Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gratis ved är braJa du tillhör ju trav-folket.
Jag har täckt allt som behöver täckas ute och tömt en vedhäck och burit in skvätten så nu är det fullt inne för det ska ju bli en dec snö imorgon. Gammal mosig men torr al och sälg värmer det också, dessutom är den gratis.
Jag har inte heller räknat kubik förr. Men har blivit tvungen nu när jag köper veden.Gratis ved är bra
Pappa betalade inte öre förrän han blev så dålig att han inte orkade hämta stormfällda träd längre.
Det är lite därför jag är helt rudis på kubik.
Vi travade allt han kapade och klyvde och fyllde sen vedboden.
Och resten av gamla lagårn.
Ingen som räknade kubik då haha.
Den veden jag travade nu var det ingen vidare kvalite på.
Hoppas på bättre i nästa säck.
Täckte sidorna på vedförrådet nu inför snön som kommet och säcken som är kvar är täckt med.
Ska få in det med i förrådet imorgon så kanske jar klarar mig tills i mars om jag inte flyttar innan.
Jaaaa meeeeJag vill också basta!
Jag vill också basta!
Jaaaa meeee
Den bygger du gratis av spillvirke och lastpallar, hör med nåt byggvaruhus om du inte kan få hämta virke i deras container som är utsorterat och som du ska "elda med". Det enda som då kostar är spiken och aggregatet-kaminen gör du av nåt lämpligt plåtkärl och skorstenen, ja där duger spirorör från skroten bra.Jag också!
Alltså, hur mycket kostar det att bygga en bastu? Jag har inte plats för en i huset, så jag måste bygga en separat byggnad. Snälla, säg att det inte är så dyrt. En vedeldad. Jag behöver inte ha dusch ens utan kan fylla upp en tunna med vatten och hälla över mig. Det kan väl inte vara så dyrt...? Jag behöver inte ha el heller utan kan ha värmeljus i fönstret. Det borde väl inte vara jättedyrt...? En liten en bara...
I know that feelingJag MÅSTE inte kunna allt själv alltid..
Jag kan ju inte bygga självDen bygger du gratis av spillvirke och lastpallar, hör med nåt byggvaruhus om du inte kan få hämta virke i deras container som är utsorterat och som du ska "elda med". Det enda som då kostar är spiken och aggregatet-kaminen gör du av nåt lämpligt plåtkärl och skorstenen, ja där duger spirorör från skroten bra.
Bor du långt från Katrineholm? Annars kan jag stötta dig och peppa dig för alla kan bygga.Jag kan ju inte bygga själv
Den här kostar 29'Jag också!
Alltså, hur mycket kostar det att bygga en bastu? Jag har inte plats för en i huset, så jag måste bygga en separat byggnad. Snälla, säg att det inte är så dyrt. En vedeldad. Jag behöver inte ha dusch ens utan kan fylla upp en tunna med vatten och hälla över mig. Det kan väl inte vara så dyrt...? Jag behöver inte ha el heller utan kan ha värmeljus i fönstret. Det borde väl inte vara jättedyrt...? En liten en bara...