Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@MacGyver jag saknar skogarna och sjöarna. Att kunna gå i skogen utan att träffa en enda människa. Vattnet och doften av solvarm tallskog. :love:

Men jag får frossa av människorna. Alla tror att de vet allt om alla. Rasismen är utbredd och SD stort även om S fortfarande är störst. :turd: Mentaliteten är bli vid din läst och stick för fan inte ut. :banghead::meh:

I dag har jag haft en mindre familjelunch för att presentera min brittiske vän. Det blev riktigt trevligt och jag hade lagat en gammal familjefavorit, Frk Claras kålpudding (Clara var farmors kokerska) med kalvfärs och brysselkål och gräddsås. För att tillfredsställa familjens veganska medlemmar gjorde jag en vegansk variant på vegansk färs med sås gjord på havregrädde. Den vanliga kålpudding blev god, saftig och smakrik med härlig sås:d. Den veganska blev riktigt misslyckad, grynig, torr, smaklös trots frikostigt med kryddor och såsen skar sig:arghh::banghead:.

Det gör jag inte om igen, antingen får dom äta min vanliga mat eller stanna hemma.

@MacGyver jag saknar skogarna och sjöarna. Att kunna gå i skogen utan att träffa en enda människa. Vattnet och doften av solvarm tallskog. :love:

Men jag får frossa av människorna. Alla tror att de vet allt om alla. Rasismen är utbredd och SD stort även om S fortfarande är störst. :turd: Mentaliteten är bli vid din läst och stick för fan inte ut. :banghead::meh:
Som här då, vissa "vet allt om alla" men vet inte ett skit och fattar hälften och gissar resten och då får dom väl göra det för det roligaste som finns är att spä på och sen vänta på att dom ska göra bort sig rejält,,,,,,vilket dom gör också. :laugh:

Fullmåne,stjärnklart och frost ute :love: Jag borde nog sova men det ska snöa i natt och jag längtar så mycket efter snön att jag inte riktigt vill gå och lägga mig :angel:
Funderar på om jag ska gå en liten promenad men vet inte riktigt om kroppen orkar det men bihålorna behöver det :cool:

den här kostar 25'
traditionell-bastu.jpg

En flygande bastu! Då gör det inget att man har dåligt med plats på tomten heller!

250 köande kidz. Vakten vinkar fram en tant iklädd hatt med öron att gå före i kön :rofl: De blickarna :rofl:
Är alltså på en sk ungdomsfestlighet med klubbkidz. Någon har redan spillt ut öl på min Moschinokavaj. Kaozzz. Det verkar inte finnas ngn irish coffee. Kommer EJ bli långvarig... ska bara... :angel:

12357306_1096189983739185_590466980_n.jpg

Just krupit ner i sängen efter en jättemysig kväll med sambons (vuxna) barn med respektive hos oss på besök. Mini-jul och spelkväll..
Härligt! Himla skön bonus att sambons barn är så goa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 121
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 545
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 233
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 273
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundpassning, hundar som kissar
  • Oseriös avel 2023