Vad känner du dig "naken" utan?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Vad "måste" du ha på dig varje dag? Har du ens något sånt?

Jag "måste" ha på mig örhängen varje dag. Och så har det varit enda sedan jag tog hål, för typ halva mitt liv sedan. Har två par hål, i de nedre hålen har jag ett par breda små ringar, i de övre ett par "frostiga" pluppar.

Andra saker jag hört att folk känt sig "nakna" utan är bl.a. lösnaglar och mascara.

Vad "måste" du ha på dig varje dag? Har du ens något sånt?

Jag "måste" ha på mig örhängen varje dag. Och så har det varit enda sedan jag tog hål, för typ halva mitt liv sedan. Har två par hål, i de nedre hålen har jag ett par breda små ringar, i de övre ett par "frostiga" pluppar.

Andra saker jag hört att folk känt sig "nakna" utan är bl.a. lösnaglar och mascara.

Jag är eyelinerjunkie. Känner mig rätt naken utan.
Annars; kläder;)

Jag måste också har örhängen, annars känner jag mig otroligt naken.
Jag har ögonfransextentions sedan 10 år tillbaka och jag kan tänka mig att jag skulle känna mig otroligt naken utan dem.
Dessutom måste jag ha min mobil med mig hela tiden. Inte för att jag kanske känner mig så naken, men jag blir stressad och tycker att jag missar saker.

Lypsyl. Tyvärr!
Och helst telefonen i fickan också. :o

Smink, och smycken klarar jag mig utan, men jag har 10 ringar i öronen som alltid sitter där. Förlovningsringen kände jag mig väldigt naken utan, men sen den blev alldeles för stor (för tredje gången, har inte råd att förminska den en gång till just nu) så har jag nog vant mig vid att vara utan den. Pillar inte kring det fingret längre.

Läppstift eller läppglans eller lypsyl, har alltid något på läpparna.
även om jag sällan sminkar mig i övrigt till vardags.

Cerat och mobil. Måste jag välja mellan de två skulle jag välja ceratet.
Har preppat alla mina jackor och väskor, bilen, nattduksbordet (och till och med ett strategiskt placerat i the Walk-in Closet...) med minst ett cerat, ändå dubbelkollar jag varje gång. :o

Smink!
Jag går inte utanför gårdsplanen utan att ha grundsminkat mig.

Och ett armband jag fått av min numera avlidna farmor. Det är ett gammalt silverarmband med tjocka länkar och äldre modell av lås. Det är tungt och rejält och om jag inte har det på mig så känns det som jag glömt något.

Cerat och mobil. Måste jag välja mellan de två skulle jag välja ceratet.
Har preppat alla mina jackor och väskor, bilen, nattduksbordet (och till och med ett strategiskt placerat i the Walk-in Closet...) med minst ett cerat, ändå dubbelkollar jag varje gång. :o
Så år jag med mina läppstift har i alla fickor och i bilen.

K
En extra hårsnodd. Om den jag har i håret går sönder. Få saker är så obehagliga för mig som utsläppt hår. Jag kan knappt kolla mig själv i spegeln utan att ha satt upp håret.
Samma här trodde jag var ensam om detta, har aldrig förstått mig på mina kompisar som alltid går med utsläppt hår. Det är ju så otäckt ! Otäck känsla med håret i ansiktet.
Jag har det bara utsläppt när det är blöt eller när jag vill vara sexig :D

K

Samma här trodde jag var ensam om detta, har aldrig förstått mig på mina kompisar som alltid går med utsläppt hår. Det är ju så otäckt ! Otäck känsla med håret i ansiktet.
Jag har det bara utsläppt när det är blöt eller när jag vill vara sexig :D

Jag har väldigt sällan utsläppt, tycker det är fint men avskyr det. Och det sitter alltid en extra hårsnodd runt växelspaken. :p

En till! Har i princip alltid uppsatt, är ibland hemma som jag inte har men så fort jag går ut så är det uppsatt oftast i en tjorv

annars går jag inte långt utan telefonen

Mitt halsband fått av sambon sedan många år. Sen nycklar, telefon och plånbok om jag ska gå utanför dörren.

Liknande trådar

Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 478
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 418
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.