Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår körde vi ut fyra pall ståldörrar (typ 20 dörr/pall, dvs TUNGA). Idag kom bygget på att de var fel så de skickar tillbaka allt. Obandat. :banghead: Yay! Som tur var så har vi extra spännband på lagret om nåt sånt här händer, men nu gick ju fyra st åt av dem :meh:

Vi eldar inte för värme, vi trivseleldar. Hela gården (6 helårsbostäder varav en är en herrgård plus brukskontoret) eldas med flis, väldigt smidigt :)
Jag eldade med flis förut men gick över till meterved då pannan är ett monster som sväljer hela lastpallar. Flis är till för stordrift och inget för småskaligt så jag har sålt både flisugn, flishugg och containrarna och snart åker traktorn också. Det är faktiskt billigare att ringa och få hem ett lastbilslass blandved av sämre kvalitet och stycka upp den själv än att hämta veden i skogen själv med allt vad det innebär trots att råvaran på rot är helt gratis. Maskiner och transporter äter upp hela vinsten och då får man ändå slita gratis och det i måååånga timmar och som bonus pajar kroppen lite då och då.

Min vedhuggartid är över.

Jag och maken var ute en timme på morgonen för lite jakt utan hund, rätt skönt att gå själv och inte behöva oroa sig för att drevet ska gå ut på vägen. På söndag blir det storjakt med många så då får huliganen jobba istället.
Sen roar jag mig med min läsning, rätt intressant överlag men det känns som om det är mycket som ska hinnas med. :D

Uff, har just betalat 18,000 (i förskott) till min flyttfirma. De ville annars att jag skulle ha kontanter eller en postväxel för betalning när de kom fram, uh, jag tänker inte springa omkring med så mycket pengar eller en liten lapp jag kan tappa. Så ja, kändes säkrast att göra det via nätet. Nu får jag bara hoppas att, gulp! Allt går som det ska. :nailbiting:

Uff, har just betalat 18,000 (i förskott) till min flyttfirma. De ville annars att jag skulle ha kontanter eller en postväxel för betalning när de kom fram, uh, jag tänker inte springa omkring med så mycket pengar eller en liten lapp jag kan tappa. Så ja, kändes säkrast att göra det via nätet. Nu får jag bara hoppas att, gulp! Allt går som det ska. :nailbiting:

Oj! O_o Håller tummarna för att allt går bra :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
53 556
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 127
Senast: MiniLi
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
4 346
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
379
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka