Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi eldar inte för värme, vi trivseleldar. Hela gården (6 helårsbostäder varav en är en herrgård plus brukskontoret) eldas med flis, väldigt smidigtSkulle jag köpa säckved så skulle jag bli ruinerad, här går det åt 2 säckar per dygn.
Här (Mullsjö) har det snöat hela dan. Vackert, men jag är glad att jag inte ska någonstans med mkt trafikVar försiktiga om ni ska ut på vägarna. Jobbar i Månsarp idag och på E4an fick jag ligga i 80. Halt och, framförallt, massor med snö. Blä
Det verkar snöa överallt utom här!
Tack vad snällt!Du kan få min snö
Jag eldade med flis förut men gick över till meterved då pannan är ett monster som sväljer hela lastpallar. Flis är till för stordrift och inget för småskaligt så jag har sålt både flisugn, flishugg och containrarna och snart åker traktorn också. Det är faktiskt billigare att ringa och få hem ett lastbilslass blandved av sämre kvalitet och stycka upp den själv än att hämta veden i skogen själv med allt vad det innebär trots att råvaran på rot är helt gratis. Maskiner och transporter äter upp hela vinsten och då får man ändå slita gratis och det i måååånga timmar och som bonus pajar kroppen lite då och då.Vi eldar inte för värme, vi trivseleldar. Hela gården (6 helårsbostäder varav en är en herrgård plus brukskontoret) eldas med flis, väldigt smidigt
Här (Mullsjö) har det snöat hela dan. Vackert, men jag är glad att jag inte ska någonstans med mkt trafik
Jag kan stava till bra som det självklart ska ståJag utfärdar också en varning för snorhalka i norra delen av Skaraborg,även på dom vägarna som ser bar ut,det är dom inte!
Jag kan stava till bra som det självklart ska stå
Du är välkommen ,men skippa ölen om du inte har för avsikt att bli pruttfullJag kan ta med ett flak öl imorgon, så kan vi studera din stavning närmare
PS
Min stavning är ursäktad med att jag är norrman och inte har gått i svensk skola
DS
Haha, det ska snöa de närmaste 8 dagarna enl prognosen. Skaffa snökedjorSe bara till den är borta när jag åker till Jönköping på söndag, annars kan du få oväntat besök ...
Uff, har just betalat 18,000 (i förskott) till min flyttfirma. De ville annars att jag skulle ha kontanter eller en postväxel för betalning när de kom fram, uh, jag tänker inte springa omkring med så mycket pengar eller en liten lapp jag kan tappa. Så ja, kändes säkrast att göra det via nätet. Nu får jag bara hoppas att, gulp! Allt går som det ska.