Vad i hela friden gör vi del XL

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 019
  • Visningar Visningar 57 664
Status
Stängd för vidare inlägg.
Antar att jag ska gå ut och släppa ut hästarna ur stallet igen. Pinnen är inte alls bekväm med att gå in i lösdriften vilket gör att båda hästarna står ute i skitvädret hela tiden. Ibland undrar man..

Tyvärr så fick jag det tragiska samtalet igår

Imorgon blir de en tuff dag på jobbet och hålla tillbaka tårarna

Jag kom precis hem från stallet. Ridturen tog längre tid än vanligt. I skogen fick vi en efterhängsen och skällig hund efter oss. Ingen ägare syntes till. Jag ville absolut inte ha den i hasorna hela vägen hem och framförallt inte ut på bilvägen. Till slut lyckades jag övertyga den om att vi inte var roliga att förfölja och att hästen käkar små hundar om han får chansen :angel:.

Tycker jag förtjänar folkets jubel efter att ha sorterat all jävla smutstvätt som låg över hela badrummet :crazy: Tvättkorgen hade visst kräkts.. eller så var det maken som tvättat :meh:
Jag har ingen tvättkorg, allt slängs in i tvättmaskinen allt eftersom och när den är full (eller rentvätthögen tom) så sätter jag snurr på eländet. Det gäller att rationalisera när det saknas garderober och fåtöljerna döpts om till fåtöljerober. :D

Fö. håller jag på att frysa ihjäl inomhus, jag tog lite sovmorgon och när jag klev upp och kollade termometern var det 14+ inomhus,,,,,,,,,,,,det är vinter i Sverige.

gerrys-frozen-house.jpg

Jag kom precis hem från stallet. Ridturen tog längre tid än vanligt. I skogen fick vi en efterhängsen och skällig hund efter oss. Ingen ägare syntes till. Jag ville absolut inte ha den i hasorna hela vägen hem och framförallt inte ut på bilvägen. Till slut lyckades jag övertyga den om att vi inte var roliga att förfölja och att hästen käkar små hundar om han får chansen :angel:.
Det där är INTE kul, en kompis till mig hade en fjorda som tog grannens hund modell större i svansen, gav den först en rejäl karusellfärd och sen släppte taget så hunden flög över staketet. Den hunden gick aldrig mer i närheten av hagen där den varit och försökt jaga hästarna alldeles för många gånger tidigare och att ägaren blivit tillsagd att hålla rätt på hunden sket ägaren fullständigt i.

Se där! Äkta bukekunskap. :D
Han har lagt marksten på ett antal villauppfarter, och hade aldrig reflekterat över att det kunde ställa till problem - för man lägger det ju på sommaren och sen hör man inget mer från kunden när betalningen är klar.
Så jag får vackert ta mitt samhällsansvar och sprida budskapet nu, så kanske en och annan kan skonas från att utveckla sånna vredesubrott jag möjligen kan ha fått tidigare idag :angel:

Det där är INTE kul, en kompis till mig hade en fjorda som tog grannens hund modell större i svansen, gav den först en rejäl karusellfärd och sen släppte taget så hunden flög över staketet. Den hunden gick aldrig mer i närheten av hagen där den varit och försökt jaga hästarna alldeles för många gånger tidigare och att ägaren blivit tillsagd att hålla rätt på hunden sket ägaren fullständigt i.
Det där tror jag inte seniorhästen skulle göra (fast vad vet jag). Han är för beskedlig och cool i sådana lägen men ställer gärna upp på att valla hund om piloten ber honom om det :devil:. Det var tur att hunden gav sig till slut. Det var inte kul att ha den skällande efter oss.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 864
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 808
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka