Vad känner du dig "naken" utan?

K

Samma här trodde jag var ensam om detta, har aldrig förstått mig på mina kompisar som alltid går med utsläppt hår. Det är ju så otäckt ! Otäck känsla med håret i ansiktet.
Jag har det bara utsläppt när det är blöt eller när jag vill vara sexig :D

Jag ser så gräslig ut i utsläppt hår så vid eventuell romantisk situation har jag gärna fler än en extra hårsnodd :)

Det gör det dock inte hos mig..utan däremot x antal på nyckelknippan..spöt i stallet, ibland på tummen, tja...lite varstans. ;)

Nyckelknippan var ju smart! Tyvärr glömmer jag oftast både nycklar och att låsa dörren när jag går hemifrån. Bilen är mitt andra hem typ, den är som en claes olson-affär. :D

Mobil samt ett halsband min mor bar varje dag så länge jag kan minnas. Har aldrig sett henne utan det därför blev jag så förvånad när jag hittade det hos henne efter att hon gått bort. Hon borde haft det på sig. Nu bär jag det lika slaviskt.

Lypsyl och hårsnoddar har jag i varje jackficka, bilarna, nattuksbordet osv. När de behövs, behövs de nu!

Örhängen, cerat och hårsnodd. Helst pappersnäsdukar också.

Utan cerat blir dagen förstörd.

Alltid: Nycklar, telefon.
Oftast: + plånbok.
Till jobbet: + nyckelkort och gärna örhängen (även om jag glömt några dagar den här veckan efter att ha varit smyckeslös under semestern).
Dagtid: + solglasögon.
Kvällstid: sedan någon vecka tillbaka måste jag lära mig att även ta med myggmedel.

Pappersnäsdukar! Finns i alla jackfickor och väskor och i bilarna.
I bilar och väskor ska det också finnas våtservetter.
Det vore bra om jag hade lika bra koll på nycklar. Då hade jag inte behövt ringa och väcka chefen härom lördagen för att jobbnyklarna satt kvar i mitt skåp inne på jobbet. :o

Det enda som alltid följer med ut är kläder, skor och nycklar. Inte ens nycklar alltid om jag bara ska till affären, men då har jag plånbok med istället. Telefonen lämnas hemma mer och mer, det är skönt att slippa den.

Vad "måste" du ha på dig varje dag? Har du ens något sånt?

Jag "måste" ha på mig örhängen varje dag. Och så har det varit enda sedan jag tog hål, för typ halva mitt liv sedan. Har två par hål, i de nedre hålen har jag ett par breda små ringar, i de övre ett par "frostiga" pluppar.

Andra saker jag hört att folk känt sig "nakna" utan är bl.a. lösnaglar och mascara.
En pocketbok!
och klocka
(I övrigt också något slags kläder)

Hundbajspåsar är typ det enda jag alltid har med mig och som det känns märkligt att vara utan. Dom ligger typ i alla fickor på alla ytterkläder, i bilen, i byxfickor, i samtliga väskor osv. Brukar alltid lägga ner några extra i sambons jackor också, för en vet ju aldrig :D

Så det är ju inte direkt något jag har på mig som så, men jag lämmar sällan huset utan dem oavsett om hund är med eller ej :o

Parfym. Får ju inte ha det på jobbet men så fort jag är privat vill jag ha det på mig. Känns helkonstigt om jag glömt o gått hemifrån utan (o nej jag duschar inte i det så det är nån form av fixering jag bara har, att jag vill ha det, även om jag tror att de flesta jag träffar aldrig ens känner att jag har det på mig- men JAG vet ju) :angel:

Hundbajspåsar är typ det enda jag alltid har med mig och som det känns märkligt att vara utan. Dom ligger typ i alla fickor på alla ytterkläder, i bilen, i byxfickor, i samtliga väskor osv. Brukar alltid lägga ner några extra i sambons jackor också, för en vet ju aldrig :D

Så det är ju inte direkt något jag har på mig som så, men jag lämmar sällan huset utan dem oavsett om hund är med eller ej :o
Ja, just det. Så är det här också. :)

Mobilerna (privat och jobb), något att sätta upp håret med om jag mot förmodan har det utsläppt. Klockan på armen också. Och sen går jag ju sällan utan barnet, förutom när hon är på dagis.

Hemma - inget
Borta - bil/husnyckel, handväska med standard innehåll och mobilen

Tar för givet att kläder är självskrivet.

Känner mig inte naken smink/smyckelös och har aldrig nycklar/mobil på mig hemma. Går jag ut med hunden så är dörren olåst och det är den oftast om jag "bara ska in på byn" också :angel:

Möjligtvis skulle jag känna mig naken utan mobilen men annars har jag nog ingenting. Jag avskyr känslan av att känna mig "fångad" eller "låst" så jag vill inte känna mig tvungen att ha med något eller ständigt bära på något.
Edit: jag fryser lätt om huvudet så mössa är nog något jag ofta prioriterar att ha med.

Liknande trådar

Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 478
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 627
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 419
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar