Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbigt!

Funderar på om det är den kassa sängen som ställer till det
Jag sov som en kratta i flera år och testade alla möjliga sängkombinationer, tom. vattensäng utan att nåt funkade. Mina problem beror på min kraschade nacke och rygg och jag vaknade femtielva gånger varje natt med antingen smärtor i ryggen, nacken eller bortdomnade armar, sen testade jag hängmatta när jag skulle ut i spenaten i skärgården och det bara funkade. :banana:
Sova på liggunderlag i tält är uteslutet, luftmadrass funkade inte heller så jag var färdig att ge upp. Nu sover jag i hängmattan inomhus också och har slängt ut sängen. :D

Fascinerande förresten att 3 kubik ved ger en större hög än 8 kubik..
som den gamla leverantören påstod att han levererade.
Ska bli kul att trava in i min vedbod som inte rymmer 8 kubik, men som efter att jag travat in dessa påstådda 8 kubik var 2/3 full.

8 kubik är ju inte mer än 2*2*2 meter så du måste ha en väldigt liten vedbod

DSCN1291.jpg

Även här eldas det.

8 kubik är ju inte mer än 2*2*2 meter så du måste ha en väldigt liten vedbod
Stjälpt mått och travat mått är inte alls samma sak och ved säljer man i stjälpt mått. En av mina kompisar har en vedfabrik och där trampas veden ihop i säckarna innan dom lämnar packlådorna så dom säckarna är välfyllda och rymmer 1,8 kubik stjälpt mått.

Välventilerat är bra och elda är mysigt... ;)

Vi har firat julen hemma på vår kammare med våran lilla familj (jag, make och BARNET), inga mor eller farföräldrar - inga syskon eller syskonbarn och det har varit och är SÅ skönt :devil:
Nu får jag väl bannor och jungeld som skriver så, men det kommer från hjärtat ;)
Inga krav inga måsten, bara lugnt och skönt och gott att äta - så ska en jul vara :love:

Ungefär som här då :D god mat framför TV:n och kissarna i soffan :love:

Jag är lite ledsen och besviken över att släkten inte ens behagar höra av sig men jag är som sagt så van att jag orkar inte riktigt bry mig längre. Jag har hört av mig först så många gånger men gör jag det inte så blir det inget. Jag saknar definitivt inte ett stort julfirande med en massa "måsten".

Ligger fullt påklädd med dubbla tröjor, halsduk och mössa under täcket i soffan och fryser, nyser, snorar och dricker honungs te och försöker kolla på film på tv:n.

Stjälpt mått och travat mått är inte alls samma sak och ved säljer man i stjälpt mått. En av mina kompisar har en vedfabrik och där trampas veden ihop i säckarna innan dom lämnar packlådorna så dom säckarna är välfyllda och rymmer 1,8 kubik stjälpt mått.
Ja jag har inte hittat nån som säljer travad ved än
Vet att mamma och pappa köpte travad i vedbingar det sista men ingen aning vad det gav
Jag betalade 400kr kubik för blandved nu och det är ungefär det man får ge för torr ved här.
Och så en hundring för utkörning

Ungefär som här då :D god mat framför TV:n och kissarna i soffan :love:

Jag är lite ledsen och besviken över att släkten inte ens behagar höra av sig men jag är som sagt så van att jag orkar inte riktigt bry mig längre. Jag har hört av mig först så många gånger men gör jag det inte så blir det inget. Jag saknar definitivt inte ett stort julfirande med en massa "måsten".
Jag är inte ett dugg ledsen över att inte behöva höra nåt från nån annat än mina :love: grannar som jag ju fikade med igår och ska äta middag med imorgon. Just nu lapar jag kaffe, eldar i kaminen och avlusar ett dataprogram som inte vill samma sak som jag vill :rage: men det SKA gå att lösa!!! :rage:

Med en dåres envishet och lite diagnos fixar sig det mesta. :p

Jag har kosse-abstinens. :o Jag ska bota den på måndag för då ska jag bygga om en foderdator så då kommer jag att träffa en hel hög nötter och då får dom finna sig i att bli kramade. :love:

@Flixon @tornblomma @Snurrfian :heart-ligt tack för grattishälsningar!

Vi hade en riktigt fin dag igår, min engelske vän och jag. Åt godt och dito drack, öppnade födelsedagpresenter utan julpapper (en men den var liten) och hade en lugn kväll.

I dag tog jag med honom till julottan i den lilla lantkyrkan, han trodde inte det var sant att någon steg upp kl 05.30 för att gå i kyrkan och äta julfrukost hos vänner efteråt men han tyckte det var vackert i kyrkan och trevligt efteråt och väl värt den tidliga morgonen.

Nu skall vi snart äta ugnstekt kalkonbröst med gratinerad brysselkål och resterna av chokladtårtan från igår. :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 173
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 546
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 235
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 273
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar