Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft mysig julafton, först några timmars jobb med goa kollegor. Avslutade med 45 min valpgos med ett gäng 4-veckors valpar.
Sen jul med familjen och en hiskelig massa paket (vi gillar att köpa till varandra).
Nu krypt ner i sängen bredvid älsklingen. Några timar jobb imorgon förmiddag och sen hem och vila.

Haft mysig, mellow julafton med älsklingen. Hunnit pyssla lite hemma, rida en kortis och bara vara med varann och själva välja tider man åt och vad. Superskönt!
Min sambo är min älskling. Att han sen lagar mat som en superkock och köper presenter som "är jag" allihop gjorde inte saken sämre.
Finaste julafton ever! Tack vare att det är vi! <3

Jättefin julafton men efter en dags intensivt umgänge med trevliga barn och vuxna är det vansinnigt skönt att sjunka ner i soffan.
Att jag fick rollen som tomte gjorde inte dagen lättare. Frågorna är många inför ett sådant framträdande. Väntar ett liv i vittnesskyddsprogram om tomtens identitet avslöjas? Kommer tomteskägget att fatta eld så att tomten får tredje gradens brännskador?
Men allt gick väl förutom att BARNEN är traumatiserade eftersom det dracks snaps till julmaten. Sånt som händer.

Gick upp 8 rastade hunden och gav djuren mat.
Gick och lade mig igen, vaknade vid 12, rastade hunden, kollade Bones till klockan 17.
Värmde ravioli och åt och sen ut med hunden.
Gick och lade mig, gick upp vid 21, gav hunden kvällsmat, rastade henne och gick sen och lade mig igen
Nu stormar det igen och jag har inte orkat stapla in veden.
Hoppas den fixar lite blöta i natt om presenningen blåser av.

@athena_arabians jag kommer nog vara här till annandagen som det ser ut. Men är ju inget nytt fenomen. Funderar på att sova hos farmor nästa år istället om inte pappa tar tag i sitt drickande. :( får liksom ångest så fort jag hör folk kommer för jag vet hur det blir. Iofs körde jag hem två stycken nya så nu är det bara en ung kille som är full och vägrar förstå när man pratar med honom och leker martyr :yuck:

Är pappa bara själv och full är det enklare. Men hans vänner är ju nästan alltid här eller stannar till på vägen från krogen eller så. Nåja nu håller vi tummarna för att han gick. :)

Kl inviger mina nya sleepphones.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 258
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 585
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 256
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 302
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar