Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde tvätta håret och komma på vad jag ska ha för kläder hos mamma senare, separerade föräldrar = två julfiranden!

Vann typ mest i julklappsspelet igår :cool:

Spelat Game of Thrones Risk med lillebror, fick spelet i julklapp av mina syskon, hade önskat mig det men trodde inte dom skulle köpa det/lyckas få tag på det! Men det gjorde dom :D Jag vann på spelet ;)

Haft ett trevligt julfirande hos mor och co. Hemfärd idag. Ska bli skönt att komma hem en snabbsväng innan det är dags att åka igen.
Då vi spelar julklappsspel med utslagspoker istället för tärningar, så får alla lika många paket, tyvärr var väl inget av paketen "yes! detta var perfekt!" men kul ändå bara att spela :)

Nu är det dags att lägga ut lite produkter som mellandagsrea, sen duscha och äta lite innan tåget neråt går vid halv tre.

Lullar runt och gör inget produktivt. Tiden bara går...
Inser att jag i hjärnan måste byta ut "borde" mot "ska"....

*Jag ska baka matbröd så jag har frukost imorgon. Jag ska mangla en massa lakan och handdukar. Jag ska färga ögonbrynen. Jag ska sota pannan*

Jag håller på att halvt frysa ihjäl fast det är varmt ute så jag måste elda :crazy:

Mitt kära ruckel är inte så värst tätt så vinden blåser inte runt utan igenom :grin: nä, så illa är det inte men tillräckligt för att det ska märkas när det blåser som det gör nu (dvs småjävlar).

Det är välventilerat iaf :p

Jag är uttråkad....
Hemma med sambo och svärmor. Sambon tittar på något SFfilm som jag inte gillar och svärmor löser korsord.
Tack för internet.

Plötsligt händer det :)

En god vän ringde och undrade om den här tanten vill gå med dem ut på annandagen. Dans och mat på närbelägna nöjespalatset. Jösses. Ska bli skitkul!
...frånsett att jag inte dansat styrdans på väldans många år. Senast jag försökte blev jag nobbad när jag bjöd upp. ;)

(och jag måste duscha, färga ögonbrynen och putsa snyggskorna...)

Jaaaa, tanten. Ta för dig nu av dansen. Och annat kul. Det är du värd.
Förhoppningsvis är det demokratisk dans så du kan göra som du vill.
Ha nu så innihelveteroligt!
Jag ska på dans på söndag och träffa mina vänner och dansa med mina favoriter. *längtar*

Man nobbar inte! Inte utan synnerliga skäl.
Här uppe i norr förekommer det knappast, även om jag har förstått att längre söderut alla inte är lika förståndiga.

På dem bara!

Rie
lite uttråkad just nu

Jag håller på att halvt frysa ihjäl fast det är varmt ute så jag måste elda :crazy:

Mitt kära ruckel är inte så värst tätt så vinden blåser inte runt utan igenom :grin: nä, så illa är det inte men tillräckligt för att det ska märkas när det blåser som det gör nu (dvs småjävlar).

Välventilerat är bra och elda är mysigt... ;)

Vi har firat julen hemma på vår kammare med våran lilla familj (jag, make och BARNET), inga mor eller farföräldrar - inga syskon eller syskonbarn och det har varit och är SÅ skönt :devil:
Nu får jag väl bannor och jungeld som skriver så, men det kommer från hjärtat ;)
Inga krav inga måsten, bara lugnt och skönt och gott att äta - så ska en jul vara :love:

@Galant merparten av julen är ju trevlig. Det är inget konstigt att det festas så här hos pappa. Det är som vilken helg som helst. Tyvärr vet alla pappas vänner att de alltid är välkomna hit. Och att pappa alltid har alkohol hemma.
Jag hanterar det ju inte på ett konstruktivt sätt. Jag stänger av totalt och blir känslomässigt "apatisk".
Det visade sig att den sista killen hade gått hem och sedan kommit tillbaka igen och hans pappa kom vid något tillfälle inatt. De gick hem vid 9.45 imorse.

Kl
Har ätit skinkmacka och julmust och snart blir det resterna från gårdagen hemma hos mummu :)

Nu har julgästerna åkt. Det var roligt när de var här och det var roligt när de åkte :D

Nu ska jag slappa framför teven. Är det någon som har tips på en bra film? Har tillfälligt alla filmkanalerna på Viasat tillgängliga. Gillar inte action och skräck.

Måste bara visa världens bästa julklapp, så fina, varma och goa:
12393946_783061725150281_854284067_n.jpg

Själv har jag slagits med pannan, som till skillnad från mig inte tyckte att en brasa var en god idé. Inte ens torrt tidningspapper brann med någon större entusiasm.

Blev till slut tvungen att ta till våld (nån dl diesel) men nu brinner det åtminstone lite försiktigt.

eldar lite men precis som hos @athena_arabians är huset välventilerat haha
Tur jag fick en leverans på 3 kubik dagen för jul.
Den ska travas in i vedförrådet bara, men jag slet upp min gamla nack och axelskada när jag hjälpte till att få vedsäckarna på rätt köl så just nu försöker jag hantera den smärtan.
Ska börja trava veden så fort det slutar blåsa storm här. Det har tom åskat i natt.. vilken jul
t

Fascinerande förresten att 3 kubik ved ger en större hög än 8 kubik..
som den gamla leverantören påstod att han levererade.
Ska bli kul att trava in i min vedbod som inte rymmer 8 kubik, men som efter att jag travat in dessa påstådda 8 kubik var 2/3 full.

Jag har haft babygos i två dagar nu, mosters lilla älskling :love: fått min bärbara dator, som jag valde ut och hämtade ut men maken betalar! :D Nu har syrran med familj åkt hemåt, mamma har åkt. Barnens extra syskon ringde så vi bytte lite barn, vi har de yngsta här och stora åkte med hem till dem. Så blev vi inbjuda på mat i kväll hos deras farmor och farfar! :D

Ätit massor och pratat mycket, fått utbrott på mamma och känt mig en aning besviken på att det är så uppenbart att det är viktigare med syrran... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 203
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 551
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 235
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 281
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar