Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här kostar 29'
staende-bastutunna.jpg

den här kostar 25'
traditionell-bastu.jpg
Hm... 25 000 skulle jag ju kunna spara ihop inom en inte alltför avlägsen framtid. Nu ska jag googla köpebastur (eller vad det kan heta i plural). Tack!

Krupit upp i soffan efter en kylig promenad varvat med löpning. Min rumpa och mina lår är redigt frusna. Så nu väntar jag på fläskpannkakan som är i ugnen och jordgubbar, vindruvor och lite chips väntar som efterrätt. :love:

Värmland, Värmland Hemma men ändå så jäkla långt bort numer. Hur skulle jag överleva om jag var tvungen att bo här i pluttsamhället igen.

Jag också! :mad: :arghh:

Alltså, hur mycket kostar det att bygga en bastu? Jag har inte plats för en i huset, så jag måste bygga en separat byggnad. Snälla, säg att det inte är så dyrt. En vedeldad. Jag behöver inte ha dusch ens utan kan fylla upp en tunna med vatten och hälla över mig. Det kan väl inte vara så dyrt...? Jag behöver inte ha el heller utan kan ha värmeljus i fönstret. Det borde väl inte vara jättedyrt...? En liten en bara...

Jag vill med ha en!:love:

Jag har blivit "får jag chans på dig" frågad idag :D:love:
Vi var dessutom ut och käkade, på Bar-b-ko här i stan. Fruktansvärt jävla gott! Dessutom bjudna på drink då vi hade trillat bort ur bordslistan medan de löste det och sen bjudna på efterrätten då vi behövde byta borg pga större sällskap som skulle komma och vårt bord skulle sättas ihop med andra :p
https://www.instagram.com/p/_w-VC0uzNB/

https://www.instagram.com/p/_xDxrgOzKU/

Tror aldrig jag ätit då God oxfilé innan! Gott vin till maten och en bailys till efterrätten dessutom ;)
Nu proppmätt och trött. Mysa lite sen sova, upp å jobba för mig imorgon.

Värmland, Värmland Hemma men ändå så jäkla långt bort numer. Hur skulle jag överleva om jag var tvungen att bo här i pluttsamhället igen.
Och jag gjorde den omvända resan för över 30 år sen när jag flyttade ut på bystan mellan två hålor. Sist jag var i min födelse och uppväxtstad som är ganska stor kände jag bara "jag vill HEM till skogen igen". :arghh:

Hemma igen från grannen, annandagsmys med middag och hundkramning och tv-tittande, ja så mycket bättre kan man inte ha det. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 121
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 545
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 233
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 273
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundpassning, hundar som kissar
  • Oseriös avel 2023