Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja alltså inte DEN "garderoben" för jag är inte bög utan "dumpstringsgarderoben". Jag har ju nu passerat den dagen jag slutade köpa mat med ett år och några dar och kommer definitivt att fortsätta "shoppa" ur containern bakom butikerna och hämta det jag behöver och som är gratis på andra ställen. Det kallas "friganism" tydligen och det finns ju dom som lever ett helt liv nästan i överflöd av bortkastade saker, har ett fint hem, fina kläder, lyxmat på bordet och skåpena fulla och ingenting har kostat en enda krona.

Jag är gärna fattig så länge jag lever i överflöd. :)
Visste inte ens att du hade en sån garderob :D

Fattar folk inte?

Släppt ut hästar, fixat stall och tagit hand om min lilla bruna. Nu duschen sen te och skinkmacka. Efter det blir det en tur till Värmland och lite julfirande.

:love::love::love:
Jag ska lära mig den utantill och sjunga för getterna
Har du sådana kelsjuka knägetter? En granne hadde en bock som kröp upp i knät bara man satte sig ner. :love:
Busig var han också och vände man ändan till så skulle han skjuta på, men bara försiktigt och på bus. :D

Visste inte ens att du hade en sån garderob :D

Fattar folk inte?
Det finns dom jag inte nämnt det för men dom som vet det hejar på och är nyfikna och förfasas över att det slängs så kopiösa mängder av precis allting. Jag summerade lite lätt vad jag räddat i bara matvaror på ett år och kom till en bit över 100,000:- i varuvärde, jag har haft gratis mat, grannen har fått massor och så har jag delat ut till fattiga också. Dessutom har jag lagt upp ett lager "krismat" som inte blir förstörd och som roteras frekvent.

Jag har verkligen sett samhällets baksida och bottenskikt och är glad över att kunna göra åtminstonde en liten insats om det krisar för någon.

Mina är så rara och stångas inte alls på människor, inte ens på bus. Däremot stryker de försiktigt kinden mot en om en gjort sig förtjänt av det.
Getter ÄR skitrara. :love: Grannens buse ställde sig bakom och duttade till så det knappt kändes och när man vände sig om så såg man busblicken, det bästa han visste näst att ligga i knät och bli kramad och kliad på var att leka tafatt. Sprang man så hade man honom i hälarna, vände man så sprang han inte fortare än att man skulle kunna hinna med. :D

ni gör mig så sugen på ko och get mys och alla andra olika djur :love:
tror jag får hitta en bonde o leva med :angel:
Idag blir det schäfermys. :love: Grannen har "hotat" med att bjuda på middag :d och då blir det "schäfersnack", bus, mys, kram, mera bus och så lite flera dialoger för när han kommer igång blir han odräglig och ger sig inte innan jag välter honom. :rofl:

Skulle borra broddhål i en sko, fick köpa en då ena hästen slarvát bort en sko i leran.. Dödade borren istället.. Ok, den var ärvd från morfar och antagligen från70- talet och full med trädamm, men lite FAIL kändes det allt som när jag bara åstakommit en grop och det började knastra och ryka om maskinen. :cautious:
Djuret får klara sig (han har bra hovar) så ringer jag hovis på måndag, hoppas han jobbar, och ser om jag kan åka över med hästen till honom. Jag MÅSTE inte kunna allt själv alltid..

Roat mig med att städa skjutlokalen under tiden som dottern har fått hjälp med sitt skytte. Rent och fint blev åtminstone! Och dottern fick en massa bra hjälp! :D

Ska försöka ta mig upp ur sängen... Två korta dagars jobb och jag är skittrött efteråt och ångesten attackerar. Börjar bli less på det här nu :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 144
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 545
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 233
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 273
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar