Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uff, har just betalat 18,000 (i förskott) till min flyttfirma. De ville annars att jag skulle ha kontanter eller en postväxel för betalning när de kom fram, uh, jag tänker inte springa omkring med så mycket pengar eller en liten lapp jag kan tappa. Så ja, kändes säkrast att göra det via nätet. Nu får jag bara hoppas att, gulp! Allt går som det ska. :nailbiting:
Brukar man göra så? Jag har för mig att man rekommenderas att endast betala i efterskott av säkerhetskäl? Men jag kan ha fel.

Nu ska jag sova några timmar, och ta igen lite förlorad sömn från senaste 2 1/2 dygnen som bara gett dryga 5 timmar på rygg-/mage-/sidoläge/snarkande tillstånd. Natti puss och kram :)

Försökt aktivera hundarna lite men har inget tålamod, får ångest så fort nåt går på tok och håller nu på att bli tokig på katten som har ett knäppryck (nej katten, det är INTE mitt fel att det är vinter ute!!).
Hoppas på att mina ångestdämpande som jag tog nyss börjar verka snart.

Brukar man göra så? Jag har för mig att man rekommenderas att endast betala i efterskott av säkerhetskäl? Men jag kan ha fel.

Nej, vanligtvis betalar man när den flyttlasset kommer, men eftersom jag då skulle behöva stå med en postväxel eller kontanter så ville jag hellre göra så här. Eftersom jag är privatperson så kunde de inte fakturera.

Försökt aktivera hundarna lite men har inget tålamod, får ångest så fort nåt går på tok och håller nu på att bli tokig på katten som har ett knäppryck (nej katten, det är INTE mitt fel att det är vinter ute!!).
Hoppas på att mina ångestdämpande som jag tog nyss börjar verka snart.

I ditt läge hade jag tagit tag i katt under magen och bara slängt ut sisådär 5 meter utanför dörren och stängt till dörren i 30 minuter. Sedan öppnad för en lite sur men ändå nöjd katt ...

Sitter på jobbet och tittar ut på snön som vräker ner. Ser inte alls fram mot att köra till Klevshult ikväll..
Det är tur att jag har en 200 g marabou helnöt här iaf :)

tjurar för att någon tog ner tvättlistan för januari så de tider jag hade bokat är nu uppbokade på någon annan för dom fick ju sätta upp en ny lista....
Så jag kan knappt tvätta denna månaden, fick bokat ett morgonpass när jag är ledig.

Vart på kurs hela dagen och kommer hem. Då ser jag att de plogat på tok tokigt utanför mitt hus. Det går som en liten grusväg från den asfalterade vägen ner till stallet, och då har de plogat på min gräsmatta istället. :eek:
Jag körde där jag vet att vägen är för att markera att hallå, samt varnade de andra som kör där att vägen inte är plogat rätt. Sånt där märker jag direkt och det är ingen tjäle i gräsmattan så den bär inte.

Vart på kurs hela dagen och kommer hem. Då ser jag att de plogat på tok tokigt utanför mitt hus. Det går som en liten grusväg från den asfalterade vägen ner till stallet, och då har de plogat på min gräsmatta istället. :eek:
Jag körde där jag vet att vägen är för att markera att hallå, samt varnade de andra som kör där att vägen inte är plogat rätt. Sånt där märker jag direkt och det är ingen tjäle i gräsmattan så den bär inte.

Ibland verkar de köra på känsla, en känsla som inte alls stämmer. Gillade att du försökte rätta till, inte att det blev felplogat.

Jag har bestämt mig för att Annie ska få vintervila tills hovslagaren kommer. Det blir tio dagars vila för henne, vi får se hur det går ;)

Oh geez, kursen i sig var bra men jag har en barnslig kollega, som drog med sig en annan kollega i sina barnsligheter.
När det var lunch stod jag före i kön, efter mig står kollegan (han som jag inte svarat när han ringer), och bakom honom står en annan kollega. Dom två småbråkar lite hela tiden, sen börjar han bakom mig ställa på massa dricka burkar på min, började med en pucko och jag hade redan tagit en fanta, sa till dom att lägga av. Fortsatte och då sa jag rakt ut, va barnsliga dom var. Då undrar den andre om jag är sur för att jag inte tycker det roligt. Slutade med att bägge satte sig bredvid mig när vi åt och såklart ska han som stod bakom mig i kön, försöka öppna min fantaburk, jag ställer demonstrativt bort den och säger åt honom att låta bli och då säger han att han "bara skulle titta", titta my ass, när man gör rörelsen för att öppna en burk.
Vidare försökte han även föra sin hand åt min tallrik precis som han skulle ta min mat, sa åt honom att sluta och då klämmer han ur sig att han bara sträckte på sig och bla bla bla, jo sträcka på sig när handen gör en manöver för att nalla mat, jo tjena...
Sen skyllde han massa annat att det var killen som stått bakom honom i kön och inte han å bla bla bla.

Var rätt skönt att åka hem, han åkte visst bakom mig och när jag svängde ut på en väg råkade jag få lite för mycket gas så bilen skickade ut bakänden i snövallen, men inget hände mer än att jag sladdade. Fick ett elakt sms av killen med texten "hahahahahhaa", inget hände bilen är hel, jag fastnade inte i diket, så inget problem, men jag har en känsla att han gärna skrattar åt andras missöden, för själv är han felfri enligt honom själv..... ungefär så här imponerad va jag över honom idag > :meh:

BILJÄVEL! Eller snarare batterijävel :meh: den startade inte igår utan förvarning, jag hade kört en längre sträcka dagen innan utan problem. Över till grannen och lånar laddare. Startar inte idag heller. Snäll granne håller med om att batteriet är nog kört men att jag skulle testa att plocka av kabelskorna och klämma på krokodilerna direkt på polerna och ladda inatt också.

Har försökt få låna bil och åka och byta batteri (för det är kvar på garantin) men icke. En kompis hade samma problem med sin bil tom :wtf:

Less. Och strandad :meh:

Tryck ner snöpinnar. Det går att göra av vad som helst som är lagom rakt och långt.
Ifall du nu inte har nån tjäle.
Problemet är att jag inte riktigt ser vart vägen går, får gå på känsla när jag kör. Jag har själv inga snöpinnar man kan sätta ner, vet dock inte om grannen (som plogade) har.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
53 550
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 127
Senast: MiniLi
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
4 324
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
379
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka