland om jag inte ska handla. Men annars njae vet inget som måste med!

Kläder!
Och vigselringen, känns otroligt naket och konstigt de korta stunr jag tar av mig den. Annars har jag inget sånt. Praktiska saker som nycklar, men jag känner mig inte naken utan.

Liknande trådar

Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 478
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 418
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Vad gör vi? Del CCV