Vad känner du dig "naken" utan?

mobil är jag naken utan, och bh.. oavsett hur många lager kläder jag har på mig så känns det alldeles för naket utan :o.

nycklar kan jag klara mig utan bara extranyckeln är utlagd hemma, plånbok lämnar jag gärna då den bara är jobbig att dra med sig om man inte har väska.
men en jacka vill jag alltid ha, måste ha fickor som man kan stänga ^_^.
sen så måste håret vara uppsatt på ngt sätt, är man i stallet utan tillgång till hårsnodd eller mansknodd så tar man balband för att få bort håret :angel:

Väska. Ofta har jag något att släpa på så då behövs den ju. I undantagsfall behöver jag bara nycklar, plånbok och mobil och går iväg utan väska, vilket får till följd att jag får plötsliga dubbelslag på hjärtat och som en kalldusch över ryggen när jag får för mig att jag har glömt något viktigt. Ibland flera gånger under dagen. :crazy: Eller så har jag med mig väskan av gammal vana trots att det inte ligger något i den. Jag får tänka att det är bra om jag kommer på att jag behöver handla mjölk på väg hem sen.

Jag vill måla på mig ett par ögonbryn i brist på så mkt egna.

Mobilen och kort känns rätt viktigt också.

Väska. Ofta har jag något att släpa på så då behövs den ju. I undantagsfall behöver jag bara nycklar, plånbok och mobil och går iväg utan väska, vilket får till följd att jag får plötsliga dubbelslag på hjärtat och som en kalldusch över ryggen när jag får för mig att jag har glömt något viktigt.

Samma här. Ibland stoppar jag bara det viktigaste i fickorna - som mobil, nycklar och betalkort - om jag t.ex ska ta en promenad och handla på vägen hem. Blir skräckslagen när jag tror att jag upptäcker att jag har blivit av med den på något vis.

En mindre viktig grej - läppstift. Jag har alldeles nyligen hittat mitt perfekta läppstift, både färg och utförande, och har vant mig vid det. Nu känner jag mig lite konstig utan!

Med tanke på att jag två gånger tankspritt vandrat ut på hundpromenad iklädd t-shirt och trosor utan att märka det på ett bra tag så misstänker jag att mitt svar är nej.

Å andra sidan har jag aldrig - så vitt jag vet - gått hemifrån helnaken, så något slags medvetenhet måste jag väl ha ändå...
Jag tror att vi skulle kunna bo i ett rätt udda men likriktat kollektiv, du och jag :p:D

Hämta posten 200 meter från huset iförd gummistövlar, trosor och täckjacka? Check.

Jag känner mig naken utan hundarna. Lite som att ha glömt en arm.

På den tiden jag red aktivt så kände jag mig alltid skumt kort utan häst. Fick regelbundet "näramarkenupplevelser" där hjärnan inte alls kopplade varför huvudet var så nära backen :D

Vad "måste" du ha på dig varje dag? Har du ens något sånt?

Jag har ett halsband, ett smycke som motsvarar vigselring. Detta smycke tog jag på mig för första ggn för snart 16 år sedan, och efter det har det bara tagits av fem ggr, varav fyra i samband med operationer & magnetkameraundersökningar. Utan detta känner jag mig helt naken.
Den femte ggn smycket togs av var när dagbarnsvovve lyckades med att nappa åt sig det och svälja det :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Ni kan kanske föreställa er scenariot och de efterföljande 48 timmarna vid vovvens hårt bevakade toabesök innan smycket kom ut igen..

Mobilen har jag alltid med mig av säkerhetsskäl, dock skulle jag snarare tycka det var skönt att slippa.

Däremot BH, en tunn kortare silverkedja runt halsen (hänge varierar, men om jag inte har något går jag och pillar i halsgropen efter det hela tiden) samt solglasögon (måste ha det jämt, men lyckas rätt ofta ta på mig dem även vid kvällsfodring i kolmörker när vettigt folk tar på sig pannlampa istället :p )

Snus! Jag skulle kunna glömma mobil, hårsnoddar, kläder, ringar och nycklar innan jag glömmer att ta med mig snus! Känner mig även naken utan snus under läppen. Har alltid snus inne förutom när jag använder munnen till annat (mat, sex, tandborstning) eller sitter på hästryggen.

Annars är mina två ringar och en hårsnodd i håret viktigt (bortsett från mobil, nycklar, kläder som "måste" med.)

Kläder i allmänhet.. Känner mig ofta lite avklädd om jag går ut i en t-shirt och inte har Bh på mig. Hemma har jag sällan bh, men tar på mig så fort jag ska någonstans förutom kanske affären såhär års när man har både tjocktröja och jacka som man inte tar av... mobilen - fast då känner jag mig mer handikappad än naken.

Hahaha, det låter bra!

Men långt ut i skogen någonstans, va? :rofl:

(Att jag alltid har med mig hunden var så självklart för mig att jag inte ens tänkte på det. :D)
Går det ens att bo nån annan stans än långt ut i skogen? Då kan man ju bli anmäld till sociala myndigheter som "störd och kanske fara för allmänheten" när man apar omkring som en idiot och leker med hundarna?

Går det ens att bo nån annan stans än långt ut i skogen? Då kan man ju bli anmäld till sociala myndigheter som "störd och kanske fara för allmänheten" när man apar omkring som en idiot och leker med hundarna?

Min granne klättrade upp på taket en gång för att kolla på när jag tränade Monster. Tydligen ylade och skrek jag så väldigt... :cautious:

Så ja, det går. Men skogen är helt klart att föredra! :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 478
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 418
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar