Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
BILJÄVEL! Eller snarare batterijävel :meh: den startade inte igår utan förvarning, jag hade kört en längre sträcka dagen innan utan problem. Över till grannen och lånar laddare. Startar inte idag heller. Snäll granne håller med om att batteriet är nog kört men att jag skulle testa att plocka av kabelskorna och klämma på krokodilerna direkt på polerna och ladda inatt också.

Har försökt få låna bil och åka och byta batteri (för det är kvar på garantin) men icke. En kompis hade samma problem med sin bil tom :wtf:

Less. Och strandad :meh:
Är det inte startvev eller snörstart på dom där längre? :confused: :angel: ;)

Jag såg fram emot måndagen när jag ska börja jobba, nu gör jag det inte längre... den lastbilen jag kör i vanliga fall besiktades i torsdag och det var någon sidomarkering som saknades, så den är på verkstad och får det fixat.
Vilket alltså innebär att jag ska köra en Scania V8, manuell växlad med ett KAPELL-släp på måndag, skulle dessutom få köra till Nässjö. :eek:

Blir nog till att börja måndagen med att banka is och snö från kapelltaket, samt skotta taket på bilen. Sen träffade jag en kollega när jag var på åkeriet idag som hade varit och kört i Nässjö idag och han sa att det var rejält med snö där.
Jag tyckte det var halt att köra personbil idag.
Känner mig inte pepp på att köra en bil jag inte är van vid och med ett släp efter i första vinterhalkan... det reder sig nog men ja hade känts bättre med min Volvo.

Oh geez, kursen i sig var bra men jag har en barnslig kollega, som drog med sig en annan kollega i sina barnsligheter.
När det var lunch stod jag före i kön, efter mig står kollegan (han som jag inte svarat när han ringer), och bakom honom står en annan kollega. Dom två småbråkar lite hela tiden, sen börjar han bakom mig ställa på massa dricka burkar på min, började med en pucko och jag hade redan tagit en fanta, sa till dom att lägga av. Fortsatte och då sa jag rakt ut, va barnsliga dom var. Då undrar den andre om jag är sur för att jag inte tycker det roligt. Slutade med att bägge satte sig bredvid mig när vi åt och såklart ska han som stod bakom mig i kön, försöka öppna min fantaburk, jag ställer demonstrativt bort den och säger åt honom att låta bli och då säger han att han "bara skulle titta", titta my ass, när man gör rörelsen för att öppna en burk.
Vidare försökte han även föra sin hand åt min tallrik precis som han skulle ta min mat, sa åt honom att sluta och då klämmer han ur sig att han bara sträckte på sig och bla bla bla, jo sträcka på sig när handen gör en manöver för att nalla mat, jo tjena...
Sen skyllde han massa annat att det var killen som stått bakom honom i kön och inte han å bla bla bla.

Var rätt skönt att åka hem, han åkte visst bakom mig och när jag svängde ut på en väg råkade jag få lite för mycket gas så bilen skickade ut bakänden i snövallen, men inget hände mer än att jag sladdade. Fick ett elakt sms av killen med texten "hahahahahhaa", inget hände bilen är hel, jag fastnade inte i diket, så inget problem, men jag har en känsla att han gärna skrattar åt andras missöden, för själv är han felfri enligt honom själv..... ungefär så här imponerad va jag över honom idag > :meh:
Försök "gillra" nåt så han gör en tabbe så andra skrattar åt honom, jag har gjort det en gång åt ett pucko som tyckte om practical jokes och när andra gjorde bort sig. Snörnystan under sadeln med snöret fastknutet i en eker på samma sida som drevet,,,,,,,, han landade i snövallen innanför staketet för utan drev går det inte att bromsa. :angel: :devil: Fan vad alla garvade. :laugh:

Försök "gillra" nåt så han gör en tabbe så andra skrattar åt honom, jag har gjort det en gång åt ett pucko som tyckte om practical jokes och när andra gjorde bort sig. Snörnystan under sadeln med snöret fastknutet i en eker på samma sida som drevet,,,,,,,, han landade i snövallen innanför staketet för utan drev går det inte att bromsa. :angel: :devil: Fan vad alla garvade. :laugh:
Tanken har slagit mig, men samtidigt vill jag inte gå ner på hans nivå. Jag fick Geisha choklad av en annan kollega, för att jag är snäll så ja tror snällhet lönar sig åt dom som förtjänar det. :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
84 85 86
Svar
1 712
· Visningar
52 849
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 120
Senast: MiniLi
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
4 125
Senast: Piglet
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
371
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka