Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit årets första semla efter att jag kom hem från sjukhuset.
Såklart (!) fick jag en allergisk reaktion på medicinen idag med kliande i halsen och känslan av att den tjocknade något. Dock blev det inte värre och fick dessutom allergimedicin direkt i blodet och efter ett tag avtog känslan. Får se om jag får det i förebyggande nästa gång.

Rejält trött nu, äter polkagrisar och tittar på tv/buke.

Frusna vattenrör trots element och eldande.
Nu ger jag verkligen upp..
älskar området och grannarna men detta går inte. ELräkningar på 2500 är ok men inte att på det elda för 6-800 i månaden och det inte syns på räkningen....
Förbannade skithus. Hade det varit nåt intresse från andra sidan hade jag kunnat isolera mer inne och så, men det är så risigt utvändigt att det är lönlöst

Ätit årets första semla efter att jag kom hem från sjukhuset.
Såklart (!) fick jag en allergisk reaktion på medicinen idag med kliande i halsen och känslan av att den tjocknade något. Dock blev det inte värre och fick dessutom allergimedicin direkt i blodet och efter ett tag avtog känslan. Får se om jag får det i förebyggande nästa gång.

Rejält trött nu, äter polkagrisar och tittar på tv/buke.

*stor kram* Jag vet hur du kände dig, det var likadant när jag reagerade på eländet. Jag fortsatte få behandling men fick ta Tavegyl och Betapred i förebyggande.

Ta hand om dig :heart

Nu ska jag köra till Lund. Ska först till min låtsassyster för att hämta grejer som hennes föräldrar har tagit ner hit till Skåne :) I utbyte får hennes föräldrar ett par längdskidor och -pjäxor som Mathilde vuxit ur. De levererar sedan det till mina föräldrar. Praktiskt!
Därefter till Biltema för klaga på två krokar jag köpt därifrån. De har nämligen gått sönder båda två :mad: Synd för de var väldigt fina i färgen.
Avslutningsvis ska hästarna få kvällsmat och jag ska hem, duscha, tvätta håret, se på På spåret och ta en kvällsmacka. Bör sova tidigt för imorgon kommer jag behöva gå upp vid sisådär 4.30 :crazy:

Så jävla trött och kall. Sitter i soffan hos föräldrarna, bara A och jag här. Mormor är ju i Skåne och morfar ringde stressad på väg till en middag i Sthlm och kunde inte låsa dörren så vi fick slänga oss hit. Var och pillade på låset, det är trögt men går. Vet inte om jag ska olja det och gå hem och hoppas att morfar tar sig in eller om vi ska sova här. Vill ju helst ha en lat morgon hemma imorrn ju... Men kommer morfar inte in i natt så blir det ju katastrof... :down: :(

Har firat dagen med tårta inne hos svärföräldrarna men ingen sambo då han har den dåliga smaken att jobba natt. Nu är sonen lagom sockerspeedad och somnade i bilen under kvällen så kommer nog inte somna på bra många timmar:D

Men när han väl gör det ska jag ta ett bad och njuta av att ha en ledig helg, den enda fram till vecka 8.

Har tillbringat större delen av dagen i soffan. Varit en sväng i stallet. Handlat, lagat mat och ätit (tacos).

Och sytt tre nya mössor till tonåringen. Hon är i det där stadiet när det ska vara mössa på konstant och jag tyckte att hon behövde lite nya roliga att byta med.

20160122_191206.jpg

Kanelbullarna valde jag för att hon är född på kanelbullens dag.

Frusna vattenrör trots element och eldande.
Nu ger jag verkligen upp..
älskar området och grannarna men detta går inte. ELräkningar på 2500 är ok men inte att på det elda för 6-800 i månaden och det inte syns på räkningen....
Förbannade skithus. Hade det varit nåt intresse från andra sidan hade jag kunnat isolera mer inne och så, men det är så risigt utvändigt att det är lönlöst
Jag vet precis hur det är att bo i ett fuskbyggt-felbyggt-fel"renoverat" och sönderrenoverat skithus, vissa hus är helt enkelt inte värda att lägga nåt krut på, det blir som att spackla upp en rostig bil, lite kortsiktig polityr där man försöker gömma det som inte är så lyckat. En kompis till mig brukar säga att "putsa till det och det är som att polera en bajskorv, även om den blir förgylld så är det ändå en bajskorv". :p

Nu ska jag hämta mer ved och se upp för grizzlybjörnarna. :cool:

Funderar på att ta med mig ett litet glas rött till tv-soffan och titta på På Spåret... sen kommer nog jag att somna misstänker jag :o

Jag vet precis hur det är att bo i ett fuskbyggt-felbyggt-fel"renoverat" och sönderrenoverat skithus, vissa hus är helt enkelt inte värda att lägga nåt krut på, det blir som att spackla upp en rostig bil, lite kortsiktig polityr där man försöker gömma det som inte är så lyckat. En kompis till mig brukar säga att "putsa till det och det är som att polera en bajskorv, även om den blir förgylld så är det ändå en bajskorv". :p

Nu ska jag hämta mer ved och se upp för grizzlybjörnarna. :cool:
Haha han vill sälja detta ruckel, men det är ju i så fall för den som köper att riva och bygga nytt, är ingen ide att lägga en massa pengar på denna kåk då tom grunden är skadad.

Så trött och slut i kroppen att jag känner mig grinfärdig.. Frusna hinkar. Stallet och hundkräket grävde upp ena bädden :meh: :rage:
Nu har hästarna fått gå in tidigt och jag har värmefläkten igång för att tina lite skit inkl dyngkärran.. Tur maken kunde tömma, jag är slut.
Känner mig rätt glad att dt ska bli plusgrader från söndag.
Fått mat och det eldas i kakelugnen så jag hoppas livsandarna återvänder lite

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
820
· Visningar
46 225
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 588
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30