Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyvaken,
Gick och la mig vi niosnåret igår och vaknade av mig själv nyss. Tror jag haft en katt i sängen i natt.
När jag satte mig upp så låg ena katten vid fötterna och åmade sig och den andra låg en bit ifrån och spann.

Den skygga katten spinner som ett helt tröskverk när jag klappar den andra :)

Jag har varit på en terminal där en av dom manliga chaufförerna övelät backandet åt en tjej som jobbade med plock, hon var värdelös på truckkörning men helt överjävlig på att backa precis alla kombinationer så när han kom in bytte dom arbetsuppgifter.

Kompetens och "läggning" är könsneutralt, vissa kan mjölka kossor medans andra har ko-skräck men hanterar en traktor som om det var den första leksak dom fick som nyfödda. :)

Apropå ko-skräck så finns det ingen jag kan lura i att jag har det längre. :angel:
Ja så kan det vara. Vi är alla bra på olika saker. :)

Hade trevligt julfirande hos svåger och hela högen igår. Svärmor (som inte är psykiskt frisk) var på nån uppåtvariant av humör och var tom trevlig hon med :) Hon gillar jul som väl är och brukar må rätt bra då.
Ungarna var så klart lyckliga, får väl erkänna att jag gillar dem mer nu när de är i talbar åldr bägge två, går att hitta på mer. Bonus att dottern hade dissat mormors risgrynsgröt med motiveringen att "Anguas är mycket godare" :D (hon är inte så förtjust i risgrynsgröt, men vräkte i sig av min, win!) Hon ligger bra till som arvtagare :sneaky: :p

Var ändå skönt att gå hem och ta hand om hunden, lägga mig i soffan med en sherry och en mince pie och njuta av friden.
Vaknade i natt av hagelstorm, lite snökänsla iaf, men nu håller slagregnet på att smälta bort de sista resterna.. Tänker inte göra många knop idag, mer än det nödvädiga för djuren och sen fixa kalkonmiddag.

Nu sitter jag här hemma hos mamma med fötterna i ett fotbad, tydligen var inte valkar bra för fötterna enligt mamma. Jag som är världssämst på att ta hand om mina fötter. :rofl:

Jag har även insett att när man är på buke via mobilen, verkar den få mobilen att käka ström. Hade 100% för en stund sen och nu återstår 40%, så mycket brukar inte försvinna när jag är på facebook under samma tid som jag varit här.
Är det någon annan som haft samma dilemma?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 203
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 551
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 235
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 281
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar