Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen med katten på magen. Skitförkylning! Har såklart en vecka där det är mycket på jobbet... men idag vilas det iallafall.

Jag fick greppa tag i trädstammarna för att ta mig upp för den backe som rastrundan börjar med. Jag gled mest baklänges trots att vi fyllt upp den med ett tjockt lager spån. Men när det blir såhär lerigt joxar bara spånet ner i leran och glider med :(.

Kompisen var ute och rastade sin hund för ett par år sedan, van promenerare. Ena foten gled så hon ramlade och hon fick nån rejäl fraktur i foten och hade foten väl inslagen i stadigt paket när hon kom tillbaka till jobbet. Så det behöver inte vara is och snö. Jag hatar slippriga löv också...

Kompisen var ute och rastade sin hund för ett par år sedan, van promenerare. Ena foten gled så hon ramlade och hon fick nån rejäl fraktur i foten och hade foten väl inslagen i stadigt paket när hon kom tillbaka till jobbet. Så det behöver inte vara is och snö. Jag hatar slippriga löv också...

Jag halkade imorse på just slippriga löv.

Tack och lov så gick det bra men det var bra nära att jag stod på näsan :down:

Nu har hästarna blivit lite behandlade av min equiterapeut. Annie gick från att försöka ställa sig på bakbenen till att halvsova. Så skönt med folk som vet vad de pysslar med. Nu är hon sig själv igen damen men det här med ekollon får jag spinna vidare på, verkar som att hon är extremt beroende av dem. Har tittat i vinterhagen och där är de helt slut så det känns bra även om det inte är bra att de har ätit upp alla.
Det blir till att hägna av värsta områdena på hösten och kratta bort så mycket jag bara kan.

Slösurfar. Tror jag ska bädda sängen (organisera kuddarna och släta ut täcket) och sedan sortera ren tvätt. Känns lagom.

K A F F E och ljummen ostfralla. Idag blir det mest hemmamys... UVI på gång, så varmt om ryggen och bara vara. Jag borde vacklat upp i morse o ringt o bokat telefontid för penicillinrecept. Men jag vet hur måndagar är. Så jag försöker dricka mkt idag och ringer i morgon bitti, innan jag åker till jobbet.

Låter som särbon. Han är normalt en kamin men igår eftermiddag försvann värmen för honom och han blev inte varm fast vi eldade som sjutton. Det var tom lite för varmt för mig men ändå frös han, stackarn :(
Kanske en förskylning på gång? Stackaren!

Jag har nyligen tagit prover igen och har fått dåliga värden på sköldkörteln igen och ska utredas närmare ..... i värsta fall är min giftstruma på väg tillbaka :( det ser inte så positivt ut just nu och jag är rätt nojig :down:
Jag hoppas verkligen bara det är en tillfällig svacka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 571
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
577
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur