Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då är vi tre!

Måste vara helt mentalt störd med tanke på hur många fester jag var med på som liten, spelade plump gjorde dom oxå :eek:

Det låter som det är katastrof om barnen märker att de vuxna är påverkade av alkohol-att de inte är sig själva osv. Ok om någon är dyngrak och blir våldsam/otrevlig men lätt berusade?
Fattar inte:confused:

/ uppvuxen med både mamma och pappa som drack alkohol utan att någon jul blivit förstörd.

Sällan har en ledighet varit mer efterlängtad än denna. Vaknar tom och nedstämd. Har en hel hög med projekt att ta tag i men bara inte orkar.
Längtar mest efter att lägga mig igen. Drömde konstiga mardrömmar inatt och begriper fullt att det bara är för att jag är för slut och utarbetad. Vaknade och tänkte på rättning av inlämningsuppgifter...

Fyra lååååånga tysta jullediga dagar som ska njutas i fulla drag. Jag ska inte göra något vettigt alls. Bara småpysssel. Och städa huset som inte blivit städat på många, många veckor.

Fridfull jul till alla er!!!

Sällan har en ledighet varit mer efterlängtad än denna. Vaknar tom och nedstämd. Har en hel hög med projekt att ta tag i men bara inte orkar.
Längtar mest efter att lägga mig igen. Drömde konstiga mardrömmar inatt och begriper fullt att det bara är för att jag är för slut och utarbetad. Vaknade och tänkte på rättning av inlämningsuppgifter...

Fyra lååååånga tysta jullediga dagar som ska njutas i fulla drag. Jag ska inte göra något vettigt alls. Bara småpysssel. Och städa huset som inte blivit städat på många, många veckor.

Fridfull jul till alla er!!!
Kära @tanten :love: hoppas du får välbehövlig vila och ro nu :heart

774866_10156351838310181_728379340233291676_o.jpg

Vi gjorde ett försök till julkort, hundarna var omöjliga att få bilder på och pappas vardagsrum är hopplöst mörkt!

Plötsligt händer det :)

En god vän ringde och undrade om den här tanten vill gå med dem ut på annandagen. Dans och mat på närbelägna nöjespalatset. Jösses. Ska bli skitkul!
...frånsett att jag inte dansat styrdans på väldans många år. Senast jag försökte blev jag nobbad när jag bjöd upp. ;)

(och jag måste duscha, färga ögonbrynen och putsa snyggskorna...)

Jobbat klart i Klevshult och har nu en helt meningslös rast i drygt två timmar innan jag ska jobba en stund i Skillingaryd. Hade jag bott närmare skulle jag åkt hem och mockat men att köra nästan 15 mil för det känns inte riktigt okej.

GOD och mumsig Jul önskar jag er alla!!

Själv åt jag skinkmacka och te till frukost :d
Jag insåg att det saknades en julbelysning runt porten, så det var jag ut och åtgärdade... :p
BARNET har öppnat sina julklappar... (vi bryter mot alla de "traditioner" som vi hade när vi var barn, då fick man vääääääänta på tomten :wtf: - vi lägger klapparna under granen istället så att de finns där på julaftonsmorgonen :D )

Nu står maken och skalar potatis till lunchen... :love:

Skönt att man inte är ensam iaf. :D
Här finns en till som inga moraliska pekpinnar i världen biter på och tjata tillräckligt så surar jag ihop på riktigt och då kan precis vad som helst hända. :devil:

Nu ska jag gå över till grannen och hjälpa dom länsa kakfaten och dricka upp kaffet och naturligtvis kliver jag som vanligt in utan att knacka, kliver över vakthunden i hallen, hänger av mig jackan och traskar in och sätter mig i soffan. Har ni hört så förskräcklig jag är? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 286
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 589
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 256
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 369
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023