Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var upp en snabbsväng på ICA (slut på malen kryddpeppar) och känner mig som en hycklare.
En liten, yngre kvinna sitter och tigger utanför ICA och har gjort det länge. Jag tror inte på att ge pengar till tiggarna utan att det behövs en lösning på högre nivå (absolut ingen värdering vad gäller tiggeriet eller tiggare, det är för jävligt att en del har det så illa ställt). Men på julafton kunde jag inte gå förbi, det kändes bara så fel. En slant direkt i handen och ett "God Jul" för att få ett tack tillbaka hade varit för mycket (för mig).
Hycklare? Japp.
Jag har bott här i 30 år snart och nästa gång jag flyttar får det bli med fötterna före när dom bär ut mig för att gräva ner mig. Jag har mao. flyttat klart känns det som för min kåk med havsutsikt kommer jag iallafall aldrig att ha råd att köpa med en sjukpension, här gäller det bara att försöka överleva.Det langsta jag nagonsin i mitt liv bott pa ett stalle ar 8 ar ... och det ar Farmen jag salde. Jag anser att man maste fornya sig och helst flytta nagon annanstans mellan 5 och 7 ar. I bland kan det dock ga att plugga eller byta jobb ett tag om man vill fornya sig, men jag gillar att flytta till nya stallen och nya utmaningar och har bott i 5 ar eller kortare pa varje stalle utom farmen.
När jag för över 30 år sen jobbade på en större industri så var det bara EN ENDA truckförare, en tjej, som fick hissa mig i korgen på gafflarna när jag skulle serva nåt uppe under taket. Varför? Jo för att hon var bäst och kunde tänka själv.Kanske är det för att vissa av dom är kvar i det där tänket att kvinnor inte kan köra och då blir det lite imponerande när en kvinna kör ett stort fordon och klarar av det? Tycker förvisso det är en rätt trist stereotyp som lever kvar, och vet att den finns världen över ändå.
Ju mer pengar vi ger tiggarna desto mer permanentar vi tiggeriet, nej dra till kranen en gång för alla och låt pengaflödet gå genom dom organisationer som jobbar på plats istället. Jag ger aldrig till tiggare, har aldrig gjort och kommer aldrig att ge eftersom det bara permanentar problemet för alla parter, inte minst för tiggarna själva. (Organiserade ligor och människohandel.)Det är så svårt det där. Jag tror inte heller på att ge pengar utan skulle med glädje skänka till någon/något som gör "rätt från början", alltså inte person utan en organisation eller liknande.
Finns vissa som säger att tjejer är bättre ja, men majoriteten säger det andra och det är en tråkig massa. Jag tycker att alla är lika bra oavsett kön.När jag för över 30 år sen jobbade på en större industri så var det bara EN ENDA truckförare, en tjej, som fick hissa mig i korgen på gafflarna när jag skulle serva nåt uppe under taket. Varför? Jo för att hon var bäst och kunde tänka själv.
Jag har varit på en terminal där en av dom manliga chaufförerna övelät backandet åt en tjej som jobbade med plock, hon var värdelös på truckkörning men helt överjävlig på att backa precis alla kombinationer så när han kom in bytte dom arbetsuppgifter.Finns vissa som säger att tjejer är bättre ja, men majoriteten säger det andra och det är en tråkig massa. Jag tycker att alla är lika bra oavsett kön.
Finns killar som är bättre än tjejer på
En viss sak, precis som det omvända också gäller.