Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@EmmaW God bättring!:heart

@Ninnurur Går det bättre? Hoppas du kommer iväg på din resa. Riktigt Go' tur till dig och din familj!:heart
Jodå, jag är bättre! Hostar och snorar och är ju inte lika orkesfull liksom, men med cocillana vid behov så funkar jag hemma :up: tänkte köpa med dextrosol till resan så jag har att ta till om jag skulle få ett energifall i någon kritisk del av resan. Annars tror jag att en vecka i solen är helt rätt medicin nu! Tack för omtanken! :love:

Har varit och sett En man som heter Ove nu, och det var definitivt inte sista gången! :love::love::love: De har verkligen lyckats med känslan i filmen och inget viktigt har utelämnats utan det var mest små detaljer. :up: Och då är ju jag ändå kinkig, jag som är ett stort Backman-fan och har läst boken flera ggr :D

Har varit och sett En man som heter Ove nu, och det var definitivt inte sista gången! :love::love::love: De har verkligen lyckats med känslan i filmen och inget viktigt har utelämnats utan det var mest små detaljer. :up: Och då är ju jag ändå kinkig, jag som är ett stort Backman-fan och har läst boken flera ggr :D
Vad bra! Vi har tänkt se den i mellandagarna! :D

Vi har just upptäckt varför katten inte kom och mötte oss vid dörren som hon brukar när vi varit iväg på släktfika ett par timmar, utan i stället låg och sov på kökssoffan. Någon har gnagt hål på paketet med kavelbulle och tuggat i sig hörnet på varenda en. :rage:

Jag saknar också kossorna (ibland). Jag håller med dig @Sonic76, det är väldigt rogivande att mjölka. Även om man var sen med tex fodringen så gick det inte att stressa, det tog den tid det tog för varje ko att bli klar. Förmodligen en god lektion i mindfullness :D
Middagslur hos favvo-kossan (den busigaste och jävligaste av dom alla som jag fick överta mjölkningen på för att hon sparkade åt alla utom mig när hon hörde mig) :angel: :D var helt enkelt skitmysigt eftersom hon gärna la sitt huvud på mig och somnade. :love:

Gamla bönder har i regel ingen humor och alla "ska sköta sig" men börjar man tjaffsa tillbaks så riktigt ser man hur det klickar till och då övergår rena våldsamheterna i snällt bus. Jag har blivit påsprungen, kickad på, stångad men aldrig elakt eller hotfullt och jag har gett tillbaks lika snällt. Djur har både humor och är tillräckligt intelligenta för att känna in vad vi tål. :)

Sitter i läsfåtöljen och njuuuuter, fixat stallet och fidrat hästarna ute ch altt är redo för intag i kväll. Smuttat i mig eb wiskey och funderar om kvällsmaten inte kommer bestå av glögg och mince pie. Känns lagom sådär. Ätit skinka och choklad på em, så jag haaaar ju ätit mat också. Finns ris ala malta också.
Bok, musik och lugn, med en snarkande hund nedaför fötterna.

Sådär då gick ungdommarna och det blev tråkigt. Hade det inte vart för att jag ska till syrran imorrn, hade jag åkt hem. Inte kul å va me de "vuxna". Tycker inte det är kul att titta på spåret... :/

Sitter i den hyrda stuga som är mitt "hem" några månader, tittar på Sällskapsresan och äter pepparkakor med ädelost, ensam.

Det finns ingen bra tid för skilsmässor, men dagarna före jul är nog ändå sällsynt kass timing.

Inte orkat fixa något att äta idag så samlade tillräckligt med energi för att åka till affären och handla där jag upptäcker att jag inte vet var min plånbok är (inte i väskan i alla fall) och att jag såklart plockat ur kortet jag brukar ha med mobilen. Dessutom vill ICA minsann inte att man betalar med SEQR om man inte laddar ner deras app, som väl nerladdad kräver ett ICA-kort som såklart ligger tidigare nämnda försvunna plånbok. :banghead: Hemma igen och intalar mig att man inte behöver äta varje dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 849
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 452
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 296
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 692
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI