Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Happ har nu förlorat två hus för dom har blivit borttagna före visningen :rage: Ska aldrig mer vänta tills de är visning igen

Men tåbrodd behövs inte tills polarpads! Dom fäster man i traktbrodden, kostar lite men dom sparar man sedan så kan man plocka fram dom till nästa gång man behöver dom. Dom är suveräna att ha hemma om man inte vill ha sulor konstant på hästen under vinterhalvåret.

Då har jag missförstått! Såna ska införskaffas, tack :)

Ledig fred-sönd så tagit mig sovmorgon. Äntligen lite bättre temperatur ute-8 och det snöar. Ska fortsätta läsa kepler och dricka te, kanske ta en knäckemacka till.

Häller i mig te, eldar i kaminen och snart är det dax att klä på sig för en resa till staden. Sonen ska gå på bio med mormor - Den gode dinosaurien :).
Själv ska jag ta en shoppingrunda bestående av fodermorötter, fågelfrön och kattsand :p.

Happ har nu förlorat två hus för dom har blivit borttagna före visningen :rage: Ska aldrig mer vänta tills de är visning igen

Det blir mer och mer sånt nu. Har sett flera gånger att bostäder är borttagna innan visning. Men de som går in och ger ett accept pris måste väl ändå sett bostaden innan?

Det blir mer och mer sånt nu. Har sett flera gånger att bostäder är borttagna innan visning. Men de som går in och ger ett accept pris måste väl ändå sett bostaden innan?

Ja men tycker när mäklaren vet att man är intresserad och inte ger andra en chans att kanske lägga högre bud när vi fått sett bostaden

Jag hällde precis ut min lunch på jobbet. Brände mig när jag tog ut den ur micron och tappade den. Soppa..... :rage::cry:

Ja drömma kan man ju medans snön yr utanför fönstret. Antar att det snöar i din ände av länet också?

Jodå, men har inte kommit mer än 1 cm sedan jag åkte på onsdag. Tempen dock kring -5, är nästan så det kändes skönt att vara ute och lossa i Lilla Edet där det bara var -1,5 fast mer snö.

Vi har inte riktigt kommit dit än, hon förstår inte meningen med bus än så länge men jag jobbar på det :)
Jag brukar börja med att handmata med morötter som hästen måste bita av bit för bit, sen börjar jag själv äta små bitar och "missunna" hästen lite och tjaffsa lite och då brukar det släppa. Om du försöker koppla upp mentalt och ge signalerna "men ta för dig då" så brukar buset komma som ett brev på posten. Huvudsaken är att man ALDRIG bannar hästen när den börjar ta för sig utan bara kör på för då får man en unik relation och dom vet så väl när det är lek och allvar.

Madam och jag busade ju "ganska" intensivt men om vi höll på som värst och hon tex. hade en kvist i svansen så sa jag bara "vänta lite" och hon stannade och lät mig ta bort den och sen sa jag "nu kör vi igen" och då blev det full fart på buset igen. Jag har alltid snackat mycket med djur för även kossor förstår vad man säger oavsett vad bönderna påstår. Djur är livet. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
86 87 88
Svar
1 745
· Visningar
54 094
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
4 446
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
388
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈