Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske en förskylning på gång? Stackaren!

Jag har nyligen tagit prover igen och har fått dåliga värden på sköldkörteln igen och ska utredas närmare ..... i värsta fall är min giftstruma på väg tillbaka :( det ser inte så positivt ut just nu och jag är rätt nojig :down:
Jag hoppas verkligen bara det är en tillfällig svacka.

Jag tror han jobbat och stressat för mycket. Han brukar få en sådan där knäpp ibland, fryser sedan sjöblöt i svett och alldeles matt. Det brukar gå över på 24 till 48 timmar.

Otäckt med struman. En granne har det och min mamma har hypotyreos och ingendera är ju att leka med.

Hämtat posten med hundarna. På fastande mage. Korkat.

Nu ätit lunch och hoppas blodsockret hämtar sig om en stund.

Hoppades att kretskortet till köksassistenten skulle ligga i lådan men icke :cry:

Iofs känner jag mig mest tjock idag så skulle väl inte bakat ändå.

Är taktiskt smart och bor i min onepiece för den är så smickrande.

Eller inte.

Hoppades att kretskortet till köksassistenten skulle ligga i lådan men icke :cry:

Eller inte.

hade jag en one piece skulle jag försöka bo i den med! Men det är för varmt här så man blir ju överhettad :mad: Istället bor jag i mina blommiga och väldigt lösa byxor med en lös t shirt. Inte riktigt samme men det funkar.

Både följt med sambon på hundpromenad och till affären, känner mig nöjd. Nu behöver jag nog inte åka till affären igen förrän han kommer hem nästa gång.

Två och en halv timme tills jag ska skjutsa honom till tåget, blir gräsänka i 10 dagar.

Mormor har extremt svårt för att gå. Kan knappt gå några få meter. Hon äter även vattendrivande mediciner vilket gör att hon en gång per natt måste få hjälp att ta sig till toan. De hjälper henne även under dagtid med att ta sig till toan. Någon på hemtjänsten tyckte hon "larmade" för mycket och bad henne sluta. Mormor behövde gå på toa i morses, kände sig i vägen och föll. Slog i huvudet rätt så rejält med. Då hennes ryggrad mer eller mindre sitter ihop tack vare brosket är det ju heller inte bra att hon ramlade då det kan få hennes sköra rygg att faktiskt gå sönder helt.

Eller inte.

Åh. Undrar om jag krympt tillräckligt för att min onepiece ska sitta skönt. Måste prova ikväll.

Mormor har extremt svårt för att gå. Kan knappt gå några få meter. Hon äter även vattendrivande mediciner vilket gör att hon en gång per natt måste få hjälp att ta sig till toan. De hjälper henne även under dagtid med att ta sig till toan. Någon på hemtjänsten tyckte hon "larmade" för mycket och bad henne sluta. Mormor behövde gå på toa i morses, kände sig i vägen och föll. Slog i huvudet rätt så rejält med. Då hennes ryggrad mer eller mindre sitter ihop tack vare brosket är det ju heller inte bra att hon ramlade då det kan få hennes sköra rygg att faktiskt gå sönder helt.

Fan ta sådan personal. Har man den attityden ska man inte jobba med gamla. Det är ju bara att föreställa sig själv om man inte fick gå på toa så ofta som man behöver! :rage:

Jag ligger på ett sätt så min fotled inte gör ont. Jag behöver gå upp och kissa = den kommer börja göra ont igen :meh: jag vill inte gå upp! :arghh:

Va i helvete :rage: Jag hoppas det rapporteras, har mormor den hjälpen ska hon den hjälpen få utan att behöva känna sig skyldig och i vägen! Inte ska hon riskera att bli skadad för att hon vill på toa heller! Visst det kan bli stressigt och körigt med schemat men det är ju tyvärr så det är i det yrket det kan ju inte brukaren lastas för!

Det spelar liksom ingen roll om det är 10 larm en natt, eller 20. Man får helt enkelt gå in och hjälpa utan att vara otrevlig mot personen.

Nehepp! Det är dags att ta sig ut till stallet för att mocka och städa upp efter idag. Jag ska även kolla lite på lösdriften. Har bara en öppning där nu eftersom när Pigge var här gick båda hästarna in och sov. Nu har jag märkt att Pinnen står i dörröppningen och Annie får inte komma in. På lördag kommer snickaren för att öppna upp ännu en dörr så jag måste titta ut var den bäst ska placeras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 571
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
576
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama