Fast eftersom hästen sätter i tån först så känns en sula som inte sitter fast framåt ganska vansklig?Var tvungen att gå in och kolla, det är bara för tåbrodd. Kasnke fanns tidigare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast eftersom hästen sätter i tån först så känns en sula som inte sitter fast framåt ganska vansklig?Var tvungen att gå in och kolla, det är bara för tåbrodd. Kasnke fanns tidigare?
De ska inte sätta in tå förstFast eftersom hästen sätter i tån först så känns en sula som inte sitter fast framåt ganska vansklig?
Jag brukar börja med att handmata med morötter som hästen måste bita av bit för bit, sen börjar jag själv äta små bitar och "missunna" hästen lite och tjaffsa lite och då brukar det släppa. Om du försöker koppla upp mentalt och ge signalerna "men ta för dig då" så brukar buset komma som ett brev på posten. Huvudsaken är att man ALDRIG bannar hästen när den börjar ta för sig utan bara kör på för då får man en unik relation och dom vet så väl när det är lek och allvar.
Madam och jag busade ju "ganska" intensivt men om vi höll på som värst och hon tex. hade en kvist i svansen så sa jag bara "vänta lite" och hon stannade och lät mig ta bort den och sen sa jag "nu kör vi igen" och då blev det full fart på buset igen. Jag har alltid snackat mycket med djur för även kossor förstår vad man säger oavsett vad bönderna påstår. Djur är livet.
De ska inte sätta in tå först
Jag hqr ingen aning om t funnits öht. Idag finns det barq för att fästa i tåbrodd iaf.
Grannens "lilla" schäfer såg ut som "äh kan ingen ta bort eländet" när deras kattunge reste sig upp och skulle krama honom med framtassarna och gosa rejält.Idag har Olga Emmie Krysmynta Gunvor Helga Karlsson alias kattungen varit vaken hela dagen och försökt busa och gosa med hunden. Han ser mest förskräckt ut när hon stryker sig mot honom
Då är ni på rätt väg, får du henne att plocka morotsslantar som du sätter mellan läpparna så kommer ni ännu närmare varann (gör detta på egen risk dock). Det höll Madam och jag på med hela tiden och ibland "missade" hon och "bet" mig i näsan.Släppte henne i en av mina hagar idag (fördelen med att ha hästen uppstallad hos grannen ) och lyckades få henne så pass bus så både bockningar och bakutsparkar kom. Hon är bra så, busar järnet och när jag står still kommer hon fram för att få en morotsbit och allt är avslappnat igen
Då är ni på rätt väg, får du henne att plocka morotsslantar som du sätter mellan läpparna så kommer ni ännu närmare varann (gör detta på egen risk dock). Det höll Madam och jag på med hela tiden och ibland "missade" hon och "bet" mig i näsan.
Grannens arab brukar naffsa mig i ansiktet men ALDRIG med öppet garnityr för att skada och kommer jag in i boxen flyger han på mig men bara på bus.
Då ska dom tvingas att bita av en liten bit i taget och resten gömmer man i handen och ser till att dom biter i moroten men har fingrarna precis vid läpparna om du förstår hur jag menar. Då lär man dom att tugga morot utan att av misstag få med ett eller flera fingrar.Hon har inte fått godis innan hon kom till mig så jag avvaktar med det ett tag. När jag tar fram en morot blir hela hästen som en dammsugare och ska ha hela på en gång, så det så
Då kan man lika gärna äta frukost i lugn och ro för då är det redan kört liksom.Känslan när man försover sig i och ska vara på jobbet kl 11. Kaos....
Jag tänker inte skotta mer än nödvändigt för att ta mig till vedupplaget i vinter, allt annat skiter jag i. Bilen får pulsa i sina egna spår, bränsle till lastmaskinen försöker jag spara in på nu för den ska få gå många timmar i sommar som kommer istället och snön smälter nog av sig själv vad det lider.Nähä,det verkar inte bli någon bättring på vädret,så jag får gå ut o leta upp en snöskottare och gräva fram en gångväg ut från huset till gårdsplan och sen ringa in snösvängen.
Skulle jag köpa säckved så skulle jag bli ruinerad, här går det åt 2 säckar per dygn.Knypplar och undrar om jag behöver påminna maken att köpa med en säck ved hem. Dags att myselda lite i kakelugnen