Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fint att det kom preeeeecis när julen är över också. Måste ha blivit något fel i beställningen.Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt hurra!
Brrr, å ja som tyckte -2 va kallt... fast förvisso känns det som att det är kallare när det är runt nollan för att det är så mycket luftfuktighet, men allt under -7 är kallt ändå.... brrrrrr...Fryser röven av mig... -13 nu.
Brrr, å ja som tyckte -2 va kallt... fast förvisso känns det som att det är kallare när det är runt nollan för att det är så mycket luftfuktighet, men allt under -7 är kallt ändå.... brrrrrr...
jag vill också ha torrt här snöar det för fulla muggar och de har visst lovat regn också, tur jag inte ska ut med bilen, lär bli halt.Här är det torrt tack och lov. Det är mest att det är kallt innan jag fått upp värmen i huset, sedan är det helt ok.
Jag googlade bastutunna och startade därifrånHm... 25 000 skulle jag ju kunna spara ihop inom en inte alltför avlägsen framtid. Nu ska jag googla köpebastur (eller vad det kan heta i plural). Tack!
Kan vi mängdrabatt om vi köper tillsammans?Jag vill med ha en!
Kan vi mängdrabatt om vi köper tillsammans?
Själv har min snösulor, funderar på om man ska gå en promenad istället för att rida, det är ändå väldigt ljust och fint ute å så har de lovat regn under dagen.... :/Snön vräker ner så idag blir det vila för hästen. Hon har inga snösulor på och bara två brodd per hov.
Det får bli en dag i soffan istället minsann
Själv har min snösulor, funderar på om man ska gå en promenad istället för att rida, det är ändå väldigt ljust och fint ute å så har de lovat regn under dagen.... :/
VA?!! Oh noooooeeeeees.Här har det redan övergått till regn så du får skynda dig!
När jag badade hos en god vän i Piteå så bar hon en våt virkad mössa. Antar att den är för att kyla.Hörni bastuvänner, titta vilken viktig information jag hittade när jag surfade runt efter bastutunnor:
Att använda bastutunnan - Viktig information
Att bada i bastutunnan är en trevlig upplevelse för hela familjen.
Det är viktigt att förbereda kroppen innan ett bastubad kom ihåg att duscha varmt och torka dig väl speciellt huvudet.
Tänk på att inte vistas i bastun i en längre tid det rekommenderas i ca 12 minuter.
Vänta bastun mellan 3-12 minuter, så din kropp har tid att återhämta sig.
Och det bästa, håll i er:
Det rekommenderas att skydda huvudet med en bastuhatt, vilket förhindrar kraftig upphettning av huvudet.
Bastuhatt! Hur ser en sådan ut?
När jag badade hos en god vän i Piteå så bar hon en våt virkad mössa. Antar att den är för att kyla.
Men vi som har hår (dvs inte är flinskalliga ) klarar oss nog med blött hår.
- skulle jag behöva begränsa mitt badande till 12 minuter vore hela nöjet förstört!!
Plus att halva nöjet är ju allt vatten? Inte torkar jag mig väl när jag bastar. Jag blöter ner både mig och kaminen. Finska löyly ( [ löu-lu] ) är grejer det. Att "kasta vatten" på kaminen låter betydligt otrevligare...